Neffi78 Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Normalt får man utbetalt feriepenger for inntil 12 uker når man er sykemeldt. Så det er jo ikke så mye. Det du har opparbeidet deg av ferie penger før eller etter du var sykemeldt kommer i tillegg. Jeg er self litt usikker altså.
jentene på haugen Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 enkleste måten å finne det ut på er å ringe NAV. De kan nok fortelle deg reglene. Men jeg tror nok du har krav på feriepenger. Men kan ikke si det sikkert.
robot Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Dersom arbeidsgiver utbetalte lønnen din også i sykmeldingsperioden, vil du mest sannsynlig få fulle feriepenger. Dersom du fikk sykepengene fra NAV, vil du få for tolv uker av sykmeldingsperioden. (Arbeidsgivere som forskutterer kan velge å legge seg på tolv ukers-linja de også, men det har jeg inntrykk av at er svært uvanlig).
Håpefull77 Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Sjekk personalhåndboken eller lønnsslipp. På min lønnsslipp står feriepenger til utbetaling, dvs det som kommer i juni. Og før årsskiftet står feriepengegrunnlaget. Det bør også stå noen ord i personal håndboken. Min arbeidsgiver betaler ut lønn i sykemeldingsperioden også over 6 G. Men betaler ikke ut feriepenger utover det nav dekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå