Gå til innhold

Hvordan skal jeg greie å "heve meg over" denne kvalmen da?

Anbefalte innlegg

Er 7 uker nå og kvalmen kom snikende sist fredag, før jeg fant ut jeg var gravid. Fant det ut igår da jeg var ekstremt kvalm og måtte tvinge i meg alt av mat. Ikke en gang vann smaker godt jo...

Jeg jobber i barnehage og skjønner ikke hvordan jeg skal greie å komme meg på jobb mens jeg er så kvalm..? Sa jeg hadde fått omgangssyken i dag da, slik at jeg kunne være hjemme i dag og i morgen med god samvittighet, men bør vel på noe slags vis klare å mobilisere krefter til jobb på torsdag.. Mamma forteller meg hele tiden at hun forstår jeg er kvalm og dårlig, men at jeg bare må prøve å tvinge meg på jobb så jeg ikke får for mye fravær. Men jeg kjenner at jeg blir kvalm bare av tanken på å ikke få spise mer enn hver 3.time og skjule at jeg er dårlig.

Hører med til historien at jeg var sykmeldt tilsammen 2 uker i januar/februar p.g.a. svangerskapskvalme og etterhvert abort.

Fortsetter under...

Gå til legen å hør om du kan få kvalmestillende! går også ann å prøve akupunktur, eller et slik akupressurband som man har rundt håndleddet. jeg jobber også i barnehage å skjønner deg veldig godt. kan ikke akkurat bare sette deg ned for å ta det med ro, man må være på allerten hele tiden omtrent. jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette selv. å i tillegg skal jeg søke på faststilling nå, derfor vil jeg ikke si noe før jeg eventuelt har fått jobben!

Gå til legen å hør om du kan få kvalmestillende! går også ann å prøve akupunktur, eller et slik akupressurband som man har rundt håndleddet. jeg jobber også i barnehage å skjønner deg veldig godt. kan ikke akkurat bare sette deg ned for å ta det med ro, man må være på allerten hele tiden omtrent. jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette selv. å i tillegg skal jeg søke på faststilling nå, derfor vil jeg ikke si noe før jeg eventuelt har fått jobben!

Ja, hvis det er like ille fremdeles på mandag, eller verre, så skal jeg helt klart be om noe kvalmestillende. Skal til legen etter jobb den dagen..

Selv om det å jobbe i barnehage er helt fantastisk, så skulle jeg ønske at jeg akkurat nå hadde en "enklere" kontorjobb i stedet, eller best av alt en jobb der jeg både kunne vært mye ute OG ta det med ro ;)

Skjønner at du ikke ønsker å si noe før du vet om du får jobben ja, selv om det høres veldig vanskelig ut.. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...