Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor stor er egentlig sannsynligheten for at babyen utvikler diabetes under svangerskapet hvis man spiser mye søtsaker? Har det i det hele tatt noe å si?? :s Jeg har ikke diabetes, og ingen i familien har det heller. Er 31+2 og har i det siste spist søtsaker nesten daglig. :( føler skyld og skam!! Angrer veldig på at jeg har spist alt det klisset bare fordi jeg følte jeg "måtte" ha det der og da....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144032689-diabetes-hos-fosteret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke babyen som i så fall får trøbbel med blodsukkeret, men du ;-) Kroppen din regulerer blodsukkeret ved å skille ut mer (eller mindre) insulin, så babyen vil aldri påvirkes av mors sukkerintak med mindre hun har diabetes. Det man er redd for hos disse kvinnene er at barnet blir veldig stort. Ellers har størrelse ikke ne med sukkerinntaket å gjøre, bare gener ;-)

Ikke føl skyld eller skam! Jeg gikk opp 20 kilo i begge mine første svangerskap og spiste MASSE godteri. Begge barna veide rundt 3,3 kg og er i dag sunne og slanke barn uten diabetes ;-)

Er forøvrig i uke 14 nå og orker nesten ikke noe søtt i det hele tatt, fortsatt uggen :-S Har ikke gått opp ett gram heller. At det plutselig skal være så annerledes (forøvrig ganske sikker på at gutt nr 3 er på vei ;-)

Nyt påsken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...