Bentix Skrevet 27. mars 2013 #1 Skrevet 27. mars 2013 Er det noen som vet reglene på dette med nedkomst permisjon eller hva det heter? Vet min samboer får 14 dagers permisjon med lønn, når barnet er født. Men er det da fra barnet er født og 14 dager fremmover eller er det 10 arbeidsdager? "mister" han permisjonsdager når det er helligdag eller regnes ikke de som permisjonsdager? Hadde vært greit å vite, bare glad han får være litt hjemme hos oss uansett jeg
Vicky 83 Skrevet 27. mars 2013 #2 Skrevet 27. mars 2013 Jeg regner med at han "mister" permjonsdager når det er helligdag. Det er ihvertfall det pappaen her går ut fra.
Bentix Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2013 Det er det jeg tenker også, men ikke sikker. Greit å høre hvordan andre tolker det Meeeen er jo ikke sikkert lille frøkna har tenkt å komme i påsken heller hehe
Charlotte1988 Skrevet 27. mars 2013 #4 Skrevet 27. mars 2013 Det er 10 arbeidsdager (sånn var d ihvertfall med oss sist). Ho ble født på en lørdag og han hadde fri i 10 arbeidsdager etterpå. Så kommer de i påska får vi litt ekstra med tid;-)
LevLandlig Skrevet 27. mars 2013 #5 Skrevet 27. mars 2013 Men regnes disse dagene fra når ungen faktisk kommer? Eller må det avtaler på forhånd når han skal ta ut disse dagene? Tenker hvis barnet ikke kommer til termin, mister man dager jo lenger man går over, eller starter de å regne den dagen babyen dukker opp?
Av med silkehanskene Skrevet 27. mars 2013 #6 Skrevet 27. mars 2013 Det er 14 dager fra barnet kommer. Så skjer det i påsken så blir det fra faktisk dato og ikke fra første arbeidsdag.
robot Skrevet 27. mars 2013 #7 Skrevet 27. mars 2013 Det er 14 dager, antall arbeidsdager er irrelevant. MEN far har rett til å vente med uttaket av disse dagene til mor og barn kommer hjem fra sykehuset om han ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå