Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kaldt er det da på soverommet? Jeg er blandt dem som gjerne vil ha dyna opp til haka, og synes ikke denne soveposen virker noe koselig.. Men han kaver veldig med dyna...

Hvor gamle var babyene deres da dere begynte med sovepose? Nå som han er 5 mnd blir det kanskje ville protester siden han er blitt vant til dyne?

Kan posen hindre dem i å snu seg på magen etter hvert også?

Og til sist:når slutter man å bruke sovepose??

Skrevet

Med eldstemann begynte vi å bruke pose når han var 7 mnd, fordi han snudde seg så mye i sengen, han snudde seg på magen og våknet fordi han ikke ville ligge på magen. Det hjalp med posen, han protesterte ikke å li lagt i pose, men vi bruker ikke pose med seler.

Minstemann ble lagt i pose når han var 4 mnd, fordi han sparket av seg dynen og ble kald. Men han er av den litt mer aktive gutten og klarer fint og snu seg på magen i posen nå når han er 7,5 mnd, men han blir iallefall ikke kald uansett hvordan han ligger i sengen :-)

Vi har ca 16-18 grader på soverommet, har det være litt for kaldt har jeg lagt et lite teppe over han itillegg til posen.

Det varierer vel når man slutter med posen, men med eldste sluttet vi når han var 11-12 mnd, da var det midt på sommeren og det ble for varmt :-) i tillegg lå an så fint med dyne på :-)

Skrevet

Begynte med pose når han var 4-5uker tror jeg.

Vi har flere poser med forkjellig tykkelse (ikea poser).

En er i fleece og med ull pysj under så holder han seg god og varm på soverom med 15-18grader. Hadde i starten også lammeskinn under han.

Han snur seg og reiser seg opp i posen.

Han er snart 13mnd og bruker den enda. Ser for meg at den snart blir lagt vekk når det blir varmt ute og han fint kan sove i bare pysj om dyna forsvinner av.

Skrevet

jeg tenker på å lage sovepose selv til jenta mi. kan jeg bruke fleece nå, eller er det dumt nå som det blir vår. akkurat nå har vi 21grader på soverommet.

kan jeg bruke fleece på oversiden og bomullstoff under.?

Skrevet

Min er 5 mnd og har brukt pose et par uker. Den er fra hm og ikke så tykk så pakker han først inn i et helseteppe og så i posen. Har på ullbody under pysjen og da er han passe varm :) Har 19/20 grader på rommet ;)

Skrevet

Min er seks måneder og nettopp begynt med det. Når han begynte å sparke seg ut av pysjen og atpåtil sleit høl i beina på pysjen var sovepose et enkelt valg :) Tynn body innerst og dyne over. Vi har det veldig kaldt på rommet og han er aldri kald med det lille han har på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...