Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har en gutt på 9 uker som ved hvert måltid etter bare få ml begynner å skrike å bli urolig i kroppen, han skriker om han får flaska i munnen eller om jeg tar den fra han.. spenner kroppen og er bøyer seg bakover.. blir så tungt å vanskelig å holde han!

gulper også ekstremt mye, men legger godt på seg så bekymrer meg ikke så mye for det.

ellers er han jo en glad gutt så er usikker på om er at han plages eller om d bare er utålmodighet ellernoe som gjør det, har prøvd å bytte til 2 hulls tut men hjalp ikke stort.. vurderer å kontakte lege faktisk, men usikker på om d ikke er nødvendig?

noen erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144033117-urolig-ved-flaske-m%C3%A5ltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sånn var min oxo på den alderen. det har gått over nå, ved 12 uker.

vi måtte tilsette malt i melka og gi minifom i 1uke.

vet ikke grunnen til at min var sånn, men takkoglov er min bedre.

kan jo prøve å lage ett ekstra hull i tuten. min har 3 hull nå.

Endret av samu

godt å høre at det går over! føler ikke jeg kan bytte il 3 hulls enda, renner så mye melk ut når han drikker allerede.. ble det ikke søl når du byttet smokk midnattsol&mygg?

han både promper og bæsjer men plages nok med litt luft, men da er d nok ikke så alvorig som jeg fryktet;)

har tvillinger så er så stress når han ene er så vill ved mating;)

takk for svar!! :)

Min kar sølte også litt FØR byttet, tror det var pga ukonsentrert ved kavingen. Så sølte han noe mer etter byttet (ikke veldig mye), men det gikk seg veldig fort til. Måtte bare bli vant. Syns uansett at det hørtes ut som han skulle drukne til tider når han kava og ikke svelgte som han skulle. Gjorde ikke noe med raskere strøm etter byttet så lenge han var fokusert. Fikk ikke druknefølelse da, det kom bare litt ut i munnvika nå og da. Men nå skal det nevnes at han var ca 7 kg når vi byttet ved 8 uker... Det er vel neppe tvillingene!?

Når det gjelder luft så har minifom vært redningen her. Gutten vår kunne vri seg mye pga luft, også ved mating, men da var det ikke like konsekvent at kun skjedde når han skulle spiste. Begynte da han var 4 uker og bruker det ennå, han er straks 3 mnd. Som natt og dag!! Effekten kom på dag 2-3 her.

Annonse

Kan også være melkeallergi. Vet flere i som har reagert slik hvor det viste seg de hadde allergi. Var også mye gulping, gråting og magevondt. Løste seg med en gang de fikk melkefri melk på blå resept. Hadde tatt en legesjekk for sikkerhetsskyld evt be om å bli henvist til ekspert på området. Er ofte arvelig dersom du el andre i familien har en form for allergi.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...