Gå til innhold

Tror jeg leker fostervann

Anbefalte innlegg

Huff, i et par dager føer det som ommjg lekker, vet jeg bruker å lekke litt urin. Men i de sist dagene er et mye stramere lukt ifra truseinnlegget. Skifter opp til 6-7 ganger i dag. Stort ett er det heller ikke noe farge heller. Merker hvis jeg flirer eller hoster å kommer det mye.

Spørs om jeg må ringe føden i moren å få det sjekket før jeg reiser på påskeferie.

Noen som har erfaringer med det å lekke fostervann?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144032841-tror-jeg-leker-fostervann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke fostervann skal lukte noe stramt altså. Etter som jeg har forstått lukter det litt søtlig og emment...

Ville uansett fått det sjekket da siden du har mistanke og sikkert litt bekymret siden man ikke kan gå så lenge med vannavgang. Tenker vel egentlig heller at du muligens har en soppinfeksjon eller uvi, men få det sjekket du. Uansett må dette behandles :-)

Jeg ville anbefalt deg å tatt en tlf til føden bare for å være sikker, var redd for det samme her tidligere. Kjente d rant liksom når jeg satte meg ned, lå, gikk, hosta lo, men som deg holder d med truseinnlegg.

Da jeg ringte fikk jeg beskjed om at det ikke skal holde m truseinnlegg hvis en lekker fostervann. Bedre å ta en tlf/sjekk og bli beroliga:-) ingen spm er for dumme når man er gravid vettu, er så mye som rører seg oppi hodene våre da:-)

Det går fint an at det noen ganger holder med truseinnlegg når man lekker fostervann. Du trenger ikke lekke mye. Det har jeg erfart selv. Den viktigste observasjonen du hsr gjort er at noe khennes annerledes ut og ikke som før. Mitt råd er å ringe føden uansett. Ikke dra på påskeferie før du har konferert med dem.

med førstemann merket jeg ikke engang at jeg lakk..... var heldigvis under oppfølging med jevnlig ul slik at det ble oppdaget...hos meg måtte gutten ut med hastesnitt pga det var tomt for f.vann i uke 36

jeg hadde ihvertfall ringt føden. hos meg var det tomt iløpet av en uke, var på ul i uke 35, og da var alt fint, men tomt i uke 36

Annonse

Sikkert lurt å bli sjekket før du drar på ferie ja, så kan du eventuelt slappe av om det ikke er fostervann. Viktig å være litt obs og følge godt med :)

Jeg var inne til sjekk pga dt samme, men det luktet ingenting av det som kom ut, og var fargeløst. Men det var ikke fostervann heldigvis.

Lykke til da :)

Fostervann skal ikke være stramt på lukt, det skal være blankt og luktig søtlig/emment. Men hadde tatt en telefon til føden og hørt om du burde komme inn for en sjekk, er jo greit å finne ut hva det er som lekker dersom det ikke er urin.. Om du har UVI lukter det forresten veldig stramt av urinen.

hva om man lekker? er det normalt? eller bør man kontakte jordmor/lege? det produseres vel "vann" hele tiden....vi går liksom ikke tom om det lekker.... hehe

Da skal man kontakte føden el. fordi det er en infeksjonsfare når man lekker fostervann. Selv om det dannes nytt, så er det etablert en inngangsport for bakterier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...