Gå til innhold

Når i påsken får barna deres påskeegg?

Anbefalte innlegg

Når deler dere ut påskeegget? Eller påskeeggene?

Jeg fikk et lite egg påskeaften, et stort 1.påskedag og et litt mindre 2.påskedag, med marsipan og sjokolade i, da jeg var liten.

Jeg tror kommer til å begrense det til et påskeegg som han får på påskeaften, vil ikke at han skal spise godteri mange dager på rad.

Fortsetter under...

Stebarna får når de kommer i morgen skjærtorsdag. Mye godteri og store egg som varer hele påsken. Jeg er vokst opp med å få på påskeaften. Kun et egg hver.

Anonym poster: 3d04ddb448065d4244db2c903afff073

Påskeaften får mine påskeeggene sine :-) Et kjempe stort egg til hver som de får fra mormoren sin. Minste får kun leker i sitt påskeegg, han er 7,5 mnd. Eldste på nesten 4 år får noen småfigurer, småbiler og litt snop.

Annonse

Her har vi påskeegg jakt i ettermiddag. De får da et stort påskeegg som skal vare hele påsken. Oppi der har jeg lagt en pose med smågodt, en kvikklunsj, en cola boks, tryggis, trusler, sokker, tannbørste og tannkrem.

Anonym poster: d458cb1b5e6de2b63c4ca675a32fa690

Vi har ett stort påskeegg stående fremme hele påsken. Innimellom kommer påskeharen og legger noe oppe, kanskje fire ganger i løpet av dagen. Påskeharen legger ikke så mye godteri oppi, i går morges la han f. Eks nye somalierne til bilen i påskeegget, og det passet jo fint iom at vi skulle dra på hytta:) mitt på dagen lå det plutselig en smågodt der til alle i familien, og på kvelden lå det nye tannbørster til alle barna der. I dag tidlig lå det et par rosiner og kokte egg som vi kunne spise til frokost der.

Ellers vet jeg påskeharen kommer med frukt, litt godteri, smoothie, yoghurt, blader/bøker, såpebobler og litt div annet i løpet av påsken.

Det rare er bare at vi aldri ser han legge det oppi egget..!

Guttungen er 2,5 år og han får et lite påske egg på påskeaften. Både jeg og pappaen er vokst opp med at påske egg gies på påskeaften, så det er helt naturlig for oss å gi det da. Dessuten synes jeg det holder med godteri 1 dag, istedenfor hver dag fra skjærtorsdag.. :)

Annonse

Vi har ett stort påskeegg stående fremme hele påsken. Innimellom kommer påskeharen og legger noe oppe, kanskje fire ganger i løpet av dagen. Påskeharen legger ikke så mye godteri oppi, i går morges la han f. Eks nye somalierne til bilen i påskeegget, og det passet jo fint iom at vi skulle dra på hytta:) mitt på dagen lå det plutselig en smågodt der til alle i familien, og på kvelden lå det nye tannbørster til alle barna der. I dag tidlig lå det et par rosiner og kokte egg som vi kunne spise til frokost der.

Ellers vet jeg påskeharen kommer med frukt, litt godteri, smoothie, yoghurt, blader/bøker, såpebobler og litt div annet i løpet av påsken.

Somalere til bilen?

Egget får vi påskeaften, da må alle på jakt etter egg.

Men i år kan det hende at det blir endringer, for nå er de hos mormor som eggene er. Mormor syns det er så gøy å lage påskeegg, så de har hun laget ert år. Vi pleier å være på hytta alle sammen påskeaften, så da er vi på eggjakt i hagen. Men i år er det ingen som skal være på hytta, så mulig ungene alt har fått egget. Mormors påskeegg har jeg akkurat gjort ferdig så det ligger på bordet her.

Anonym poster: d7841fa3a22b6296c26e5cf4ed9f1065

Har dere gamle somaliere i bilen nå, perlefisken...?

Jeg fikk mitt om morgenen første påskedag, men vi har funnet ut at påskeaften er mer praktisk. De får godteri, kanskje en liten ting, og gullmerkene fra Skiforeningen! :-)

Somalere til bilen?

Ooops! Autocorrect..! Solskjærmer til bilen. Men prinsesser og lynet McQueen på.

Hahaha :) det er ikke så mye som skal til for meg, nå har jeg ledd i sikkert ti minutter! Koselig med trusler i påskeegget, men somaliere tok kaka :D helt fantastisk, you made my day folkens! God påske :)

Anonym poster: 9f591399a32f62491ee79cdab22000c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...