Gå til innhold

Må jeg veie meg under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir veid annenhver uke jeg (annenhver gang hos lege og jordmor), ingen av dem har spurt meg, bare bedt meg gå opp på vekten. Ikke falt meg inn å nekte. Har også hatt spiseproblem (mer ortoreksi enn anoreksi), og er veldig ukomfortabel med vektoppgangen, veier meg selv hver dag. Legen og jordmor er fornøyde med vektoppgangen så langt, jeg skulle gjerne sett at det var mindre, men klarer å holde panikken i sjakk med å tenke at de gir meg beskjed om jeg legger på meg for mye, og så får jeg fikse det etter fødselen igjen med trening.

Anonym poster: 902ce928c0fd1f00b5744df0cdb816b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å forklare hvorfor du ikke ønsker å veie deg, det blir helt sikkert respektert! Jeg går på ABC på Ullevål, og der føres ikke vekten opp. JM sier at det er en forutsetning for å kunne føde der at man er normalvektig, så da ser de ikke et stort poeng i veiingen.

Skrevet

Ingen kan tvinge deg med mindre du er svært undervektig eller overvektig og det er fare for noe...,

Anonym poster: 2d69db804ac441915794613176874f0f

Det er da virkelig ingen som kan tvinge deg om du så skulle se ut som en hval eller være superanorektisk.

Helseoppfølging i svangerskap er helt frivillig i Norge. De eneste hjemler for tvang som eksisterer er om du er rusmisbruker eller om du vurderes å være til alvorlig fare for deg selv eller andre - altså enten stå i fare for å skade noen fysisk eller å ta livet av deg.

Anonym poster: aa051d1f0b8f89a027036d69bb549cc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...