Gå til innhold

Tips til flytur med aktiv 17mnd?

Anbefalte innlegg

Vil veldig gjerne ha tips til leker, apps osv som gjør flyturen litt lettere. Gullet er 17 mnd og bortimot ute av stand til å sitte. Forrige flytur var midt i dagduppen mens denne blir rett etter, skal til London så det blir 2t20 min med aktivisering :-D Yeah. Veldig glad han er aktiv men innimellom hadde det vært om han gadd sitte litt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144033138-tips-til-flytur-med-aktiv-17mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en lik en her. ;) Det optimale måtte jo være å utsette duppen til flyturen hvis det er mulig. Men det hadde ikke gått her, for han er umulig å få til å sove uten å trille han i vogna, og hvertfall hvis det skjer noe utenom det vanlige. :P

Vi skal på omtrent like lang flytur til sommeren, og jeg aner ikke hvordan vi skal komme oss gjennom den, så jeg følger spent med på om noen andre har noen lure tips. ;)

Tja.. Snuppa er snart 2 år og har vært på mange flyturer alt mellom 2 til 11 timer. Meget bereist frøken med andre ord:)

Mitt beste tips: Ikke stress!

Mange foreldre er helt stressa og skal aktivisere ungene hele flyturen, da blir ungene stressa og det blir mye mas og skriking. Ja det kan bli et skrikeanfall eller to (spesielt når de skal sove), men hva så?

Ta med en liten sekk med tegnesaker, en liten tegneblokk, kanskje litt plastelina, noe godt og hvis dere har ipad eller noe annet kan dere laste ned flere episoder av en tegneserie de liker godt.

Ved lange flyturer har vi bestilt ekstra benplass og tatt med vognbaggen inn på flyet slik at hun kan sove i den forran oss. Så lenge vognbaggen går i hattehylla under start og landing så bruker de ikke å krangle på det. Det koster litt ekstra, men det er umulig å la en stor baby sove på fanget over lengre strekninger.

Det lureste er å "spare" luren til dere kommer på flyet, som oftest sovner vår når vi letter med flyet av ristingen, hvis vi selv er rolige og avslappet vell og merke:)

Reserver seter ytterst (ikke ved vindu), det blir mange turer opp og ned i hattehyllen for å hente ting. Ellers er det lurt å lage et system i håndbagasjen slik at dere slipper å lete dere ihjel for å finne en nesespray eller en sutt.

Nesespray tas rett før dere går om bord, og gi sutt eller en klubbe ved start og landing, så får de ikke så mye dotter i ørene. Øreskyll kan være lurt å ha i lomma hvis de får kjemevondt.

Men som sagt, det går på innstillingen, om dere bestemmer dere får at dere skal kose dere maks på flyet, så går som regel bedre enn om tror selv at det skal bli en opplevelse av skrekk og gru..

God tur:)

Endret av Studentmamma88

Hehe det er sikkert mye riktig i det du sier (som vanlig) Studentmamma88, men det blir nesten like vanskelig som når noen sier til meg som er redd for hunder at jeg må ikke være redd, for det reagerer hunden på. Da blir jeg jo ekstra redd fordi jeg vet at jeg ikke klarer å ikke være redd. ;)

Hehehe joda, å reise med fly med barn er nok en treningssak. Men hva er det verste som kan skje? Dere kan jo ikke akkurat bli kasta av flyet heller:)

Nei ta med en sekk med ting som ungen liker og som "tar tid" å leke med: puzzlespill, sånne små legobyggesett (f.eks en bil), tegnesaker, klosser som skal blir til tårn osv.

Også er det jo morro å gå rundt omkring å se på alle folkene på flyet:)

Mange barn blir jo trøtt etterhvert, men man må nesten tåle litt skriking for å få barnet til å sove fordi det er trangt og uvant. 15 minutter med skriking regner vi med når vi skal legge henne på fly, og det må bare medpassasjerene godta.. Heller det enn 4 timer med sutring/klynking fordi hun er trøtt:)

Endret av Studentmamma88

Annonse

Det verste som kan skje er jo nettopp at folk blir sure på oss fordi han skriker, men jeg synes det er ganske ille jeg. :P

Hadde det ikke vært for at svigerfamilien bor så langt unna, så skulle vi ventet med fly til han har begynt på skolen minst. Men nå er alternativet 2 døgn i bil, og det frister jo ikke akkurat noe mer. Spør du meg skulle all familie bodd innenfor en times kjøring. ;)

Jada, vet jeg er veldig negativ, skal prøve å overbevise meg selv om at vi får en fin tur før den tid kommer. Og noterer alle tips om ting å ta med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...