Gå til innhold

Noen som har hatt en rask fødsel første gang, og lang andre?

Anbefalte innlegg

Jeg fødte tre timer etter jeg kom inn på sykehuset sist, og lurer nå på om det er store sjanser for at jeg får en veldig annerledes fødsel denne gangen, f.eks mye lengre.. De fleste sier jo det ofte går fortere andre gang, så lurer derfor på om det er noen her som har opplevd ha en rask førstefødsel, for så å få en mye lengre en andre gang?

Fortsetter under...

Her kom nylig fjerdemann, det har vært fire helt forskjellige fødsler, og den siste tok kaka... Forventet at den skulle gå enda raskere og lettere en tredje, siden det bare var 19 mnd mellom, men sistemann ville ikke ut... Og ble stående uten fremgang i 3 timer... Når man går i fødsel, er det nok best å være forberedt på hva som helst, og ikke tenke at det blir likt eller lettere enn sist.

Ja, med nr 1 startet alt med at vannet gikk (8 dager før termin), så var ungen ute 4t45min etterpå. Hard og vond fødsel!

Med nr 2 ble jeg strippet dagen før termin. Hadde litt vondter hele dagen, sterke kynnere og litt rier hele natten, harde rier fra kl 12 dagen etter, og babyen var ute kl 18, (vannet ble tatt på sykehuset). Syntes det var en bedre fødsel.

Jeg lever i håpet om at nr 2 skal komme litt saktere enn nr. 1 vertfall. Første kom på 1 t og 45 min, vil gjerne rekke å levere henne til/tilkalle barnevakt før vi drar på sykehuset og da trenger vi litt mer tid ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...