Gå til innhold

Dere som er 100% sykmelt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til at dere er det, og hvordan får dere tiden til å gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har svart deg på skravlesiden, men kan jo svare deg her også :) Er 100% sm pga invalidiserende bekkenløsning.

Jeg skal begynne med deltidsstudier til høsten mens jeg er hjemme i permisjon. Vet allerede hvilke fag jeg skal ta da, så har begynt å lese litt til disse. Spennende, og greit å kunne bruke hjernen litt mens man er hjemme og ellers stirrer i taket eller på TVen.

I tillegg har jeg mange prosjekter gående - redigerer bilder til fotobøker, strikker til minsten i magen og storesøster, skal sy gardiner til barnerom (dette tar tid, for orker bare å sitte foran symaskinen i ca 10-15min om gangen før jeg må legge meg ned igjen) Planlegger oppussingsprosjekter (til min manns store fortvilelse ;) )

Jeg syns det er greit å ha forskjellige ting å pusle med, for hvis jeg skal bare drive på med en ting blir jeg gaaaaal.

Det blir jeg vel forsåvidt uansett, er superfrustrert for tiden, vondt og trøtt og lei og sur og grinete og dårlig samvittighet ovenfor mann og barn. Huff.

Menmen, her telles det uker til jeg er ferdig (blir igangsatt i uke 37).

Skrevet

Jeg har vært det siden uke ti. Litt vekslende årsaker. Bekkenet var problematisk allerede da, men jeg kunne nok jobbet delvis om det ikke var for hyperemesis. Innen kvalmen roet seg var bekkenet der at det var ganske uaktuelt med jobb. Ja, og så hadde jeg en del blødninger og tidlige kynnere, så jeg mener det står "truende abort" også som diagnose på en av sykmeldingene. Nå er visst blodtrykket begynt å bli skummelt også, bare sånn for å toppe moroa.

Tiden går sakte. Har en treåring, det hjelper jo på. Men jeg er ikke i form til noe som helst, egentlig. Jeg leser bøker, leser ut internett, ser film og er hos manuellterapeut, leger og kiropraktor mange ganger i uka. :)

Gjest StineTh
Skrevet

Her var det først kvalme som gjorde at jeg ble 100 % sykmeldt, når det ble litt bedre prøvde jeg meg litt i jobb igjen, men så fikk jeg bekkenløsning som er fryktelig smertefullt. Skal prøve meg litt på jobb neste uke, men tror ikke det går så bra, det er mest for å ha prøvd og vise at jeg egentlig vil jobbe. Har til og med foreslått at jeg kan jobbe hjemmefra hvis jeg får en pc, men det har de ikke gjort noe med enda. En av grunnene til at jeg har foreslått å jobbe hjemmefra er fordi jeg synes det er fryktelig kjedelig å sitte hjemme. Får ikke gjort så fryktelig mye. Mannen har ordnet HBO på tv'en til meg da, det er jo greit å slå ihjel noen timer med gode serier. I tillegg leser jeg en god del :)

Skrevet

Jeg ble 100% sm i dag pga tvillingsv.skap og fordi jeg er totalt utslitt. Blir så stresset av at jeg må være på jobb til et visst tidspunkt og får mye kynnere av det. Både fysisk anstrengelse og tidspress. Har en liten hjemme som også krever sitt, så det var godt å endelig få styre dagene selv. Foreløpig har jeg ingen planer utenom å slappe av, men det blir nok litt besøk hos venninner i permisjon og som jobber turnus. :)

Skrevet

Har vært sykmeldt siden uke 5 pga hyperemesis. Er nå i uke 23 og fortsatt 100% sm. Ser ikkeno lys i tunnelen ift jobbing på langt tid :(

Jeg er såpass dårlig at jeg ikke rekker å kjede meg.....

Skrevet

Har vært 100% sykmeldt siden uke 8 hyperemesis her også. Er i uke 13+4 nå og den værste spyinga har heldigvis gitt seg. Kaster opp ca 2 ganger daglig bare nå, men klarer nesten ikke få i meg mat, så har gått ned 8 kilo og mistet alt av krefter og kondisjon..

Skrevet

Har vært 100% sykemeldt siden uke 7/8 (tror jeg). Er nå i uke 15. Den værste kvalmen har gitt seg, og jeg "bor" ikke lenger på badet.

Jeg har noen gode dager og så kommer det dager hvor jeg er helt tom for energi og bare gråter. Fryktelig slitsomt, særlig med en aktiv 1,5 åring som løper rundt og vil ha oppmerksomhet.

Jeg bruker mesteparten av dagen på nettet eller ser på tv, da jeg egentlig ikke orker å gjøre noe som helst. På de gode dagene prøver jeg å spasere til butikken så jeg iallefall får litt luft.

Begynner å bli mektig lei av å være i dårlig form, og håper å kunne gå tilbake til jobben snart.

Skrevet

Hjemme pga blødninger og bekkenløsning. Tvillinggravid i uke 24, og er i praksis høygravid og handicappet. Holder på å bli gal. ;)

Skrevet

Jeg ble 100 % sykmeldt i dag og ut neste uke pga vonde, rielignende kynnere. Var hos JM i går, og ble faktisk litt skremt. Er konisert (operert i livmoren) like før jeg ble gravid, og ble nå redd for å gå i fødsel. Håper det gir seg når jeg får slappet av litt! Regner med å jobbe gradert etter neste uke.

Skrevet

Vært sykmeldt siden uke 5.. =/ Først kvalme, så slo bekkenet inn. Kan ikke gjøre noe annet enn å ligge på sofaen. Kjedelig! Itilegg til bekkenløsning har jeg fått noen prolapser i ryggen, hoftene ute av ledd og isjias.

Så blir mye tv titting og ting som kan gjøres sittende eller liggende.

Utrolig kjedelig, men er desverre lite man får gjort utenom å gå til manuellterapeuter osv. Er forresten i uke 25 :)

Skrevet

Eg ble sm med engang eg hadde positiv test denne gang pga tre aborter i løpet av høsten. Var sm frem til uke 14, da fikk eg innvilget svangerskapspenger pga at jobben ikke kan tilrettelegge da eg jobber natt på sykehjem.. Og det er veldig tungt arbeid på dag..

Så nå når formen er litt bedre (uke 21) har eg begynt på gravide slynge trening med fysio 2-3 ganger i uken og gravidesvømming 1 dag.. Ellers bruker eg tiden på å lese til eksamen i et deltidsstudie, planlegge barnerom osv :) endelig kan eg nyte tiden!

Skrevet

Er sykemeldt 100% pga bekken. Tiden bruker jeg hos ei venninne som er hjemme med sin sønn, og på å holde på det jeg orker med hestene. Legen anbefalte meg å styre med hestene osv så mye som jeg orker. Skal også sies at jeg har en jobb hvor jeg MÅ være 100% frisk, derfor er jeg sykemeldt og fortsatt holder på med hestene.

Skrevet

100% sykemeldt siden uke 14 pga bekkenløsning.

To dager i uka får jeg behandling hos fysioterapaut, to ganger i uka er det bassengtrening for gravide, prøver å lage middag til ungene kommer fra skolen, en gang i uka er jeg med mannen til sykehuset hvor han får kur mot kreften, har daglig opplegg med diverse øvelser fra fysioterapauten jeg skal gjøre, prøver å gå en liten tur med hundene hver dag i ulent terreng, ellers blir det en del strikking, tvtitting og bare å ligge strekk ut på sofaen for å slappe av...

Skrevet

Var sm første ukene etter nyttår pga kvalme. Har vært i full jobb i mellomtiden, men er nå sm i et par uker pga hodepine og svimmelhet.

Regner med å jobbe en stund til før jeg må gi opp pga bekkenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...