Gå til innhold

Rar følelse i kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste timene (kanskje 2-4 timer) hatt en rar følelse i kroppen. Er gravid i uke 31. Vet ikke om det har noe med graviditeten å gjøre, men.

Kjennes som om hjertet mitt hopper over et slag eller slår dobbelt. Jeg vet ikke om det er hjertet engang.

Nå kjente jeg det igjen, før det skjedde kjente jeg et slags trykk i kroppen, som om alt bare stoppet opp eller noe.

Det kjennes også ut som små ristinger (nesten som leamus i hele brystet, og over kravebeina, i halsen). Det kommer med ujevne mellomrom.

Kjennes som om noen trykker med fingre fra nederst i halsen, over kravebeina, og nedover brystet.

Hva kan det være? Får også litt kiling i kroppen som om jeg skulle reist meg fort og fått blodtrykksfall.

Anonym poster: 1a268278cffc7952f6e19b03ba5546bb

Skrevet

Omtrent sånn hadde jeg det i sted og...Kjentes ut som hjertet mitt slo fort 10 ganger i halsen/under kragebeinet...Rar følelse i hele kroppen..Jeg er ikke gravid da..Fikk det da jeg reiste meg opp fra sofaen...

Anonym poster: dd22fb559ddbe3e93b8530b863251822

Skrevet

Synes du skal ringe legevakten og spørre dem, for dette er diffuse symptomer som både kan være helt ufarlige og noe som bør sjekkes av lege siden du er gravid. Ta en telefon så blir du sikker, her kan vi bare synse.

Anonym poster: 53776d4359589ce0c7a4ec80e00295b8

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sånn hadde jeg det når jeg var gravid og. Første gang ble jeg lagt inn for det, andre gang ble det sjekket hver gang og nå har vi alle innfunnet oss med at jeg bare er sånn når jeg er gravid :)

Presset du føler kan være noe så enkelt som stress eller angst?

Skrevet

Jeg har hatt det samme siden uke 22-23, er uke 37 nå.

Nevnte det for lege og fikk beskjed om at det er helt vanlig og kommer av at kroppen har økt mengde blod å jobbe med, og blodtrykket går litt opp og ned pga alt ekstra arbeidet kroppen gjør pga babyen.

Er du usikker skader det jo ikke å ta en tlf til legevakt da,bedre det enn her...

Anonym poster: 8f157bb053d943c08a4d3ed1d5853336

Skrevet

Takk for svar :) Godt å lese at flere har opplevd det uten at det har vært farlig..

Kan være at hjertet jobber litt hardt ja. Babyen kan vel ikke sparke i hjertet heller :P ?

Jeg har mye vann i kroppen, hovne føtter. Så tydelig at kroppen sliter litt selvom jeg har en stund igjen..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk for svar :) Godt å lese at flere har opplevd det uten at det har vært farlig..

Kan være at hjertet jobber litt hardt ja. Babyen kan vel ikke sparke i hjertet heller :P ?

Jeg har mye vann i kroppen, hovne føtter. Så tydelig at kroppen sliter litt selvom jeg har en stund igjen..

Det med vann og hovne ben, har du tatt opp det på kontroll?

Skrevet

Men hvis jeg ringer legevakta, så vil de vel ikke ta meg inn for en sjekk med mindre de mistenker noe alvorlig?

Vil ikke dra inn der for en bomtur.. Koster det noe når man er gravid?

Var der inne pga hodepine i over 5 dager (sterk hodepine) tidligere i svangerskapet, betalte ingenting.

Skikkelig ekkelt. Og googler man, finner man vel mye skummelt..

Blant annet svangerskapsrelatert kardiomyopati.

Skrevet

Takk for svar smile.png Godt å lese at flere har opplevd det uten at det har vært farlig..

Kan være at hjertet jobber litt hardt ja. Babyen kan vel ikke sparke i hjertet heller tongue.png ?

Nei, det har jeg ikke lagt så mye merke til før de siste dagene.. Virker som det har blitt litt verre, særlig i går. Men var bra igjen i morges, sitter nå med bena høyt. Men kan det ha en sammenheng med det ekle jeg føler nå?

Sånt trykk i brystet.

Tidligere i dag hadde jeg litt følelsen av å ikke få nok oksygen også. Måtte trekke pusten veldig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk for svar smile.png Godt å lese at flere har opplevd det uten at det har vært farlig..

Kan være at hjertet jobber litt hardt ja. Babyen kan vel ikke sparke i hjertet heller tongue.png ?

Nei, det har jeg ikke lagt så mye merke til før de siste dagene.. Virker som det har blitt litt verre, særlig i går. Men var bra igjen i morges, sitter nå med bena høyt. Men kan det ha en sammenheng med det ekle jeg føler nå?

Sånt trykk i brystet.

Tidligere i dag hadde jeg litt følelsen av å ikke få nok oksygen også. Måtte trekke pusten veldig.

Da ville jeg tatt en telefon til legevakten. Kan være høyt blodtrykk som Gjør det, og sammen med hovenhet og mye vann kan det jo være begynnende svangerskapsforgiftning. Ring og spør du!

Skrevet

Sånt trykk i brystet.

Da ville jeg tatt en telefon til legevakten. Kan være høyt blodtrykk som Gjør det, og sammen med hovenhet og mye vann kan det jo være begynnende svangerskapsforgiftning. Ring og spør du!

Ok. Men var på en kontroll for drøye 1,5 uker siden, da var blodtrykket lavere enn vanlig. Rart hvis det plutselig har blitt høyt?

Skal tenke på å ringe. Jeg utsetter slikt gjerne..

Men blir jeg redd eller føler at jeg burde ringe, gjør jeg det.

Takk for tips.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sånt trykk i brystet.

Ok. Men var på en kontroll for drøye 1,5 uker siden, da var blodtrykket lavere enn vanlig. Rart hvis det plutselig har blitt høyt?

Skal tenke på å ringe. Jeg utsetter slikt gjerne..

Men blir jeg redd eller føler at jeg burde ringe, gjør jeg det.

Takk for tips.

Jeg er like rolig på slikt som deg, men akkurat dette må du ta på alvor. Det er gratis å dra ja. Men ring de, så kan de avgjøre hva de skal gjøre videre. Vær så snill? :)

Skrevet

Jeg fikk ingen til å kjøre meg, så ringte ikke inn der.

Men vil oppdatere med at jeg fant ut hva det er, uregelmessig puls. Ble redd da jeg kjente på pulsen i går.

Kjente pulsen hardt, både i hjertet og halsen da jeg skulle sove, fulgte med og registrerte at jeg har ekstraslag, og så tar hjertet en lengre pause for så å slå til. Det var meget plagsomt, fikk nesten ikke sove.

Ingen tok meg på alvor heller da jeg nevnte det. "Neida, det er normalt og ikke farlig". Mulig det, men ikke særlig gøy å ligge der og være redd og usikker uansett, så jeg gråt litt for jeg følte meg veldig ensom.

Jeg drømte også om hjertet, så kjente det da jeg sov. Er her fortsatt idag, men kjenner det nok best om kvelden når jeg er rolig.

På det "verste", "hoppet hjertet over" annenhvert slag. Og slå ekstra hardt etter det.

Skrevet

Jeg hadde det slik i svangerskapene mine. Opplever det også i perioder hvor det er mye stress på jobb eller annet.

Skrevet

Jeg hadde det slik i svangerskapene mine. Opplever det også i perioder hvor det er mye stress på jobb eller annet.

Ok. Er det fordi hjertet jobber ekstra hardt pga baby i magen? Jeg kjenner det best når jeg er helt rolig.

Skrevet

Ok. Er det fordi hjertet jobber ekstra hardt pga baby i magen? Jeg kjenner det best når jeg er helt rolig.

Jeg vet ikke hvorfor, men kjenner det best når jeg legger meg om kvelden eller slapper av på sofaen.
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men kjenner det best når jeg legger meg om kvelden eller slapper av på sofaen.

Takk for svar, det er det samme her :) Men uff, så plagsomt.. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...