Gå til innhold

• IKM UKE 18 •

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da blei det ny pp igjen....! Får krysse fingre for at dette også blir en mnd med mange positive tester:D. Skal prøve å bare ha oss annenhver dag denne pp, hørt at det ikke er bra med flere ganger om dagen visst sjansen skal være størst... Lykke til jenter!

MANDAG 29:

TIRSDAG 30

ONSDAG 1

TORSDAG 2

FREDAG 3

LØRDAG 4

SØNDAG 5

GRAVID!:D

Ny pp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MANDAG 29:

Ønsker med en til<3

TIRSDAG 30

ONSDAG 1

TORSDAG 2

FREDAG 3

LØRDAG 4

SØNDAG 5

GRAVID!

Ny pp:

Skrevet

ikm 30.04

Skrevet

MANDAG 29:

Ønsker med en til<3

TIRSDAG 30

Rasekatten

ONSDAG 1

TORSDAG 2

FREDAG 3

LØRDAG 4

SØNDAG 5

GRAVID!

Ny pp:

Skrevet

Kan noen skrive meg opp 5.mai?

Har mest sannsynligvis el mens jeg er i london uten mannen i huset, så trua på denne pp er ikke den største.Men vi prøver da uansett :-)

Skrevet

Trodde keg skulle forbli den eneste her en stund:/. hvordan hpr det med dere? Har kjøpt meg babycomp, så gleder meg til å starte skjekkingen:). MANDAG 29:

Ønsker med en til<3

TIRSDAG 30

Rasekatten

ONSDAG 1

TORSDAG 2

FREDAG 3

LØRDAG 4

SØNDAG 5

Verbena

GRAVID!

Ny pp

Skrevet

Jeg tar nå tilskudd av vit-b6 og har bestilt Vitex tinktur. Denne kommer når som helst i posten. Er utrolig utålmodig da jeg vil begynne fortest mulig...Har lest masse om at denne gjør underverker :) Er ganske sikker på at jeg blir gravid hvis ikke denne måneden så ihvert fall neste :) I know I will :)

MANDAG 29:

Ønsker med en til<3

Vera831

TIRSDAG 30

Rasekatten

ONSDAG 1

TORSDAG 2

FREDAG 3

LØRDAG 4

SØNDAG 5

Verbena

GRAVID!

Ny pp:

Skrevet

Jeg tar nå tilskudd av vit-b6 og har bestilt Vitex tinktur. Denne kommer når som helst i posten. Er utrolig utålmodig da jeg vil begynne fortest mulig...Har lest masse om at denne gjør underverker :) Er ganske sikker på at jeg blir gravid hvis ikke denne måneden så ihvert fall neste :) I know I will :)

MANDAG 29:

Ønsker med en til<3

Vera831

TIRSDAG 30

Rasekatten

ONSDAG 1

TORSDAG 2

FREDAG 3

LØRDAG 4

SØNDAG 5

Verbena

GRAVID!

Ny pp:

Så spennende da:D hva er vistex tinkkur da? Får håpe det blir like mange positive her som i IKM uke 14, mange heldige der:D
Skrevet

Ikm 5. Mai. Kan noen skrive meg opp der? Håpefull, men skuffet over tanta som kom i dag... :-/

Skrevet

MANDAG 29:

Ønsker med en til<3

Vera831

TIRSDAG 30

Rasekatten

ONSDAG 1

TORSDAG 2

FREDAG 3

LØRDAG 4

SØNDAG 5

Verbena

Paulita

GRAVID!

Ny pp:

Skrevet

Ønsker meg en til<3: Opprinnelig navn er Vitex Agnus Castus - kyskhetstre, en plante som regulerer hormonbalansen og som visstnok har hjulpet hundrevis av kvinner å bli gravide :)

Tinktur vil si flytende / spritholdig oppløsning av ekstrakt / uttrekk av dråper.

Paulita: det var synd. Men tenker at denne gangen klaffer det :) det blir et januarbarn :)

Jeg tror egentlig ikke jeg blir gravid denne måneden da mine hormoner er helt på bærtur, og har lest at vitex trenger litt tid på seg til å få hormonbalansen normalisert. Men vi prøver jo likevel...

Skrevet

Ønsker meg en til<3: Opprinnelig navn er Vitex Agnus Castus - kyskhetstre, en plante som regulerer hormonbalansen og som visstnok har hjulpet hundrevis av kvinner å bli gravide :)

Tinktur vil si flytende / spritholdig oppløsning av ekstrakt / uttrekk av dråper.

Paulita: det var synd. Men tenker at denne gangen klaffer det :) det blir et januarbarn :)

Jeg tror egentlig ikke jeg blir gravid denne måneden da mine hormoner er helt på bærtur, og har lest at vitex trenger litt tid på seg til å få hormonbalansen normalisert. Men vi prøver jo likevel...

Avansert navn ja. Får håpe det kan hjelpe deg, så får vi krysse fingrene denne mnd. Jeg tror jeg stresser for mye med dette, at det er derfor det ikke går. Men er ikke så lett å la være å tenke på det når man har prøvd så lenge heller:(. Får prøve å slappe av å kose seg:)
Skrevet

Da er det bare og håpe detta blir mnd for oss :) blir desember baby her da om det blir denna mnd for oss. Med førstemann ble det ks 2 uker før termin, og det blir det samme igjen vist vi får en til.

Skrevet (endret)

Kan noen fortelle mer om å ta vit. b6 for å bli gravid? Jeg tar vitex nå, og syklusen min er tipp topp. 28 dager akkurat, og det er vel glimrende sånn rent bortsett fra at jeg helst ser at det ikke blør noe fra nå og 40 uker frem i tid... :) Dette tar på!! Ser nå at ene etter den andre popper ut unge nr 2... vil og ha..

Noen som har noen andre ting de tar... prøvd wild yam for eksemepl? Så det på helsekosten i dag og kjøpte nesten... men tenkte jeg skulle høre lit rundt først. Har det noe for seg?

Endret av Paulita
Skrevet

Kan noen fortelle mer om å ta vit. b6 for å bli gravid? Jeg tar vitex nå, og syklusen min er tipp topp. 28 dager akkurat, og det er vel glimrende sånn rent bortsett fra at jeg helst ser at det ikke blør noe fra nå og 40 uker frem i tid... :) Dette tar på!! Ser nå at ene etter den andre popper ut unge nr 2... vil og ha..

Noen som har noen andre ting de tar... prøvd wild yam for eksemepl? Så det på helsekosten i dag og kjøpte nesten... men tenkte jeg skulle høre lit rundt først. Har det noe for seg?

Jeg tar kun tran og folat. Har syklus på 28 dager og vet igrunn ikke hva disse tingene skal være bra for(vitex og wild yam)? Fikk høre av en venninne i går at de skal ha nr 2, ikke planlagt... Kjente at jeg ikke klarte å glede meg over det. Her har vi slitt såååå lenge... Blir vel vår tur også snart, men føler at det kommer til å ta tid:(
Skrevet

Jeg tar kun tran og folat. Har syklus på 28 dager og vet igrunn ikke hva disse tingene skal være bra for(vitex og wild yam)? Fikk høre av en venninne i går at de skal ha nr 2, ikke planlagt... Kjente at jeg ikke klarte å glede meg over det. Her har vi slitt såååå lenge... Blir vel vår tur også snart, men føler at det kommer til å ta tid:(

Du finner informasjon på nettet at vitex faktist øker fruktbarheten hos kvinner som sliter med å bli gravide, den hjelper mot hetetokter og annet hos kvinner i overgangsalderen også. I Tyskland gir leger dette til kvinner som sliter. Skjønner ikke hvorfor det samme ikke gjøres i Norge. Studier har faktist vist at vitex hjelper! Fantastisk tenker nå jeg :) Blir jeg gravid er vitex den hellige gral for meg :) hehe...
Skrevet

Da er det jo verdt å prøve:D må man ha resept eller kan det kjøpes på apoteket?? Hvor lenge må man ta det før effekt?

Skrevet

Tar du kroppstempen? Det at du har syklus på 28 dager betyr ikke nødvendigvis at du har eggløsning hver mnd eller at du har hormoner i balanse. Jeg måler tempen siden desember 2012 og har en syklus stabil på 28-30dager men ser utifra kroppstemperaturen at min follikkefase er altfor lang (østrogendominans) og luteafase altfor kort (progesteronmangel). Men mensen kommer alltid til riktig tidspunkt for det. Har tatt blodprøver hos legen og der er det vist normale hormonverdier. Men likevel fortsatt ikke gravid. Hvis du sliter med å bli gravid så er det tydeligvis noe som ikke stemmer. Jeg tipper du også har hormon-ubalanse. Men som sagt,- dette kommer best fram om du måler din kroppstemp hver morgen til samme tid og samme sted. Slik blir du godt kjent med din kropp :) Og ser raskt om alt er som det skal være. Myyye bedre enn å gå til legen hele tiden...
Skrevet

Tar du kroppstempen? Det at du har syklus på 28 dager betyr ikke nødvendigvis at du har eggløsning hver mnd eller at du har hormoner i balanse. Jeg måler tempen siden desember 2012 og har en syklus stabil på 28-30dager men ser utifra kroppstemperaturen at min follikkefase er altfor lang (østrogendominans) og luteafase altfor kort (progesteronmangel). Men mensen kommer alltid til riktig tidspunkt for det. Har tatt blodprøver hos legen og der er det vist normale hormonverdier. Men likevel fortsatt ikke gravid. Hvis du sliter med å bli gravid så er det tydeligvis noe som ikke stemmer. Jeg tipper du også har hormon-ubalanse. Men som sagt,- dette kommer best fram om du måler din kroppstemp hver morgen til samme tid og samme sted. Slik blir du godt kjent med din kropp :) Og ser raskt om alt er som det skal være. Myyye bedre enn å gå til legen hele tiden...

selv tror jeg det er at jeg stresser for mye med det, eller at noe er galt med meg etter forrige fødsel. Har vært å sjekket og alt ser bra ut. Har kjøpt meg babycomp nå, og håper at den vil komme til nytte. Har testet for EL og har positive hver mnd... Takk for link, mulig jeg kjøper jeg også. Kjenner du noen som har brukt dette? Hvor lenge har du prøvd? Og har du barn fra før av?
Skrevet

Vi har prøvd siden høst 2011. Ingen barn. Første gang gravid des 2012, 4+3 men så SA. Tok da dong quai og wild jam (donq quai er forresten også hormonregulerende).

Har testet for EL i hele 2012 og den viste at jeg hadde EL hver mnd. Men som tidligere skrevet og som jeg ser nå utifra tempen,- jeg har for kort luteafase til at spiren kan feste seg ordentlig. Dette hadde vel legen aldri kunne sjekke...

Har lest en del om forholdet mellom østrogen og progesteron, og at mange sliter idag nettopp fordi det er en ubalanse mellom disse to. Innrømmer at jeg har stor tro på naturprodukter i motsetning til det syntetiske som leger skriver ut. Ofte så bare prøver de seg frem med deg. Jeg har vært i utredning og får høre at "alt er normalt med dere, bare ta det med ro". Hallo!! Nå blir det nesten to år med prøving. Det sier seg selv at noe ikke stemmer.

Og når jeg plutselig fikk positiv test i desember etter å ha tatt dong quai og wild jam, ja da fikk jeg bekreftet at jeg ikke har tette eggledere :) at jeg faktisk har eggløsning :) og at jeg kan bli gravid :)

Flott at du har EL hver mnd, men det hjelper deg lite hvis din luteafase er for kort, - altså hvis du har for lite progesteron/østrogendominanse.

Til sist vil jeg bare si at selvfølgelig sier leger at du skal ta med ro og ikke stresse, hva annet skal de si? Kjøp produkter på helsekost? Ja da hadde leger gått konk...

Skrevet

Det er sant. Ikke noe lett å holde motet oppe når det tar såååå lang tid. Selv fikk vi en gutt i 2011, så tror nok vi skal få det til. Da satt han på første pp. Men det er kanskje bare flax. Mistet i ule 8 i juli i fjor, og i uke 13 i november. ikke noe god opplevelse det. men det er kok enda tyngre når man ikke har noen fra før av:(... Skal vertfall teste ut vitex neste pp, det er vel for seint denne pp. TR ute av hus i går, så da kjører vi på annenhver dag:D.

Skrevet

Mente "til slutt" og ikke "til sist" som jeg skrev...

Hater skrivefeil hehe :P

Skrevet

Hei!! Svarte i en annen tråd her tidligere! Men skriver her inne ;) fikk endelog TR på skjærtorsdag og vi begynte første Pp på fredag. Om jeg har normal syklus skal EL være rundt 11 april.så det vil si IKM 25 april :P.. litt ny på dette ;) men det er veldig spennende. Ser dere har en slik liste? Er den gjeldene for meg og ;)?

Lykke til alle sammen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...