Supersnusken Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Synes Vesla har så imponerende apetitt! Hun er også ganske stor for alderen tror jeg, nærmer seg 15kg! Tror hun er rett over 90cm, vanskelig å måle... I går for eks spiste hun ca: Frokost: 1 brødskive + en porsjon havrefras melommåltid_ Yoghurt Lunsj: 1,5 rundstykke m pålegg Middag: Litt over en halv Findus God gammeldags fiskegrateng kvelds: grøt I tillegg rosiner, bokstavkjeks, + innholdet i et lite påskeegg... Spiste også en hel banan, litt pære og mango. Andre storspisere der ute? Hun virker også alltid sulten og spiser kjempefort, presser så mye hun klarer inn i munnen samtidig, ser alltid ut som om vi har sultet henne riktig lenge, selv om det kanskje er 2t siden siste måltid.. ,)
min<3 Skrevet 31. mars 2013 #2 Skrevet 31. mars 2013 Kan jo ta dagen han er i b.hagen siden påsken er litt unntakstilstand Frokost i b.hagen: stor porsjon grøt (men begynner å bli litt lei det nå) Han har kanskje spist et halvt eple eller en halv banan hjemme først Lunch: en til 1.5 brødskive Kl 14: en brødskive, en yoghurt og frukt Hjemme før middag: havrefras, blåbær eller annen frukt mens vi lager middag så fort vi kan En eller to middagsporsjoner. Elsker kyllingfilet, pasta, ris, karbonade deig, mais. Mat med smak og kjøtt generelt. Kveldsmat: Grøt, brødskive 170ml melk ca Han er ca 14.5kg, ca 95cm lang
Gjest sussie77 Skrevet 31. mars 2013 #3 Skrevet 31. mars 2013 Har også en stor spiser her Men siden jeg fra før har en som nesten ikke spiser i perioder ,syntes jeg det bare er deilig. Hun er straks 22 måneder, og veier 12 kg. Høyden er jeg ikke helt sikker på, men er vel litt under gjennomsnittet eller ganske gjennomsnittlig. På en vanlig barnehage dag spiser hun: Til frokost: Litt frukt og gjerne en skive mens jeg lager matpakke. I barnehagen spiser hun en skive eller havregrøt når de har det og da spiser hun gjerne to porsjoner har jeg hørt. Til Lunch: 1-2 skiver brød. Kl.15 :frukt og en yogurt (ikke hver dag) Middag: F.eks: en potet, grønnsaker, og litt kjøtt eller fisk. Kveldsmat:1 skive eller havregryn med melk.
Madolyn Skrevet 31. mars 2013 #4 Skrevet 31. mars 2013 Appetitten går litt opp og ned her men vi er heldigvis tilbake etter å ha fått litt tenner En vanlig dag: ca 2-3 dl havregrøt til frokost kl 08 ca 1-1,5 brødskive til lunsj kl 11 1 yoghurt og litt frukt kl 14 1 porsjon middag kl 17 (reell mengde kanskje 2 dl?) 1/2 brødskive kl 18:30 3 dl melk kl 19 Ofte får han noe annet enn brødmat (f eks tomatsuppe, grove lapper, omelett e.l.) men bare for å ha angitt en sånn cirka matmengde Han er 90 cm og 14,2 kilo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå