Gå til innhold

Trille vogn/vugge vogn eller bare legger du barnet?

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere når det er tid for dupp?

Triller dere til barnet sovner?

Triller dere hele duppen?

Vugger dere bare vogna?

Eller legger dere bare barnet i vogna også sovner barnet?

Og hva gjør dere om barnet våkner før duppen er over?

Snuppa mi er ikke mer enn 10uker så her vugges og trilles det MASSE! Men jeg holder jo på å bli gal av denne smukken som spyttes ut hvert 5.min for så å skrikes etter i neste øyeblikk. Jeg sitter inne med jakken på fordi det er ikke vits i å ta den av i mellom. Gleder meg til hun lærer å sove selv...

Fortsetter under...

Her har vi akkurat fått Snuppa nummer 2, hun er 5 uker. Henne kan i legge nede i vogn, seng, hvor som helst, og hun sovner om hun er trett.

Storesøster derimot, som er 19 mnd har aldri sovnet av seg selv, og vi sitter enda inne med henne om kvelden til hun sovner. Med henne vugget vi, bysset osv.. Her måtte hun ble 7 måneder før jeg kunne gå fra å trille hele duppen til å trille til hun sovnet. ( hun sov også veldig dårlig på natten, så da var vi slitne) når hun våknet og ikke var uthvilt gjorde jeg alt for å få henne til å sove litt til. Noen ganger var det eneste som hjalp å legge meg ned sammen med henne i vår seng...

Ser ut som om det er veldig forskjellig fra barn til barn hva som fungerer.

Jeg gleder meg også til de lærer å sovne helt av seg selv, også håper jeg lillesøster fortsetter å være flink.

Når det er tid for soving så må vi legge oss i dobbelsengen vår å gi pupp. Da får hun både mat og søvn. På natten får hun pupp til hun sovner i armene mine også legger jeg henne i sengen sin. Der sover hun fra ca. 24-06 med flere måltidet innimellom. Vi må nok prøve å slutte med denne puppen for at hun skal sove, men ventet litt til ;)

Når det er tid for soving så må vi legge oss i dobbelsengen vår å gi pupp. Da får hun både mat og søvn. På natten får hun pupp til hun sovner i armene mine også legger jeg henne i sengen sin. Der sover hun fra ca. 24-06 med flere måltidet innimellom. Vi må nok prøve å slutte med denne puppen for at hun skal sove, men ventet litt til ;)

Gjør du det på dagen og? Her er det lakenskrekk og ramaskrik, men jeg pleier å amme i søvn om natten/ kvelden

Annonse

Gjør du det på dagen og? Her er det lakenskrekk og ramaskrik, men jeg pleier å amme i søvn om natten/ kvelden

ja hun har 3-4 dupper på dagen. Den ene er på trilletur og de andre er i dobbeltsengen. Hun sover der nå men det er nok bare ut denne uka for hun klarer å snu seg over på magen så jeg er redd hun skal dette ut. Jeg lager en vegg med dyner som hun ikke kommer forbi og sjekker henne hele tiden.

Vi bor i fjerde etg i sentrum så vogn inne er ikke et alternativ her.

Mini sover helt greit i vogn, men den må helst være i bevegelse. Jeg kan rugge på vogna hvis jeg venter på grønt lys eller hvis jeg venter på noen, men ikke mer enn noen minutter, da. For å få henne til å sovne kan jeg derimot dra vogna frem og tilbake med mye kraft! Men så må vi gå.

Hun våkner ofte etter 45 min, og ofte sovner hun ikke igjen

Dermed er hun fortsatt trøtt når vi kommer inn:-/

Skulle gjerne hatt veranda /balkong eller bodd litt lavere så hadde det blitt enklere å venne mini til å sove ute;)

Jeg har alltid aldri vugget babyene i søvn... Bevist på at jeg gjør meg selv en bjørnetjeneste...

Men er hun så trøtt at hun ikke finner roen må jeg vugge (riste :D) til hun faller i dyp søvn...

Men vugger minst mulig. Fra hun var 2 mnd la jeg henne, og om hun ikke fant roen gikk jeg bare frem og tilbake hele tiden til hun sovnet...

ja hun har 3-4 dupper på dagen. Den ene er på trilletur og de andre er i dobbeltsengen. Hun sover der nå men det er nok bare ut denne uka for hun klarer å snu seg over på magen så jeg er redd hun skal dette ut. Jeg lager en vegg med dyner som hun ikke kommer forbi og sjekker henne hele tiden.

Lurer på om jeg må herme, hun vil ikke sove andre steder enn ved puppen her heller, eller på trilletur. Men så liker hun ikke å våkne i vogna. Ble litt bedre etter jeg fjernet posen og brukte dyne isteden da. Hvis du har en dynevegg faller hun nok ikke ned:)

Ser det er mye forskjellig ang soving.

Jeg husker ikke når eldstesnuppa mi lærte seg å sove lengre dupper, men jeg gleder meg stort til yngste lærer det.

Det som er litt rart er at hun sovner med en gang jeg legger henne, uten vugging, men hun våkner etter 20-30min og da må det vugges, puttes i smukk etc. MANGE ganger!

Annonse

min var aldri enkel å legge, måtte trille eller bysse for å få henne til å sove, ellers bare kavet og skreik hun. Etterhvert lærte hun seg å sovne med bare litt lett rugging, men da sov hun bare en minidupp på rundt 20 min. For å få henne til å sove skikkelig godt måtte jeg kle på meg og gå tur hele sovetiden, da kunne hun fint sove i 2 timer. Våknet straks jeg tok handa bort fra håndtaket på vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...