Gå til innhold

hvor mye væske får dere i barna?

Anbefalte innlegg

Gutten min er 19 mnd, og vi ser at vi får ikke i ham så mye væske som vi ønsker.. Han har tidligere vært veldig glad i vann, og drukket mye av det.. Men ikke nå lengre.. Drikker litt vann.. Er veldig glad i juice, men ønsker ikke at han bare skal drikke det.. Hvilken juice er den beste for de, og hvor mye juice gir dere?

Fortsetter under...

Det varierer veldig. Noen dager synes jeg ikke han drikker noe i det hele tatt, andre dager er han mer ivrig. Jeg har ikke målt mengden, men hvis han tømmer en tutekopp i løpet av en dag, så synes jeg han har drukket mye.

Han får juice til middagen. Vi begrenser ikke mengden, annet enn at det kun er til middag (med mindre han er syk), så det kan bli alt fra en slurk til et glass. Vet ikke hvilken som er best for dem egentlig, vi passer bare på at det ikke er tilsatt sukker.

• 2 uker senere...

Jeg lar ungene regulere væskeinntaket selv. Husk at friske barn er født selvregulerende.

Jenta mi har alltid drukket ekstremt lite, alt fra ikke noe til max 5-6 slurker til hvert måltid. Hun får melk til frokost, ellers bare vann og ikke noe mm/mme.

Hun tisser lite, men er frisk og rask, så da har hun tydeligvis ikke behov for mer drikke.

Annonse

Frøkna får juice til frokost i helgen, og da kun maks en tutekopp så er det stopp. (I ukedagene spiser hun frokost i barnehagen og da får de melk). Ellers er det vann, eventuelt et glass biola midt på dagen, det får de også i barnehagen så når vi prøver å etterligne deres rutiner i forbindelse med soving så får hun litt biola.

Ellers er det kveldsflaske med melk, da tømmer hun stort sett en flaske på ca 260 ml...

Vanndrikking i mellom måltider som tørstedrikk regulerer hun selv, noen dager er det mye andre lite....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...