Gå til innhold

Er kvalmen over for dere nå???

Anbefalte innlegg

Jeg er ca 5-6 uker på veg. Har følt meg litt uggen i helga - småkvalm på morningen. Men på søndag kom kvalmen for fullt!!! Måtte bare ligge. Er blitt sykemeldt en uke. I går kasta jeg opp, men kun brekningen idag. Men går med en konstant følelse av å vere kvalm/uggen... Er dette normalt tro? Skal jeg ha det sånn i mannen uker til?

Hvordan var det for deg? Gikk du til legen for å sjekke om det var noe annet som forårsaket kvalmen? Andre tips??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144034440-er-kvalmen-over-for-dere-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kasta opp flere ganger hver dag fram til ca uke 18, fra uke 5.

Helt normalt. Du vil nok få det svaret fra legen også. Det er ikke så mye annet enn graviditeten som kan gjøre deg sånn dårlig.

Nå er jeg uke 22+4, og er fortsatt kvalm, men jeg fungerer nogenlunde. Kaster opp innimellom, spesielt ved stress og kav.

Du skal se det blir bedre, men det kan ta tid.

Svangerskapet er en unntakstilstand for kroppen, så det går over...

Lykke til:)

Jeg var kvalm fra uke 4+5 til uke 17. kastet aldri opp, så sånn sett var jeg nok ikke like kvalm som mange andre, men jeg har vært kvelm til uke 17 i alle graviditetene, men kvalmen har kommet tidligere og tidligere for hver gang... Nå er jeg i uke 27+2, og har ikke vært kvalm på 10 uker!

Annonse

Postafen er en eldre type reisesykemedisin. Den er kjent for at du blir trøtt (hos meg er det motsatt...)

Fullt pakningsvedlegg her: http://helsenorge.no/Sykdomogbehandling/Legemidler/Sider/Postafen165787/Innledning.aspx

Bør uansett prate med legen først, men det skal være helt trygt.

Jeg var konstant kvalm fra uke 6-7, ikke noe oppkast til å begynne med men etterhvert måtte jeg kaste opp veldig brått og stort sett rundt middagstider.. Dette roet seg mer og mer fra uke 13 ca og er så og si borte nå ( er 17 +3), eneste nå er at jeg lett år avsmak på middagen.. Er nok helt normalt det du gjennomgår, mitt tips er å ha noe lett å spise på tilgjengelig hele tiden, det hjalp meg hvertfall å ikke bli sulten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...