Gå til innhold

• IKM UKE 18 •

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært hos legen enda.. Har jo et barn fra før av, og på en måte har vi ikke prøvd så lenge. Er vel over den 7. prøveperioden nå. Kan hende at det er et barn som vil fødes i 2014 eller noe, aner ikke :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrevet 06 april 2013 - 09:55

MANDAG 29:

Ønsker med en til<3

Vera831

TIRSDAG 30

Rasekatten

ONSDAG 1

TORSDAG 2

Kaffemocca

FREDAG 3

LØRDAG 4

SØNDAG 5

Verbena

Paulita

GRAVID!

Ny pp:

Skrevet

MANDAG 29:

Ønsker med en til<3

Vera831

En til, please. (13pp)

TIRSDAG 30

Rasekatten

ONSDAG 1

TORSDAG 2

Kaffemocca

FREDAG 3

LØRDAG 4

SØNDAG 5

Verbena

Paulita

GRAVID!

Ny pp:

Skrevet

Hei jenter. Ingen 2014-baby på meg :( Måtte dette bli tidenes mest fruktbare gruppe...tvi tvi til oss!

Skrevet (endret)

Tvi tvi for oss ja!:D kjenner EL på gang her, så nå er det bare å ha seg:) Lykke til alle sammen- måtte spirene klore seg fast:)

Endret av Ønsker meg en til<3
Skrevet

Hei!! Svarte i en annen tråd her tidligere! Men skriver her inne ;) fikk endelog TR på skjærtorsdag og vi begynte første Pp på fredag. Om jeg har normal syklus skal EL være rundt 11 april.så det vil si IKM 25 april :P.. litt ny på dette ;) men det er veldig spennende. Ser dere har en slik liste? Er den gjeldene for meg og ;)?

Lykke til alle sammen ;)

Høres ut som du hører til oss på IKM uke 17 :)

Anonym poster: d3e152d4e739da29ad9e39ce5b078c49

Skrevet

Rettelse...mente selvsagt at det ikke ble 2013 baby. Selvsagt skal det bli 2014 bebisser :) Spennende med El Ønsker, måtte gullegget være på vei. Venter selv på at tanta skal dra tilbake dit peppern gror, og hoppe til køys på første blødningsfrie dag. Lurer egentlig på om jeg burde teste etter EL denne gangen, for syklusene varierer ganske mye. Men tenker at dersom man humper jevn og trutt fra mensen opphører og til godt ut i perioden treffer man jo EL uansett. Sist syklus var på kun 20 dager, og hvis svømmerne bør være på plass to/tre dager før egget starter ferden sin, vil jo det tilsi at vi bør hoppe til køys før tanta har dratt(usj). Hmmm...blir litt forvirret her kjenner jeg. Kanskje EL test er tingen likevel?

Skrevet

Hvordan går det med dere, jenter? Med TR ute av huset har vi allerede startet å lage baby. Beregnet EL på mandag, så hopper til køys i morgen også tenker jeg. Greit å ha klar en solid velkomstdelegasjon når gullegget gjør entre!

Skrevet (endret)

Oppdaterer listen jeg, når jeg likevel er i siget :) MANDAG 29:

Ønsker med en til<3

Vera831

En til, please. (13pp)

TIRSDAG 30

Rasekatten

ONSDAG 1

Silckely

TORSDAG 2

Kaffemocca

FREDAG 3

LØRDAG 4

SØNDAG 5

Verbena

Paulita

Thalila

GRAVID!

Ny pp:

Endret av En til, please.
Skrevet

Kjenner EL, så den er sikker en av dagene. Satser på annenhver dag da hver dag ikke har funket hittil. Oooffff, håper vi er heldige denne mnd!:)

Skrevet

Kjører samme regime, Ønsker. Godt i gang allerede :)

Skrevet

Om tidligere testing stemmer så er el her på torsdag, og da sitter jeg på fly til london uten mannen i huset. Så er vel bare å legge aksjer på forhånd!

Skrevet

Stakkar mannen, vi hadde overnattingsgjester i natt og han hadde problemer med å fullføre:O. følte de hørte hver minste lyd....Men må'n så må'n, ingen kjære mor!:D Må le litt av hvor desperate vi har blitt. Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

Min mann er i utlandet. Kommer imorgen og er glad for det for jeg har EL denne uken - altså en kritisk uke :) så må mannen dra igjen på lørdag men håper så inderlig at EL kommer før den tid (og det skal den jo egentlig også). I følge min kalender skal jeg ha EL mellom ons og lør. Så det bør gå greit!

Jeg har nå tatt Vitex i 9 dager og må si at tempen er lav og fin (det har den altså ikke vært siste 3 mnd - i det siste har den hoppet opp og ned i follikkefasen også - men ikke nå..).

Nå venter jeg bare på at tempen stiger slik at jeg kan få konstatert EL. Samtidig venter jeg på ny utredning men håper så inderlig at jeg blir gravid før jeg skal til gyn. Er også fast bestemt på å få resept til progesteronkrem av gyn. Er temmelig sikker jeg har østrogendominanse...Her er jeg min egen lege altså ;)

Har skikkelig tro på at det vil gjøre susen for meg :) please!!

Skrevet

Ha ha ha, Ønsker. Tror flere kjenner seg igjen i den altså. Ja må man, så må man, altså :D Håper også dette blir pp der du lykkes Vera. Har dere prøvd lenge? Vi legger aksjer jevn og trutt...litt usikker på lang syklus jeg har, tullet seg litt til etter SA i oktober. Men humper vi med jevne mellomrom til lang ut i syklusen, vil vi jo treffe(og riktig så hyggelig arbeide er det jo også, he he). Lykke til Ladys!

Skrevet

kjører på som vanlig... men fikk vite forrige uke at jeg har en del cyster, så skal begynne med pergo etter blodprøver nå, så har lite tro på at det skjer noe, men kan jo håpe ;) lykke til alle sammen :)

Skrevet

Får satse på at dette er mnd med hell og at vi får hver vår lille spire denne mnd:) Synes mange av oss har hengt litt for lenge innpå her nå....!! Føler alle rundt meg blir gravide etter bare noen mnd med prøving, og noen som bare vips vi hadde ett uhell osv. Unner folk det altså, men skulle ønske jeg også kunne få litt flaks snart:/

Skrevet

Jeg er oppe i min 21pp nå men hvem teller....hehe

Har mottatt blodprøvesvarene idag og alt ser heeeelt perfekt ut utenom en ting: S-Østradiol-17beta 0,09 (!) den skal være >0,10. Er dette grunnen til at jeg ikke blir gravid??

Tok blodprøve ifjor og der så alt helt normalt ut - men tror ikke de sjekket meg for s-østradiol da. Hvorfor ikke?? Blir så sint på slike leger. Tar man blodprøve så bør de vel sjekke for alt?

Det mest frustrerende er at for legen så er du enda en pasient som "kanskje sliter litt" eller "er litt for utålmodig og stresser for mye med å bli gravid". Og mens du venter på enda en utredning så tikker klokka faktisk!! Jeg er 31år og ønsker meg flere barn! De skal ha søsken - blir ikke jeg prioritert?? Skal jeg kanskje prøve og se til jeg blir 40år og så få beskjed at "nei nå er det for sent for du er i starten av menopausen og risikoen for SA og diverse komplikasjoner øker"....

Skrevet

Da er jeg på vei inn i DPO-land nok en gang, men humper i vei en god stund enda. Og Vera, forstår så inderlig godt det med tikkende klokker. Er 38 og ønsker så veldig en sistemann for å få flokken komplett.

Skrevet

Før meg opp på ikm 01.05.13 ;)

Skrevet

Hei :) Har IKM 01 mai tror jeg, men da blir syklusen kun på 25 dager. Forrige syklus var jeg 3 dager over tiden, noe som gav meg en lutealfase på 17 dager. (påvist el med blodprøve på syklusdag 21, så det var ikke el som var forsinket) Da jeg var på do isted, hadde jeg EL slim, så da er eggløsningen tydeligvis fremskyndet denne syklusen siden alt kom for sent i forrige. (Jeg var ikke gravid, tok test samme dag mensen dukket opp, 3 dager over) Synes kroppen min er helt på tulltur, før hadde jeg klokkeklar syklus på 28 dager. Anyway, jeg skal inn på laparoskopi onsdag i neste uke, og gleder meg noe helt sykt! Håper virkelig de finner noe og fikser det. Jeg er 7 dpo når jeg skal opereres, hvis EL er i dag, så om det plutselig skulle være et befruktet egg, så skylles det vel ut under operasjonen. Derfor utgår vel denne prøveperioden. Men det går helt fint, har ventet i 4 mnd nå på lap'en, så gleder meg bare til å bli ferdig med det :)

Skrevet

Hei :) Har IKM 01 mai tror jeg, men da blir syklusen kun på 25 dager. Forrige syklus var jeg 3 dager over tiden, noe som gav meg en lutealfase på 17 dager. (påvist el med blodprøve på syklusdag 21, så det var ikke el som var forsinket) Da jeg var på do isted, hadde jeg EL slim, så da er eggløsningen tydeligvis fremskyndet denne syklusen siden alt kom for sent i forrige. (Jeg var ikke gravid, tok test samme dag mensen dukket opp, 3 dager over) Synes kroppen min er helt på tulltur, før hadde jeg klokkeklar syklus på 28 dager. Anyway, jeg skal inn på laparoskopi onsdag i neste uke, og gleder meg noe helt sykt! Håper virkelig de finner noe og fikser det. Jeg er 7 dpo når jeg skal opereres, hvis EL er i dag, så om det plutselig skulle være et befruktet egg, så skylles det vel ut under operasjonen. Derfor utgår vel denne prøveperioden. Men det går helt fint, har ventet i 4 mnd nå på lap'en, så gleder meg bare til å bli ferdig med det :)

lykke til da :) satse på at spiren setter seg neste mnd da :)

Skrevet

Tusen takk! :) Ser de fant cyster hos deg. Så de det på ultralyd eller? Kan jo være det er god hjelp i pergoen hvis du har problemer med eggløsning. Lykke til ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...