Gå til innhold

Tyrkia, barn på 4 og 5 år, hva med bilstoler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

VI skal til Tyrkia og tar buss fra flyplass til hoteller, ca 15 min. Men hva gjør man om man skal andre plasser enn hotellet som ikke er gåavstand? Hotellet ligger utenfor sentrum, og jeg regner med vi kanskje kommer til å bevege oss utav hotellområdet:-) Og litt minibuss eller taxi blir det nok.

Hva gjør man? er jo skummel trafikk der nede....

Anonym poster: f42828399538ebbc5da0dcfdf595089c

Skrevet

Hi her, men syntes jeg ser oss på shopping i sentrum bærende på 2 bilstoler...

Skrevet

Ifølge forsikringen skal du ta med deg egen bilstol på ferie, noe som jeg vurderer som helt umulig å slepe rundt på. Så vi har brukt både fanget til voksne, busseler, babybjørn og sitteputer. Derfor blir valg av sjafører viktig, og det kan være lurt å spørre om visitkort til de sjaførene som dere syntes kjører pent. I Tyrkia er ikke trafikken så ille, men noen sjafører kjører som noen svin der nede. Så da kan det være tryggest å bruke buss og faste sjafører som dere stoler på.

Anonym poster: 6a6cf2cc52ec954184997c81e21f1f80

Skrevet

For all del ikke ha barnet på fanget i bilen!!

Skrevet

vi har tatt med til thailand og hellas, leid i kroatia og bosnia. kjører ikke uten.

Skrevet

Vi har alltid hatt leiebil og leid bilstoler til barna eller tatt med når det har vært mulig. Hadde nok vært billigere og lettere å ta taxi på flere av feriene, men jeg kjører ikke med barna uten skikkelig bilsikring om det ikke er snakk om nødstilfeller.

Skrevet

Hi her, takk for svar. Jeg er også veldig nøye på dette med bilsikring. Går heller 2-3km med vogn enn å ta en taxi uten stol. Lurte litt på å ta med puter, ikke optimalt, men man får tak i slike som kan blåses opp, eller stive puter som kan festes i ryggsekk, så lette å ta med seg. Ikke optimalt,men bedre enn ingenting tenker jeg. Tørr faktisk ikke kjøre bil i Tyrkia, har vært der før og tror nok jeg hadde vært full av angst. Så skal vi være på all inclusive hotell med masse aktiviteter for barna, så tror nok ikke det blir så masse farting i varmen. Men er det fullstendig galskap å la de sitte på pute om det blir en tur eller to? Jeg er heller ikke redd for å be sjåførene senke farten? Eldste er veldig høy og tung, innen vi reiser er han nok 125 og iallefall 25 kilo. Verre med minste på 110 og 18 kilo.....

Huff liker liksom ingen av alternativene.

Skrevet

mye bedre m pute enn ikke noe¡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...