Gå til innhold

Vitex og vit B6 (pyridoksin) erfaringer?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Vitex og evt også B6? Jeg er i min 20pp nå og fortsatt ikke gravid (ingen barn fra før). Hatt utredning og alt ser normalt ut. Min mann er testet og alt er normalt hos han også.

Venter på neste utredning og frem til da har jeg tenkt å ta saken i egne hender. Prøvde Dong Quai og Wild Jam i desember og ble gravid 4+3 og så SA dessverre.

Vurderer nå å prøve Vitex men ønsker å vite mer om deres erfaringer med dette. Skal tydeligvis være et "vidundermiddel" mot barnløshet..

Måler min kroppstemperatur og ser klart at jeg har for kort luteafase, altså lite progesteron. Vurderer også progesteronkrem men da etter samtale med legen først.

Takknemlig for alle svar fra dere :)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har begynt å bruke vitex. Fikk tips av ei venninne som brukte lang tid på å bli gravid (halvannet år). Hos henne så ble hun gravid etter to-tremåneder med vitex. Både min venninne og meg merker at syklusen er mye mer regelmessig. Foreløpig ingen tegn til graviditet her, men syklusen min har stabilisert seg. Hadde en periode med 34 dager, og en på 24 dager. Etter at jeg begynte å ta Vitex, har jeg fått tilbake normale perioder på 28-30 dager.

Håper andre har noen erfaringer med det du spør om. Jeg er håpefull denne måneden, men er altfor tidlig å vite om det har skjedd noe enda :)

Jeg vet dessverre ikke noe om det andre du spør om. Har vurdert å prøve wild yam også, i tillegg til grapefruktjuice, men det har foreløpig blitt med tanken.

Hei :)

Jeg anbefaler både tilskudd av vitamin b6 og progesteronkrem.

Progesteromkrem kan du kjøpe over nettet. Ingen bivirkninger. Bare viktig å bruke det riktig. Står nøye forklart :)

Jeg ble raskt gravid med disse to tingene, håper det ordner seg for dere ;)

Anonym poster: 7f83d6a60985c3c01dbfd4100d764791

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...