Gå til innhold

Sømmer det seg ikke å feste på langfredag????

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er bedt på fest i morgen og jeg gleder meg. Men plutselig sier mannen min at det igrunn er upassende å drikke og danse på langfredag! vi er ikke kristne, så jeg skjønner ikke hva han mener...

Anonym poster: 484a4fa18c509940ae609bd77e839be7

Fortsetter under...

Skrevet

Haha! Dere får ta en fest i Jesu navn, er det ikke det man sier? Religion brukes jo som unnskyldning til så mangt, så hvorfor ikke fest og? Ifølge teorien gjordebhan jo om vann til vin. Det må da være et tegn spør du meg:p

Skrevet

før var det faktisk sånn at de stengte av dansegulvene på langfredag! Mamma opplevde det da hun var ung, altså på 70-tallet, de holdt på å le seg ihjel, var liksom et tau strukket rundt dansegulvet...

Synes absolutt ikke man skal bry seg om man ikke er kristen

Anonym poster: 69cf167761110ed569099771f1b71035

Skrevet

HVis man ikke er kristen, spiller det vel ingen rolle.

Skrevet

Jeg har faktisk motforestillinger mot festing på langfredag. Da jeg var barn var det faktisk fortsatt forbudt, det var ikke dans på hotellene og alle barer måtte holde stengt. Jeg sliter til og med med å ta meg en løpetur eller se en komedie den dagen, men jeg gjør det likevell da ;)

Anonym poster: 621e226f60dd13ff413ef36a12b01b97

Annonse

Skrevet

før var det faktisk sånn at de stengte av dansegulvene på langfredag! Mamma opplevde det da hun var ung, altså på 70-tallet, de holdt på å le seg ihjel, var liksom et tau strukket rundt dansegulvet...

Synes absolutt ikke man skal bry seg om man ikke er kristen

Anonym poster: 69cf167761110ed569099771f1b71035

Dans var forbudt helt frem til 1995 da forbudet ble opphevet. Husker selv de satte stoler på dansegulvet.

Anonym poster: a914ccf86e98f6fcd337ba25676a6ed2

Skrevet

Det er jo den helligste dagen i året.

Jeg feirer ikke kristen påske.

Men mener at nordmenn generelt ikke fortjener påskefri lenger.

Det som en gang var høytid er blitt rølp og fylla for mange.

Hva er vitsen med hellige dager når de blir stikk motsatt?

Anonym poster: aba6ce0c35735e78ebd487df6d6c91a9

Gjest Antarctica
Skrevet

Vitsen er å ha fri, hygge seg med familie, nyte høytrykket som ofte ligger over Skandinavia i den årstiden og glede seg over at vinteren er på hell.

Mennesket lever ikke av brød alene. Det står i Bibelen, og betyr at ikke bare de fysiske, enkle behovene skal ivaretas. Andre ting er også med på å gjøre livet levelig. Et friminutt i arbeidsåret er det da vits i.

Skrevet

Jeg har aldri tenkt at det IKKE er greit å feste langfredag. Men så pleier jeg å tilbringe påsken i Hemsedal, og der er det full fest i alle fall!

Skrevet

Hallo??? Har dere aldri hørt om gravøl, eller? ;)

Dersom vår herre finnes tror jeg,for å være helt ærlig, at han har andre ting å tenke på enn om noen tar en øl og en liten svingom på dansegulvet på langfredag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...