Gå til innhold

Er kvalmen over for dere nå???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca 5-6 uker på veg. Har følt meg litt uggen i helga - småkvalm på morningen. Men på søndag kom kvalmen for fullt!!! Måtte bare ligge. Er blitt sykemeldt en uke. I går kasta jeg opp, men kun brekningen idag. Men går med en konstant følelse av å vere kvalm/uggen... Er dette normalt tro? Skal jeg ha det sånn i mannen uker til?

Hvordan var det for deg? Gikk du til legen for å sjekke om det var noe annet som forårsaket kvalmen? Andre tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kasta opp flere ganger hver dag fram til ca uke 18, fra uke 5.

Helt normalt. Du vil nok få det svaret fra legen også. Det er ikke så mye annet enn graviditeten som kan gjøre deg sånn dårlig.

Nå er jeg uke 22+4, og er fortsatt kvalm, men jeg fungerer nogenlunde. Kaster opp innimellom, spesielt ved stress og kav.

Du skal se det blir bedre, men det kan ta tid.

Svangerskapet er en unntakstilstand for kroppen, så det går over...

Lykke til:)

Skrevet

Jeg var kvalm fra uke 4+5 til uke 17. kastet aldri opp, så sånn sett var jeg nok ikke like kvalm som mange andre, men jeg har vært kvelm til uke 17 i alle graviditetene, men kvalmen har kommet tidligere og tidligere for hver gang... Nå er jeg i uke 27+2, og har ikke vært kvalm på 10 uker!

Skrevet

Har vært mye kvalm med oppkast siden uke 6. Nå er jeg 13+6.

Er 50% sykmeldt, og fått Postafen av legen, funker bra.

Skrevet

Har legemiddelet bivirkninger?? Takker for svar;-)

Skrevet

Uke 23 nå og fortsatt 100% sykmeldt pga ekstrem kvalme

Skrevet

Her ga den verste kvalmen seg rundt uke 16, men kasta sjelden opp, bare fryktelig kvalm.

Kan fortsatt bli kvalm når jeg er sliten eller stresset og er nå i uke 22.

Skrevet

Jeg var konstant kvalm fra uke 6-7, ikke noe oppkast til å begynne med men etterhvert måtte jeg kaste opp veldig brått og stort sett rundt middagstider.. Dette roet seg mer og mer fra uke 13 ca og er så og si borte nå ( er 17 +3), eneste nå er at jeg lett år avsmak på middagen.. Er nok helt normalt det du gjennomgår, mitt tips er å ha noe lett å spise på tilgjengelig hele tiden, det hjalp meg hvertfall å ikke bli sulten! :)

Skrevet

Takker alle for svar!! :) kjøpte meg sea band idag - tror jammen det hjalp litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...