Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Uke 11-12 med de to siste. Kjente i uke 16 med nr 1. Alltid kjent liv tidlig. Er i uke 11+2 nå.Tror jeg har kjent små dult siste dagene men er langtfra sikker. :)

En kan ikke kjenne "dult" så tidlig. :) Men en kan kjenne svaaaaak kiling om en holder pusten i senga på kvelden fra uke 12, har legene sagt til meg. Kjente dette fra uke 13 i begge svangerskap.

Uke 11-12 med de to siste. Kjente i uke 16 med nr 1. Alltid kjent liv tidlig. Er i uke 11+2 nå.Tror jeg har kjent små dult siste dagene men er langtfra sikker. :)

En kan ikke kjenne "dult" så tidlig. :) Men en kan kjenne svaaaaak kiling om en holder pusten i senga på kvelden fra uke 12, har legene sagt til meg. Kjente dette fra uke 13 i begge svangerskap.

Kiling?? Lol.

Tror jeg vet best selv hva jeg kjenner? Kjente et lite dunk bak mot endetarmen for så 1 sek etterpå kjente et litt mindre dunk opp mot blæra. Som om noe "spratt" inni der. Mitt 6. sv.skap så kjenner igjen følelsen. Kjenner liv max 2-3 ganger hver dag, men bare om jeg sitter/ ligger helt i ro.

Annonse

Ok, bare sier det leger har fortalt meg. En spire på få cm uten bein i kroppen kjennes ikke som dunk/dult, ble jeg fortalt. Han ene forklarte at tarmsystemet ligger rundt i hele regionen, og bobling der kan kjennes på flere ulike steder. Men, om du insisterer så er det hyggelig at du kjenner spark fra spiren din.

Ok, bare sier det leger har fortalt meg. En spire på få cm uten bein i kroppen kjennes ikke som dunk/dult, ble jeg fortalt. Han ene forklarte at tarmsystemet ligger rundt i hele regionen, og bobling der kan kjennes på flere ulike steder. Men, om du insisterer så er det hyggelig at du kjenner spark fra spiren din.

Kjenner ikke spark. Bare små pekk eller dunk eller hva jeg skal kalle det :) Jeg vet det høres tidlig ut. Syns det selv og. Men er ikke i tvil om hva jeg kjente i går kveld og i dag. Hadde endel luft i magen fram til uke 10, og det kjennes utrolig likt ut som fosterbevegelser. Men nå har jeg blitt mer aktiv og er ikke plaget med luft og treg mage lenger. Heldigvis! Når man tenker at babyen er 5 cm i crl, så synes jeg ikke det er så rart at man kan kjenne noe. Og i uke 10/11 retter beina seg ut og nedover så babyen kan sprette litt :)

Kjenner ikke spark. Bare små pekk eller dunk eller hva jeg skal kalle det :) Jeg vet det høres tidlig ut. Syns det selv og. Men er ikke i tvil om hva jeg kjente i går kveld og i dag. Hadde endel luft i magen fram til uke 10, og det kjennes utrolig likt ut som fosterbevegelser. Men nå har jeg blitt mer aktiv og er ikke plaget med luft og treg mage lenger. Heldigvis! Når man tenker at babyen er 5 cm i crl, så synes jeg ikke det er så rart at man kan kjenne noe. Og i uke 10/11 retter beina seg ut og nedover så babyen kan sprette litt :)

Legger til en link og. Fantastisk :)

Jeg har også fått beskjed av legen og jordmor at det ikke går an å kjenne noe så tidlig. Jeg trodde jeg kjente noe i uke 13, men det var bare tarmene fant jeg ut.

Vel, de kan si hva de vil for min del, jeg vet hva jeg kjenner. Er ikke så ofte enda, i dag har jeg bare kjent det 2 ganger. Jeg har ikke tarmer i blæra så det er ikke luft. :P

Gynekologen min sa at det stemte nok at jeg kjente liv i uke 13. Jeg hadde kjent det før. Og er en annerledes følelse enn luft. Følelsen har blitt stekere og sterkere ettersom baby har blitt større. Og sparker hardere. Så jeg synes det er rart om det ikke er baby jeg har kjent.

Jeg er 14+3, det er fjerde gang jeg er gravid. Jeg kan kjenne små bevegelser noen få ganger om dagen. Kjennes ut som en gullfisk som "rister" på halen :-) Har kjent liv mellom uke 15-16 tidligere.... Har kjent sparkene fra utsiden ved hver UL de tre andre gangene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...