Gå til innhold

Er det noe galt med dette huset, eller stedet (Bergen)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke noe galt med området. Om det er noe galt med huset kan ikke jeg uttale meg om.

Anonym poster: 8894bfb7fd3a7f5f99257abeb71fae3d

Skrevet

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=40612516&areaId=20220

Vi leter aktivt etter sted å bo i Bergen, og har sett på en del forskjellige boligtyper. I forhold til beliggenhet virker dette huset veldig lavt priset i forhold til andre boliger. Derfor lurer jeg på om det er noe galt med huset, eller da spesielt området huset ligger i?

Solheimslien/ søndre skogvei er noe belastet, ja. Huset er riktig priset

Anonym poster: 5c01bc8d5d28b60bf7b7b7670d910f4a

Skrevet

Takk for svar:) Huset vet vi nok ikke om det er noe galt med før vi eventuelt ser på det;) Er selvfølgelig området som er mest aktuelt å vite noe om:) Kan selvsagt være lokkepris, eller kanskje dårlig naboskap...

Skrevet

Ville bestilt takst og lest den nøye. Ellers vil jeg tro det er lite sol på den siden. Ser det står Minde, men er ikke dette Løvstakksiden?

Anonym poster: cb21f7299a196dcacdb7ff631336bf88

Skrevet

Det var flott utsikt da :)

Anonym poster: b052cfc4cc5c30d514320ab3a234eeda

Skrevet

Ville bestilt takst og lest den nøye. Ellers vil jeg tro det er lite sol på den siden. Ser det står Minde, men er ikke dette Løvstakksiden?

Anonym poster: cb21f7299a196dcacdb7ff631336bf88

Stemmer- er lite sol der. Postnr er Minde. Meglere skriver derfor gjerne Minde selv om du ikke finner en bergenser som kaller området for annet en løvstakken. Hvordan kan du over her si at det ikke er noe i veien med området??? Mye rus og området har vært beslastet i årevis.

Anonym poster: 5c01bc8d5d28b60bf7b7b7670d910f4a

Skrevet

Den er jo ikke så stor.

Dessuten ikke noe kveldssol. Men ganske ok område. Det er såpass høyt oppe at jeg ikke vil si det er noe særlig belastet.

Sikkert ikke isolert, kanskje dere må skifte tak osv....

Anonym poster: 27c093822929fe2a3b8814a7e698db39

Skrevet

Takk for svar, det er alltid greit å få informasjon fra noen som er litt bedre kjent i Bergen enn oss:) Vi får nok bare fortsette å lete, det dukker sikkert opp noe etterhvert;)

Skrevet

Det ligger i utkanten av det belastede strøket. Men se på kartet i annonsen. Ser du alt det grønne?

Det er Bergens største kirkegård. Bare sånn at du vet det.

Anonym poster: f1e85ab403b766c68d71da099eead80a

Skrevet

Skyggeside. Ville styrt unna

Anonym poster: 5e182420bf66d00b56e7fbc89a7b894c

Skrevet

Trodde alt det grønne var friområde vi, he,he...kanskje vi bør se litt på flyfoto også:-o

Skrevet

Har bodd like ved, og sola gikk ned kl 17... Men flott utsikt!

Anonym poster: e050f3c816081344f65b6b5441c6cfc8

Skrevet

Mannen jobber i sentrum, jeg har ikke søkt noen jobber der enda. Minsten har fått barnehageplass ikke altfor langt unna, men vil gjerne bo et sted hvor det er bra barneskoler til eldstemann.

Skrevet

Akkurat. Vi bor i nærheten av Lagunen, og her i Fana/Ytrebygda er det veldig fint og barnerikt i en del nybygde områder. Jeg har jobbet i byn, og jeg kjørte på 12-20 min hver vei (mulig litt etter verste rushet). Kjenner selvfølgelig ikke alle områder, men Fana og Ytrebygda anbefaler jeg på det varmeste. :)

Skrevet

Det er i utgangspunktet bydel Fana vi ser etter bolig i, men er litt usikre på hvor langt ut vi vil ettersom mannen er litt avhengig av kollektivtilbudet;) Har sett en del fine boliger, men det er fryktelig dyrt å flytte til Bergen!!! Synes det er greit å opprettholde en viss levestandard uten å bo seg helt i hjel;)

Skrevet

Har bodd i det området selv. Det er mye narkomane og innvanderere i området men har aldri følt meg direkte utrygg, dog jeg ville ikke ha gått tur alene der sent på kvelden. Er og lite sol, da det ligger på skyggesiden inn mot Løvstakken.

Det positive er vel at det er ganske nært sentrum og det billigste stedet som er såpass nært sentrum.

Anonym poster: cd572688e16d09e662a3ba36eaa7ec2a

Skrevet

Ja, jeg er ikke videre begeistret for Bybanen, men nå er den snart kjøreklar helt til Lagunen, så jeg håper jeg tar feil. :) Det er viktig å ikke bo seg i hjel. Men med alle arbeidsplasser og kontorer som bygges i Fana, så spår jeg god verdistigning... Om ikke Europa drar oss ned til slutt... ;)

Lykke til videre! :)

Skrevet

Ville ikke bodd der med barn, spesielt ikke skolebarn. Jeg boddde der et par år før vi fikk barn, men var helt klar på at det ikke var der mine barn skulle vokse opp. Belastet område, mye sosialklienter, mange fremmedkulturelle. Dette gjør blant annet sitt med skolemiljøet. I tillegg er det som nevnt dårlige solforhold. Praktisk sted å bo når man ikke har barn synes jeg. Rimelige boliger og kort vei til sentrum.

Anonym poster: f637b0991915d438d498d4487126991f

Skrevet

Takk for svar alle sammen, veldig fint med litt input fra lokalkjente:) Vi får nok bare fortsette å lete i de områdene vi vet er fine for både store og små. Da vet vi ihvertfall at dette ikke er det beste området både med tanke på sol og sosiale ting;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...