Gå til innhold

Har "alle" hytter på fjellet??

Anbefalte innlegg

I går kjeda eldste her seg og ville ringe til noen for å finne på noe. Hun ringte _alle_ jentene i klassen altså 10 stk og alle som en var på hytta. Må si jeg ble ganske overraska. Trodde ikke det var så vanlig.

Anonym poster: b76cb353c5f491e5cb04b07f099f6591

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144032646-har-alle-hytter-p%C3%A5-fjellet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke hytte selv, men min mor og hennes samboer har som vi ofte benytter oss av, ellers er det sjelden vi ikke får lånt en hytte om vi skulle føle behovet. Pleier som regel å tilbringe påsken i en hytte eller leilighet tilknyttet alpintanlegg.

Anonym poster: 5e6bd96c0d52743297c78bc1168f28c6

Nei, selvfølgelig ikke.

I min omgangskrets er det noen som har hytte ved sjøen, men de færreste har hytte.

Likevel er det mange som har tilgang på hytte, enten i familien gjennom jobb eller blir med venner.

Det er jo også slik at påsken er høysesong for de som leier ut hytter, vi har ofte vært på påskeferie i leid hytte. I år valgte vi å leie hytte i vinterferien og ha påsken hjemme.

Vi pleier å ha en hyttetur hver vinter, og det er ganske mye billigere å leie hytte en uke enn å eie en hytte hele året ;)

Anonym poster: 550e338745d61edfd264ce624f121f2d

Annonse

Vi har ikke hytte, men vi har tilgang på to hytter.

Mine foreldre har hytte ved sjøen, den ligger ikke langt unna så der er vi ofte. Eget soverom så må ikke pakke ned og opp hver gang vi er der, så da gjør det at vi er der oftere. Og på hytta så. Er vi aldri alene, den er for alle. Så at det. Opptil 15personer der samtidig er ikke uvanlig.

Ungenes besteforeldre (mine ex-svigerforeldre) har hytte på fjellet som vi kan bruke om vi vil. Vi har enda ikke brukt den for ingen av oss er fjellmennesker og liker ikke å bruke så mange timer på å kjøre. Det har vel litt med å gjøre at vi har en annen hytte så nært og blitt bortskjemte.

Men vi har hjemmepåske i år, og vet begge hyttene står tomme. Iår var det ingen som hadde lyst til å kose seg med snøen. Hytta ved sjøen hadde enda mer snø enn ha vi har hjemme hørte jeg pappa si.

Anonym poster: 0d76de14ce19839a615b4168371115c9

Vi har ikke hytte enda, men ønsker oss veldig hytte. Er vokst opp med det. Blir om et par år, eller om den rette hytta med den rette beliggenheten dukker opp:)

I mellomtiden har vi benyttet oss av firmahytter. Jeg jobber i et stort konsern som har mange hytter, de siste årene har vi alltid fått hytte som er avbestilt av andre i påsken. Vi har brukt hyttene så mye, at vi får aldri tildelt hytte så kan kun benytte avbestilte.

Ellers er det jo mye billigere å leie, så jeg er allerede på utkikk etter hytte i påsken neste år:)

Annonse

Vi har ikke hytte ellerctilgang på. Trøsten er at vi sparer masse penger på ikke å ha hytte, som vi kan bruke til utenlandsturer eller å leie hytte nytt og spennende sted hver gang.

Anonym poster: dc6fcc404023f1a065c5da6e8d6c442d

Vi har ikke hytte og ikke vil vi ha det heller. Hadde vi stått på kunne vi nok fått vært en tur i feriehuset til hans foreldre. Men det er så mange om beinet og alle er så egoistiske og tenker bare på seg selv. Så da gadd vi ikke. Hadde vært hyggelig om de andre kunne spurt, slik at vi kunne delt påska litt mellom oss. Men hun ene okkuperer stedet fra søndag til lørdag og moren "vil ikke blande seg".

Tåpelig og trist for våre unger, som alltid blir utelatt/ utestengt.

Anonym poster: 3fb38178f872249b95ccbef7e6abaec3

Mamma og pappa har stor hytte på fjellet som de har arvet og pusset opp og som alle vi søsken m/ fam kan bruke. Noen er der flere dager, noen på dagsturer. Blir av og til trangt, men ingen som klager på det i påsken.... :) Vi spiller spill, går på skiturer, besøker andre hyttefolk, lager hopp, renner på akebrett, bytter på matlaging og løser kryssord i solveggen. Kjempekoselig, og barna elsker å være der.

Aleneferie med bare min egen familie har vi 51 andre uker i året og ta av.

Men i år er jeg nesten høygravid, så vi er hjemme..... :(

Anonym poster: 03062c15f3f3bca85f6d6f556f961109

Hytte er styrete og masse jobb! Eks-mannens familie har hytte på fjellet. Fri og bevare meg for et mas. Når hele familien skulle på fjellet var det aldri snakk om avslapping og kos, men det var ALLTID noe som skulle bygges/fikses/males/repareres/vaskes/pusses/vedlikeholdes *puh!*

I tillegg var hytta et hellig relikvie hvor tiden sto stille - uten strøm og varmt vann. Ved skulle bæres, snø smeltes og oppvask skulle tas for hånd - blærg!!! Også med utedo :P

Nå reiser Kjæresten, jeg og resten av familie utenlands i feriene og leier hus :D

Helt herlig!!

Endret av MammantilNurket

Foreløpig har vi nok med å ha hus. Skal vi en gang ha hytte blir det et sted der er varmt. Eller vi har en gammel hytte/skur på en sæter, teller det? Ingen som gidder dra dit på denne tiden av året.

Tror nok dette med hytte eller ei kommer an på hvordan en bor og hvilke interesser en har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...