Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lønner det seg å fjerne cyster før man blir gravid? (sevom man bare har noen cyster, og de er små i str)

-Hva slags innvirkning vil det evt kunne ha?

Er det noe man kan gjøre for å minske abortfaren? (i tillegg til å være normalvektig og ha få normalisert hormonnivået)

Dere andre med pcos, er dere engstlige for å miste i sa/ma? Synes alle bare snakker om at de er redde for å ikke BLI gravid, det jeg er redd for er at kroppen min ikke skal klare å holde på babyen når jeg går gravid)

Anbefaler alle andre med pco(s) å be om utredning hos gynekolog/endokrinolog. Be om å få vite hvordan akkurat DU er rammet, og hva du kan gjøre for å bli gravid / holde på barnet. De vet så uenderlig mye som vi ikke vet.

En annen ting er at det virker som om gynekologer /leger /annet helsepersonell har ekstremt varierende kunnskap om emnet...Noen vet ingenting og gjør heller ingenting, mens andre har god kunnskap og/ eller henviser videre til noen som virkelig kan det. Vet det er et mannlig hormon (ikke testosteron) som kan føre til gjentatte aborter. Har man dette hormonet så kan det gjøres noe med, bare dette mener jeg er en sketremt viktig opplysning som få vet! (husker dessverre ikke hva hormonet heter,men det vet endokrinologer/gynekloger flest )

Lykke til alle sammen, de beste ønsker sendes dere alle!

Anonym poster: d949c90bbf8acf4d4e9e60f83e7f36eb

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144032828-pcos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...