Gå til innhold

Til dere med forranliggende morkake...

Anbefalte innlegg

Når kjente dere liv? Er det slik at man kjenner liv senere enn hvis morkaken ikke ligger forran?? Er 16+5 (2.gangs, men det er 12 år siden jeg var gravid sist :-) ) og er ikke sikker på om jeg har kjent noe enda..... Har kjent "noe" men føler at det like gjerne kunne vært tarmene.......

Og når kunne dere høre hjertelyd med doppler? Skal til jordmor på tirsdag =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144033617-til-dere-med-forranliggende-morkake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er tredjegangs, og har morkaken på forsiden. 18 uker på vei og har ikke med sikkerhet kjent liv ennå. Hørte hjertelyd med doppler i uke 10 :-)

Med førstemann hadde jeg også morkaken på forsiden, og kjente liv tidligere av en eller annen grunn. Med nr 2 var den på baksiden og jeg kjente liv med sikkerhet i uke 14.

Hei:) jeg er 2.gangs gravid og 17 uker på vei. Før ultralyd var jeg veldig engstelig fordi jeg ikke hadde kjent 'ordentlig' liv, slik jeg gjorde med førstebarnet. På ultralyd ble det bekreftet forhandlingene morkake. Jordmor mente at det vil gå et par uker og enda mer kanskje før barnet e stor og sterk nok til å sparke 'igjennom'. Så nå er jeg ikke bekymret i det hele tatt..lille bebisen sparket rundt og var aktiv, men jeg kjente ingenting. Ikke bekymre deg du;)

Dette er mitt 2. svangerskap, og med første kjente jeg liv i uke 16. Sier som bubblegum1308 her, at jeg var veldig bekymret før UL, men fikk da bekreften foranliggende morkake, som jordmor forklarte at var grunnen til at jeg enda ikke hadde kjent liv. Er nå i uke 20, og jeg tror jeg kjenner noe veeldig langt ned. Hun sa til meg at fra uke 23 skulle jeg kjenne liv HVER dag, hvis ikke måtte jeg ta kontakt :) Så jeg bekymrer meg ikke lengre nå :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...