Gå til innhold

Jeg har flotte svigerforeldre! Faktisk bedre enn mine egne foreldre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører alltid så mye negativt om svigermor. Sjelden man hører positivt om henne/svigerfar. Min svigermor bryr seg faktisk mye mer om meg enn min egen mor. Svigermor (og svigerfar) ringer og sender mld både på face og tlf for å høre hvordan jeg har det. Om det er noe jeg trenger. Og at de tenker på meg. :) Syns det er flott! Hun har tilogmed frivillig påtatt seg oppgaven å lære meg å strikke! :P Min egen mor hører jeg fra kanskje en gang hver 14. dag. Og det er sjeldent hun spør meg hvordan jeg har det. Svigermor/-far er også mer opptatt av å gjøre ting sammen, hyttetur, gå turer, og de inviterer ofte på middag. Det er deilig. Selv når mannen er borte spør hun om jeg vil komme på kaffe. Hurra for herlige svigers!!! :D Flere som har sånne supre svigerforeldre? :)

Anonym poster: c8c2b70ce12afb9968cf2ed7b8308849

Fortsetter under...

Skrevet

Svigers er akkurat som dine :) Snille og gode mennesker. Moren min hører jeg fra vær 14 dag og hun avser 1 time knapt i uka til barnebarnet sitt.

Anonym poster: a0d9e082e5b8d04edd327eedb70c4d23

Skrevet

Jeg har veldig hyggelige svigerser, men ikke like hyggelige som mine egne foreldre altså! Uansett, oppstod det noe interessant nå i påsken, vi var på besøk hos dem, altså svigermor og- far. De er veldig opptatt av barnet vårt, og hjelpsomme, spandable og alt mulig. Men jeg la merke til én ting. De bor i et annet land, og barnet mitt (3 år) har nylig lært seg å si "jeg elsker deg" på sin fars språk. Dette sa barnet flere ganger til sin bestemor. Og hun svarte hver gang tilbake: "jeg liker deg"!

Er ikke det litt rart? Søsteren til mannen min har flere ganger beklaget seg overfor meg at moren deres aldri har sagt at hun er glad i barna sine (og er i det hele tatt veeeeldig dårlig til å snakke om følelser og problemer - forsåvidt som sin sønn, min mann), og jeg lurer på om det er dette jeg nå ser. Er vel ikke akkurat stor grunn til bekymring, men jeg syntes det var litt pussig bare.

Anonym poster: ab4db68eb5c85985b5f39e771f645e11

Skrevet

Heldig du er. For noen flotte svigerforeldrene!

Skrevet

Er det ikke herlig? :D Jeg har også helt fantastisk flotte svigerforeldre, som jeg er veldig glad i! De støtter, stiller opp og er tilstede i hverdagen, noe jeg setter veldig stor pris på. Heldige er vi! :)

Skrevet

Svigers er akkurat som dine :) Snille og gode mennesker. Moren min hører jeg fra vær 14 dag og hun avser 1 time knapt i uka til barnebarnet sitt.

Anonym poster: a0d9e082e5b8d04edd327eedb70c4d23

En time i uka? Heldige barnet ditt! :P Det var ironi altså! Mine ser mormor kun når jeg tar initiativet. Orker ikke "plage" henne. For det er faktisk sånn det føles! :/ hi

Annonse

Skrevet

Jeg har! :D Elsker sigerforeldrene mine, og kan ofte ringe til dem om det er noe, fremfor mine egne foreldre. Har selvfølgelig god kontakt med dem også , men noen ganger er det bare enklere å prate med svigers :P

De behadler meg som deres egen datter, vi har vært på babyshopping sammen, de spørr om å få låne barna, invterer oss på middag og er ellers flink å holde kontakten å stikke innom for å hjelpe til!

Skrevet

Jeg har veldig hyggelige svigerser, men ikke like hyggelige som mine egne foreldre altså! Uansett, oppstod det noe interessant nå i påsken, vi var på besøk hos dem, altså svigermor og- far. De er veldig opptatt av barnet vårt, og hjelpsomme, spandable og alt mulig. Men jeg la merke til én ting. De bor i et annet land, og barnet mitt (3 år) har nylig lært seg å si "jeg elsker deg" på sin fars språk. Dette sa barnet flere ganger til sin bestemor. Og hun svarte hver gang tilbake: "jeg liker deg"!

Er ikke det litt rart? Søsteren til mannen min har flere ganger beklaget seg overfor meg at moren deres aldri har sagt at hun er glad i barna sine (og er i det hele tatt veeeeldig dårlig til å snakke om følelser og problemer - forsåvidt som sin sønn, min mann), og jeg lurer på om det er dette jeg nå ser. Er vel ikke akkurat stor grunn til bekymring, men jeg syntes det var litt pussig bare.

Ja det var litt pussig... Man sier vel "jeg elsker deg og" tilbake?? Og hvertfall til et barn! Hvertfall er det vanlig i vår familie. Mamma har aldri, som jeg kan huske, sagt at hun er glad i meg. Derfor har jeg ALLTID vært flink å fortelle mine barn at jeg er glad i dem/elsker dem høyere enn alt på jord. Mine barn får føle og høre at vi er glade i dem :) hi

Skrevet

Godt for meg å høre, som bare har sønner:) Jeg blir jo den svigermoren en dag...selv har jeg et godt forhold til min egen svigermor, men også min egen mor!

Skrevet

Er det ikke herlig? :D Jeg har også helt fantastisk flotte svigerforeldre, som jeg er veldig glad i! De støtter, stiller opp og er tilstede i hverdagen, noe jeg setter veldig stor pris på. Heldige er vi! :)

Ja, kjempeheldige er vi! :D Føler meg som verdens rikeste menneske på dette punktet. I tillegg til å være snille svigers, så har de fostret opp den mest omtenksomme og kjærlige sønnen som tenkes kan! Ikke rart når de er så flotte selv ;) hi

Skrevet

Det har jeg også! De er virkelig flotte mennesker som bryr seg:) de stiller masse opp som barnevakt, baker kaker inviterer på middag og fikser ting i huset for oss. Jeg får ikke takket dem nok:)

Mine egne foreldre har aldri hatt treåringen en natt over, seksåringen en gang. Og de få gangene de har vært til hjelp må vi gi det dobbelte tilbake i tjenester..:( de er flotte mennesker de også, men har ikke, og tar seg ikke, tid til oss...

Anonym poster: abce292db0bb289e7f5181a319ece2e2

Skrevet

Jeg har det som deg, med fantastiske svigers som stiller opp. De har flere ganger brukt hele sommeren på å hjelpe oss med oppussing, de kommer innom hvis det er "lenge" siden de har sett guttungen (en uke er en evighet for dem), de inviterer oss på middag, både samlet og bare barnebarnet, spør om å få låne gutten og deltar i det hele tatt stort i livene våre. Det er herlig, og en stor kontrast til mine egne foreldre. Føler meg heldig som har fått en familie :)

Skrevet

Jeg har! :D Elsker sigerforeldrene mine, og kan ofte ringe til dem om det er noe, fremfor mine egne foreldre. Har selvfølgelig god kontakt med dem også , men noen ganger er det bare enklere å prate med svigers :P

De behadler meg som deres egen datter, vi har vært på babyshopping sammen, de spørr om å få låne barna, invterer oss på middag og er ellers flink å holde kontakten å stikke innom for å hjelpe til!

Samme her! Svigermor er utrolig lett å prate med! Føler jeg kan si alt (nesten, noen ting er jo helt privat da) og hun lytter og kommer med råd. Gode råd :) Er stolt av å ha dem som svigerforeldre ♥ hi

Annonse

Skrevet

Sært, ja, men det kommer kanskje an på kulturen også?

Anonym poster: a503e3a99ac49b49dcc85dcebedd0056

Skrevet

Det har jeg også! De er virkelig flotte mennesker som bryr seg:) de stiller masse opp som barnevakt, baker kaker inviterer på middag og fikser ting i huset for oss. Jeg får ikke takket dem nok:)

Mine egne foreldre har aldri hatt treåringen en natt over, seksåringen en gang. Og de få gangene de har vært til hjelp må vi gi det dobbelte tilbake i tjenester..:( de er flotte mennesker de også, men har ikke, og tar seg ikke, tid til oss...

Anonym poster: abce292db0bb289e7f5181a319ece2e2

Hmmm. Forsøker å huske når min mor passet barna mine. De er 5 og 7 år... Tror det var i august 12... Ja, det var det... Ja føler det samme ang tid. Min mor HAR tid, hun jobber ikke, men vil ikke bruke den på oss :( hi

Skrevet

Jeg har det som deg, med fantastiske svigers som stiller opp. De har flere ganger brukt hele sommeren på å hjelpe oss med oppussing, de kommer innom hvis det er "lenge" siden de har sett guttungen (en uke er en evighet for dem), de inviterer oss på middag, både samlet og bare barnebarnet, spør om å få låne gutten og deltar i det hele tatt stort i livene våre. Det er herlig, og en stor kontrast til mine egne foreldre. Føler meg heldig som har fått en familie :)

Så flott! :) Blir glad når jeg hører andre har det like bra som meg. Du sa de rette ordene: "en stor kontrast til mine egne foreldre" og "glad jeg har fått en familie" :) ♥ hi

Skrevet

Svigers er fantastiske her. Kan nevne en episode, da det var jeg som hadde rotet det til med svangerskapspenger. Altså jeg fikk ikke penger en hel mnd. Sendte inn papirene forsent til NAV. Mine foreldre tilbydde aldri å hjelpe til, enda vi var på ferie sammen på det tidspunktet. Mannen pratet med svigers og de tilbydde seg å sette inn 5000,- til oss. Vi spurte ikke og forventet ingenting. De hjelper oss alltid. Er greie mot oss og barna.

Svigermor lager mat til oss ca hver 14. dag og kommer hjem til oss. Da spiser vi sammen og har en koselig stund i en hektiskt hverdag. Min mor jobber mye, og er svært opptatt med seg og sitt. Trening kommer også først. Min far kommer innom akkurat når det passer han. Kan gå mnd uten å se han.

Så JA, vi elsker svigers! Jeg er ikke flink nok til å fortelle de hvor glad jeg er i de. Det må jeg bli flinkere til :)

Anonym poster: b8c7dda75fb5e3a9b6b5d55da83db2ca

Skrevet

Jeg har også snille, rause svigerforeldre. Til helga skal svigermor, svigerinne og jeg på shopping med svigefars bankkort..mens han har ungene... Tradisjon, sier de, ikke vet jeg, jeg er nettopp flyttet hit og definitivt blitt en del av familien. :) Dessuten stiller de alltid opp som barnevakt hvis de er ledige og spør alltid om det er noe vi trenger/noe de kan gjøre for oss...

Anonym poster: f491d2314b40fdd52f4df29bf0c263a7

Skrevet

Svigers er fantastiske her. Kan nevne en episode, da det var jeg som hadde rotet det til med svangerskapspenger. Altså jeg fikk ikke penger en hel mnd. Sendte inn papirene forsent til NAV. Mine foreldre tilbydde aldri å hjelpe til, enda vi var på ferie sammen på det tidspunktet. Mannen pratet med svigers og de tilbydde seg å sette inn 5000,- til oss. Vi spurte ikke og forventet ingenting. De hjelper oss alltid. Er greie mot oss og barna.

Svigermor lager mat til oss ca hver 14. dag og kommer hjem til oss. Da spiser vi sammen og har en koselig stund i en hektiskt hverdag. Min mor jobber mye, og er svært opptatt med seg og sitt. Trening kommer også først. Min far kommer innom akkurat når det passer han. Kan gå mnd uten å se han.

Så JA, vi elsker svigers! Jeg er ikke flink nok til å fortelle de hvor glad jeg er i de. Det må jeg bli flinkere til :)

Anonym poster: b8c7dda75fb5e3a9b6b5d55da83db2ca

Så fantastisk! :) Min mann tjener greit så det er vel heller omvendt her. Tror han betaler både årsavgifter og andre regninger for dem. ;) Han er ikke kjip med pengene for å si det sånn. Og sånn SKAL det jo være. Hjelpe til der man kan og når man kan! :) Det er flott at de hjalp deg med penger når nøden var størst :) Storsinnet av dem. Min far har jeg vel ikke nevnt. Er fordi jeg ikke har sett han eller hørt fra han på 3 år. Hans valg...

♥ svigers ♥

Hi

Skrevet

Samme her :-)

Anonym poster: 94083c1412a42165f70fae719c7710c4

Skrevet

Jeg har også snille, rause svigerforeldre. Til helga skal svigermor, svigerinne og jeg på shopping med svigefars bankkort..mens han har ungene... Tradisjon, sier de, ikke vet jeg, jeg er nettopp flyttet hit og definitivt blitt en del av familien. :) Dessuten stiller de alltid opp som barnevakt hvis de er ledige og spør alltid om det er noe vi trenger/noe de kan gjøre for oss...

Anonym poster: f491d2314b40fdd52f4df29bf0c263a7

Så koselig da! Det kaller jeg drømme-svigerfar ;) hehe

Fint at du er blitt tatt godt i mot :)

Hi

Skrevet

Dette var en koselig tråd! :) I motsetning til mye annet negativt her inne! Ha en fin kveld jenter! ♥

Hi

Skrevet

Jeg har heldigvis en fantastisk mor OG fantastiske svigerforeldre! :) Superheldig!!

Anonym poster: a20ce0100c626837071f55a3c886fa1a

Skrevet

Jeg har heldigvis en fantastisk mor OG fantastiske svigerforeldre! :) Superheldig!!

Anonym poster: a20ce0100c626837071f55a3c886fa1a

Heldig du er! :)

Hi

Skrevet

Har også helt fantastiske svigerforeldre. De stiller opp på sekundet, ringer hver dag for å høre hvordan det går med lille i magen, de hjelper der det trengs og er en fantastisk støtte.

Mens min egen mor er veldig selvopptatt og skal fortelle meg hva som er rett og galt. Ikke råde meg, men fortelle meg akkurat hva som jeg skal gjøre for det er det hun ville gjort. Har vært mye opp og ned dette svangerskapet, prøver å holde familien oppdatert om hva som skjer og de andre ringer eller sender meld for å høre hvordan det går med oss.Men kan ta opptil flere uker før jeg hører fra min mor.

Tok henne nesten 6 mnd før hun kom på besøk etter vi hadde flyttet og da kom hun pga hun følte hun måtte, ikke pga hun ville besøke meg og barnebarnet sitt.

Om noe skulle skje mellom meg og mannen så håper jeg aldri at jeg mister kontakten med svigerforeldrene mine.

Anonym poster: 3d0cb251a7a022e8fc7ea47936f2074f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...