Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en gutt på 8 mnd. Han sleit med kolikk til han var ca 4 mnd, da ga magevondten seg. Men, han har aldri slutta å skrike. Han skriker utrolig mye hele dagen! Slutter somregel når han får oppmerksomhet, og han nekter å sitte for seg selv og leke osv. Andre som har babyer som bare skriker? Når skal dette gi seg..? Får ikke gjort noe. Prøver å overse det, så han ikke skal bli for "bortskjemt" med å bli bært og underholdt, men hjelper ikke. Jeg er desperat etter råd og erfaringer fra andre. Nesten ingen som vet hvordan vi har det, redd ikke folk skal tro oss.. Men han er også verdens herligste da <3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144034186-8-mnd-og-mye-skriking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være tenner. Her begynte tannplagene når han var to måneder gammel. MEN jeg ville sjekket gutten din hos en manuell terapeut (gratis for babyer og barn) for eventuelle låsninger. Her hadde guttungen kraftige låsninger i nakke og nedre del av ryggen uten at vi skjønte noe. Han skrek og vi visste ikke hvorfor. Allerede etter første behandling fikk vi en ny baby med oss hjem, og etter at låsningene og det ømme ved det forsvant helt fikk vi en enda nyere gutt som aksepterte å ligge på gulvet å leke med seg selv i mer enn ett minutt av gangen :-)

Jenta mi er som regel grei å ha med å gjøre. Men jeg setter henne i tripptrappen og tar henne med mg rundt omkring eller legger henne på gulvet med leker når jeg gjør husarbeid. Da kan jeg både snakke med henne og jobbe. Tenker at da får hun oppmerksomhet samtidig som hun tidlig ser at ting må gjøres i huset. Hun er snart ni mnd nå. Jeg tenker at jeg prøver å inkludere henne i det jeg gjør for å få gjort ting og for at hun skal slippe å være alene.

Ja litt av grunnen er nok tenner, han har fått 4 stk nå, men merker veldig godt på han de dagene som tanna bryter igjennom, da er det enda mer hysterisk gråt, for da ser jeg at han har vondt. Vi har vært mye hos kiropraktor og fysio, for han hadde låsninger, Men sist jeg var da han var 4 mnd, var han helt bra, men kanskje på tide å ta en tur igjen. manuellterapeut har vi ikke i nærheten her så det har jeg ikke mulighet til :/ veldig synd for har hørt mye bra, kunne selvfølgelig kjørt den lange turen, men han HATER å kjøre bil.. Ja, tar han med overalt, når jeg lager mat, dusjer, vasker osv, ligger/sitter bare å hyler.. Noen ganger er det så ekstremt at jeg faktisk blir skikkelig bekymra. For det er så mye som er rart, får han sitte på kjøkkenbenken og søle og tulle så er alt helt greit, må han sitte på gulvet er det katastrofe, kan umulig være smerter han skriker av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...