Gå til innhold

Gikk du opp eller ned i vekt etter du slutta med amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor lang tid tok det fra du sluttet til du merket noe på kroppen?

Anonym poster: b98cdad93844a9a68bc530ac3e0a4f16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Raste ned i vekt da jeg slutta. Kiloene satt dønn mens jeg ammet.

Anonym poster: 82d7018bd2b0fe483f99f58999870172

Skrevet

Gikk OPP i vekt mens jeg amma, føler meg mildt sagt lurt. Har verken gått opp eller ned etter endt amming.

Skrevet

Gikk ned i vekt da jeg sluttet. Alle sier man blir slankere av å amme, men det har aldri fungert på meg. Med en gang jeg slutter derimot forsvinner den oppblåste gravide-looken.

Anonym poster: 38bc0ddf23729a0ec9a9d1c282e708b6

Skrevet

Spiste som en hest mens jeg ammet. Trappet gradvis ned amming, men spiste like mye. Merket ikke at det kom noen kilo på før ca 2 mnd etter jeg sluttet med fullamming. Var tynnere en noen gang da jeg fullammet.

Anonym poster: 497831bbf8d7bf90deb96b1e92ee02a6

Skrevet

Jeg gikk ned ti kilo mens jeg ammet og gikk gradvis opp igjen til normalvekt da jeg sluttet. Skulle ønske jeg klarte å holde meg noen kilo under normalvekta egentlig.

Skrevet

gikk ned litt til da jeg sluttet å amme.

Skrevet

Jeg har gått opp i ammeperioden med alle mine fire barn.

Har vært nede i samme vekt som før graviditet innen to uker etter fødsel, men så har jeg lagt på meg det året jeg har gått hjemme og ammet. Kombinasjonen ulvehunger i ammeperioden og et stoffskifte som blir litt lavt og senker forbrenningen antar jeg.

Så fort jeg har sluttet amme har ammekiloene forsvunnet av seg selv i løpet av en liten måned (snakk om 5-6 kg)

Anonym poster: c9790ebe447372cec83c5162b905fecb

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg raste ned 14 kg på to uker etter jeg fødte. Holdt vekta helt til jeg sluttet å amme, på et år gikk jeg opp 7kg!!! Grrrrr!!!!

Skrevet

Første ammet jeg til dagen minste ble født, så ingen forskjell der altså.

Men etter andre raste jeg ned i vekt. Hadde rast ned i vekt når jeg ammet også, men jeg tror nok samlivsbruddey hadde mest å spille på at jeg raste ned i vekt når jeg sluttet å amme. En mnd etter fødsel veide jeg mindre enn trivselsvekta mi (og jeg la på meg over 20kilo når jeg var gravid)

Anonym poster: 7138b2d32a1e4526073f959f17b76d20

Skrevet

Ser ut som om det er veldig ulikt fra person til person altså... Da får jeg bare vente å se hva som skjer med meg nå! :-) Takk for respons!

Anonym poster: b98cdad93844a9a68bc530ac3e0a4f16

Skrevet

Raste ned i vekt, havna tilslutt under startvekt på graviditet. Men når jeg slutte å amme kom kilo tilbake.

Anonym poster: 18e06d495a3e05970de8288c293b5f22

Skrevet

Gikk ned masse da jeg sluttet å amme. Veldig kjedelig at jeg ikke sluttet før etter ett år og gikk rundt og så ut som en blubbe med dissemage. Glad den tida er forbi.

Anonym poster: 8e4cdc08bb670b226ed767191c7537a0

Skrevet

Raste ned i vekt da jeg slutta. Kiloene satt dønn mens jeg ammet.

Anonym poster: 82d7018bd2b0fe483f99f58999870172

Samme her.

Skrevet

Jeg har gått ned ca 5 kg fra vekta jeg hadde før jeg ble gravid. Babyen er 8 mnd og ammer litt enda. Når det er sagt så ammet jeg ikke første, men gikk ned til startvekta med en gang likevel. Men gikk ikke i minus.

Anonym poster: 438a99e8c2122ff9b5091ee115f50599

Skrevet

Jeg gikk ned alle kiloene jeg gikk opp i svangerskapet mens jeg ammet. Gikk verken opp eller ned da jeg sluttet :)

Skrevet

Sakte men sikkert strake vegen opp, endatil forbi startvekten før graviditeten. Denne gangen er jeg mer obs, og håper å stabilisere meg det jeg havner etter endt amming - om ammingen går som den skal og om jeg også denne gang går ned mens det står på.

Skrevet

Gikk ned til vekten jeg veide før jeg ble gravid da jeg ammet og var strålende fornøyd med det. Sluttet å amme, og passet ikke på hva jeg puttet i meg så nå er jeg på + 10 kg og sliter big time med å få de av igjen :(

Skrevet

Gikk ned etter amming, kiloene satt dønn mens jeg ammet (ammer nå også, men passer på å ikke overspise)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Hverken opp eller ned, vekten holdt seg stabil (kom raskt ned i normalvekt).

Skrevet

Jeg gikk MASSE ned i vekt da jeg ammet og minst like mye opp igjen da jeg sluttet å amme

Anonym poster: 905993d753050b863a64340bd29d827a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...