Gå til innhold

Ja jeg vet at muskler veier mer enn fett, men allikevel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så lite motiverende å trene når vekten går opp!! Jeg vil jo ned i vekt!!

Prøver å fokusere på at det ikke er hva en veier som betyr noe men hvordan kroppen ser ut men jeg syns allikevel at vekten er mer målbart og den stiger jo etter jeg begynte å trene...

Noen andre med samme erfaringer, og gikk dere ned etterhvert allikevel?

Anonym poster: eb00304b37863cb8d6e9d95643203733

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke så stor forskell i vekten på muskler og fett heller. En liter muskler veier vell ca 1,09 kg og en liter fett ca 0,93 kg eller noe i den dur. Går du opp en kg i vekt pga mer muskler på bekostning av fett, betyr det at du har bygget ca 5 kg muskler. Selv med daglig hard og god trening klarer de færreste det på et år.

Anonym poster: b1b9c285c682965235272c30ff768985

Skrevet

Bruk målebånd i stedet:-) du vil gå inn mange cm selv om du ikke nødvendigvis går ned i vekt, og det er motiverende:-)

Skrevet

Et tips er foresten å drikke mye når du trener. Hvis du blir dehydrert binder kroppen mer vann en stund etterpå. Det kan utgjøre opptil et par kilo bare på noen dager i noen tilfeller. Selv om du ikke merker at du er tørst kan du mangle ganske mye vann.

Anonym poster: b1b9c285c682965235272c30ff768985

Skrevet

Det er neppe trening som gjør at du går opp. Da skal du trene myyyye og tungt!

Jeg trener mye og målbevisst mot en ny kropp. Har blitt mye sterkere og merker stor framgang, men jeg passer kosten og har gått ned 5kg de fire siste ukene. Og så krymper jeg i cm, og det er det som gir meg mest motivasjon :)

Se på hva du spiser, for det er kosten som spiller størst rolle i forhold til vekttap.

Skrevet

Ok

Anonym poster: cc8a3376e251a6a98d2304917a603d52

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...