Gå til innhold

Trening i uke 8..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vant til å trene endel, hvertfall 3 dager i uken eller mer. Da går det i egentrening og endel saltimer som kettlebells, bodypump og spinning. Merker allerede at dette blir alt for tungt, og jeg sliter med å fullføre timene :( Leser og hører overalt at en bare må fortsette treningen som før men jeg klarer det ikke og blir fortvilet! Er det bare meg? Noen som opplever det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg i tredje semester da, men trener fortsatt som normalt. (trener vanligvis håndball, men har justert treningene litt ettersom graviditeten fremskred, er i tredje semester nå. Er selvsagt ikke alle øvelser som er like egnet når man er gravid, så der har jeg gjort endringer osv) Jogger fortsatt, men kjenner det er tyngre, både på grunn av dårlig bekken, men også pga magen.

Merket ikke noe til at det var tyngre så tidlig i svangerskapet, men begynte å merke at lungekapasiteten ikke var den samme fra noen og tyve uker.

Men nå er jo kettlebells og bodypunp tung trening da, så kan jo være du har bedre effekt av å trene litt mykere treninger :) Bare ta hensyn til kroppen din, føles det for tungt, ville jeg heller roet litt ned.

Ikke at man skal slække på trening, men du bør heller ikke presse kroppen forbi når du er gravid. :)

Skrevet

Sniker også fra tredje trimester her. Jeg var kjempesliten i 1. trimester og trening ble fort en ting jeg ikke hadde energi til å fullføre. Men trøst deg med at det blir bedre om noen uker! Fra uke 13-14 kommer energien tilbake og treningslysten også :)

Skrevet

Takk for svar! Kjekt å høre at du enda trener, i 3 semester :) Det har jeg også lyst til, men selvfølgelig roe ned/endre treningen etterhvert. Synes bare det er litt tidlig for det enda hehe ;) Kan ha noe med at det er kjempetungt å være på jobb for tiden, med kvalme og tretthet.. Får håpe det går over etterhvert :)

Skrevet

Det var noe sånn jeg håpet å høre, mei87 :) At det gikk over.. Bare motivasjonen enda er tilstede om jeg skulle ha behov for en liten treningspause. Var ikke planlagt å bli gravid så syns det er litt trist å måtte gi opp denne treningsgleden. Men satser på jeg er tilbake for "fullt" om noen uker!

Skrevet

Jeg trente 5-7 ganger i uken ganske høy intensitet. Med intetvall/langkjøringer og styrke.

Enkelte dager var tyngre enn andre i 1 trimester. Pga at jeg var trøtt og at jeg merket det på lungekapasiteten og pulsen. Er i uke 23 nå, og jogger, går på spinning samt trener styrke :) 5-7 dager i uken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...