Gå til innhold

P-stav noen som har like erfaringer eller er jeg blitt gal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satte inn p-staven for fire måneder ca. Er en tålmodig og rolig sjel, men sånn helt ut av det blå kommer det en forferdelig irritasjon som ender i et stygt sinne. Må bare forlate rommet og roe meg ned på egen hånd (aldri opplevd før). Føler meg tung til sins og sexslysten er minimal blitt.

Mensen er et helvete. Blør i en måned og ikke den neste måneden.

Føler meg deprimert, men føler at det er p-staven som gjør alt dette. Gal eller normal? ;)

Anonym poster: a89f289c76b7d2b2a300d653921c3ca2

Skrevet

Blødde konstant, humørsvingninger, kløe og utslett i hele underlivet ( helt jævlig!!!) og rett og slett BARE bivirkninger.

Til slutt gikk jeg til fastlegen for å få fjerna hele dritten. Hadde fått ny fastlege siden jeg satt deg inn, og hun kunne ikke skjønne at den fantes på markede lenger. Hun hadde ikke hatt en pasient som hadde vært fornøyd og som hadde hatt den tida ut. Alle måtte ta den ut pga. bivirkninger.

Så ikke noe anbefallinger fra min side nei ;)

Skrevet

Jeg vil si helt normal!!! Jeg ble veldig mye nedfor, og sex kom ikke på tale!! Hadde nesten konstant blødninger, men heldigvis ikke menssmerter slik jeg pleide å ha før. Alt dette ga seg ganske fort etter at jeg fikk tatt den ut!

Gjest Thunder Road
Skrevet

Høres ut som det kan være p-staven ja! Jeg blir sur og irritert av hormoner, rett og slett lite hyggelig å være sammen med.. Tenkte jeg skulle prøve p-piller igjen nå etter fødselen. Har vært i overraskende bra humør til tross for søvnmangel, men etter kun 14 dager på cerazette har jeg blitt et hespetre! Så jeg sluttet på dagen!

Skrevet

Jeg var grusom å være i hus med når jeg hadde p-stav, hadde den i ett år å det er et under at det ikke ble skillsmisse!

Skrevet

Har hatt pstav i 3 veker. Ingen blødning, humøret bedret seg faktisk, sexlyst på topp. Satt inn 5. dag i syklusen. Brukte cerazette før pstav. Blødde litt uregelmessig men ellers greit

Anonym poster: 7f257ed9ecf94a1b7014464bdc713b74

Skrevet

Har hatt pstav i 3 veker. Ingen blødning, humøret bedret seg faktisk, sexlyst på topp. Satt inn 5. dag i syklusen. Brukte cerazette før pstav. Blødde litt uregelmessig men ellers greit

Anonym poster: 7f257ed9ecf94a1b7014464bdc713b74

Jeg var også kjempe fornøyd til å starte med, for et under at jeg skulle slippe å tenke på prevansjon!!!! Og jeg følte meg topp, men etter ca 2mnd kom alt negativt....

Skrevet

Venninnen min ble iallfall kjempe hormonell. Hun begynte til og med å tenke selvmordstanker....noe hun aldri hadde gjort før!

Alt forsvant da hun fjernet den.

Anonym poster: 80065db5c8bf2266340ecc3a0dc0dace

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Mye som stemmer med meg. Føler meg helt ut på jordet til tider. Så staven forsvinner til uken :)

Anonym poster: a89f289c76b7d2b2a300d653921c3ca2

Skrevet

Har faktisk følt meg litt deprimert i det siste jeg og,tenkte aldri på at det kan være p staven.

Jeg har ikke blødd mer enn en uke per måned,men tilgjeld har blødningene vært ekstremt kraftige.

Blør jo gjennom alt!

Humørsvinger har jeg også merket og blir altfor fort sint.

Anonym poster: 0e2e5054fd145f9d0955e56ef2fe4fc8

Skrevet

Jeg fikk det også helt grusomt med den. Og utrolig nok fikk jeg den fordi legen mente de hormonene ville være snillere enn de fra p-sprøyta. Etter p-stav fikk jeg kobberspiral, og så ble det endelig happily ever after. :)

Skrevet

Vi reagerer forskjellig på hormoner og derfor er det anbefalt å prøve cerazette noen måneder før man setter inn implanon. Da får man sjekket ut at man tåler hormonene greit, før man bruker mange penger på å sette inn staven.

Forøvrig er jeg på min fjerde implanon, og for meg fungerer den suverent. P-piller derimot blir jeg så hormonell av at mannen heller vil avstå fra sex enn at jeg bruker de.

Skrevet

Jeg blir også et vandrende mareritt på hormoner. P-stav hadde jeg en stund, og som deg var sexlysten helt fraværende, og jeg var ganske tung til sinns.

Ut med p-stav, inn med kobberspiral :D Kjempefornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...