Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Svigers har sagt at de ønsker å kjøpe vogn til oss. Kjempebra. En mindre kostnad. Problemet er bare at de bor i Nederland og ikke har de samme vognene som vi har i norge.

For eksempel har jeg ikke greid å finne en eneste Tfk her. Det er dette som er min favoritt da jeg hadde den til gutten min for 5 år siden.

Så langt har jeg greid å finne:

Quinny speedi

Valco tri mode

Mountain buggy

Easywalker

Phil and teds.

Alle disse er trehjulinger med lufthjul. Og mulighet for bag. Og det er egentlig kravene mine i tillegg bør de være stabile og praktisk å bruke i både snøvær og sommervær.

Noen som kan anbefale noen. Eller andre vogner som er liknende og mulig å oppdrive i nederland?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144033372-hjelp-til-vognvalg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge nettsidene til TFK så har de ingen forhandlere i Nederland, veldig rart for vet at mange kjøpte TFK fra babyjungle.nl før.

Jeg kjøpte den på babyjungle.nl selv. De har butikk rett ved schipol. Men de gikk bort fra tfk og over til valco tri mode som skal være nesten identisk. Men jeg er litt skeptisk.

Tyskland er ikke alternativ da det er svigers som plukker den opp.

Annonse

Jeg har hatt både MB og EW og synes de er veldig like på trillekomfort, veldig gode å trille begge to og kan nok sammenlignes med Tfk selvom jeg ikke er spesielt fan av den. Men MB blir veldig lang sammenlagt så den bodde ikke så lenge hos oss, EW er mye mere kompakt sammelagt.

Og enig, quinny er dritt vogner. Plastikk og ræl...

Endret av EnBlå&ToRosa

En ting å tenke på er at easywalker håndtakene går veldig fort i stykker. Altså den reguleringsmekanismen. Og det er få forhandlere av EW igjen i Norge så det blir vanskeligere å få den reparert.

Bortsett fra det har den også glidelåsregulering av rygg som ikke er noe særlig.

Annonse

Må de kjøpe den i Nederland da? Om du har lyst på tfk så bestill den på nett fra Tyskland da vel?!?

De har lyst til å kjøpe vogn til oss. Er deres første barnebarn så dette er veldig spesielt for dem, også med tanke på at de bor i et annet land og ikke får muligheten til å se barnebarnet eller sin egen sønn så ofte for den saks skyld. Jeg vil da ikke overkjøre dem med å bestille noe de ønsker å ta del i. Det blir heller ikke rett å sende dem over grensen for å handle vogn.

En ting å tenke på er at easywalker håndtakene går veldig fort i stykker. Altså den reguleringsmekanismen. Og det er få forhandlere av EW igjen i Norge så det blir vanskeligere å få reparert.

Hmm, hvor har du dette fra? Kjenner mange som har denne vognen og har hatt den selv, har aldri hørt om noen som har måttet reparere håndtaket. Samt at Barnashus som er en av norges største kjeder forhandler jo easywalker.

Endret av EnBlå&ToRosa

Jeg jobber i bransjen og har sett mange ødelagte håndtak. Og det kan hende noen butikker har litt igjen men de har sluttet. Men ingenting er bedre enn at folk ikke at problemer med vognene sine.

Ok,så du vet som fakta opplysning at EW er på vei ut av det norske markedet? Totalt?

Veldig rart i grunn,de selger jo i bøtter og spann...

Hva jobber du som? Nysgjerrig ;)

Mountain buggy er helt super, jeg har prøvd mange og er veldig fornøyd med denne! Minus er at den blir lang sammenlagt, men ikke så stor i omkrets. babyjogger city elite er også et godt alternativ, disse er ganske like, men bedre sammenlegging på den siste ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...