Gå til innhold

Hva godt kan jeg lage til middag av skinnfrie røkte kjøttpølser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Røkte kjøttpølser finnes jo ikke godt synes jeg da, men ungene hadde nok satt pris på å få de servert stekt, men makaroni og ketshup til ;)

Anonym poster: ec971c6a7d7b01d9f96e710df6bd50bf

Gjest Hyacinth Bouquet

Ville lagd pølsegrateng med makaroni, hvis du har melk og egg, paprika, mais og purre så blir det kjempegodt i langpanne/ildfast form :) Med fare for å få ernæringsfysiologene her inne på nakken :P

En litt annen variant av "pølsegrateng": Snitt pølsene litt og legg dem i en form. Ha oppkuttet løk og en boks tomater i formen. Ha litt sennep (og ketchup?) rundt pølsene. Strø litt revet ost på toppen. Enkelt, og ganske godt til å være pølser. ;) Stekes i ovnen. Man kan jo putte andre ting man tror er godt i også. Kan serveres med f.eks. salat og ris til.

Pølsepanne

-pølser i båter

-gulrot i staver

-potetbåter

-paprika

-squash

-cherrytomater

-Løk

Blandes i en ildfastform sammen med olje, salt, pepper, urter og hvitløk. Stekes på 200c til potetene er møre. Røres i av og til(så det ikke blir brent på toppen)

Ha forskjellige dipsauser til. Vi pleier å bruke sweet chili, ungene sverger til ketchup.

Pølsegryte med pasta, ris eller potetmos

-kjøttpølse, løk, paprika og gulrot i terninger stekes i en gryte sammen med hvitløk og urter.

Ha over en box hermetiske tomater, smak til med salt pepper og tabasco

Annonse

Pølsegrateng med tomatsaus, makaroni og masse ost! Nam :D

Ellers er det også godt å varme en pose frossen lapskausblanding i noen dl vann med buljong, kaste oppi pølsebiter - og når alt er varmt har du i potetmospulver til lapskausen tykner. Det blir en mild og lys barnevennlig lapskaus som man kan krydre etter smak. :)

Anonym poster: 77f52c1a3df1813991c3d3a5aea2de87

Takk for mange gode tips! Røkte kjøttpølser er ikke verken sunt eller supergodt nei, men kjøpte en pakke til halv pris idag så da blir det billig middag på oss idag :)

HI

Anonym poster: 01d360fd297072c82c71737c4f1e3209

Pølser er godt det!

Helt normal middag med pølser i forskjellige retter! Jeg ville nok laget pølsegrateng eller pølser med potetstappe.

Anonym poster: f3e724712b76b6f231b5d5296ce10d52

Jeg skal lage lapskaus i dag faktisk, med pølse i. Har stort sett alltid pølse i lapskausen. Da bruker jeg skinnfri røkt kjøttpølse av kylling og kalkun. Veldig godt med pølsepizza også, min favoritt. Vi lager nesten alltid det. Ellers er røkt kjøttpølse også godt sammen med makaroni/speghetti.

En annen ting du kan gjøre er å snitte pølsene og putte purreløk i "hullet" surre bacon rundt og steke i ovnen. Servere med fløtegratinerte poteter eller potetmos. Veldig godt.

Stek pølsene, lag potetstappe og stek løk, sopp og mais i panne.

Ha gjerne en grønn salat ved siden av:)

En favoritt her i huset en gang i blant - må jo ikke være supersunne hver eneste dag heller:)

Annonse

Grønnsaksgrateng med pølse! Da bruker jeg:

Gulrøtter

Brokkoli

Blomkål

Pølse (eller noe annet)

Hvit saus

Makaroni

Ost over hele formen og topp med bacon! Inn i ovnen i ca 30 min! Barnas favoritt her iallefall :)

Anonym poster: 9ba379cacc7670d061f2a7d4fed8f592

Potetmos i bunn av en ildfast form, kokt amerikanlanding oppå der, så kokt makaroni oppå der igjen. Så ett godt lag med pølser før du avslutter med ost.

Karbo-bombe NAM NAM!!!!

Anonym poster: 16c0442b8e7e346005b0a7973b528c3f

hvitsaus med et egg i, kok makaroni og ha i sausen, ha oppi en pakke pølser som er kuttet i terninger. ha over i ildfastform og ha revet ost på toppen. gratiner til osten er gylden. smaker godt med poteter eller bare ketchup =) beste pølsegratengen ever! skal jeg lage i mårra :)

Anonym poster: 42f4d175838c96293512bea18509df71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...