Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere mot tørr hud hos de minste? Jeg bader han i vann med olje, og smører han med olje, men føler ikke det hjelper..

Skrevet

Smøre med feit fuktighetskrem f.eks Decubal.

Hvis det er atopisk eksem, suppler med mild hydrokortison.

Skrevet

Gutten vår bades i vann med babolje i. Han har deilig og myk hud.

Men han er ofte veldig tørr i kinnene.

Har prøvd A krem, men den hjalp ikke.

Men har en gratisprøve fra Dr greve, en allround krem. Funker som bare det. Huden er SUPER myk.

Hvor er babyen din tørr?

Skrevet

Men har en gratisprøve fra Dr greve, en allround krem. Funker som bare det. Huden er SUPER myk.

Hvor er babyen din tørr?

Gutten min har akkurat det samme! Har smurt ham med litt babyolje,jeg. Men da skal jeg prøve den fra de.greve!

Skrevet

Hvor er babyen din tørr?

Gutten min har akkurat det samme! Har smurt ham med litt babyolje,jeg. Men da skal jeg prøve den fra de.greve!

Ja prøvd den. Ble helt overrasket over hvor bra den var :)

Skrevet

Min gutt hadde lett atopisk eksem og var veldig tørr i huden når han var 5 mnd spesielt på beina, armene og i ansiktet. Fik anbefalt LRP Lipikar balm fra apoteket, den er god til meget tørr og irritert hud, med tendens til kløe, han brukes av spedbarn, barn og voksne. Etter å ha smurt min lille gutt morgen og kveld med denne noen dager var han helt kvitt den tørre huden og eksemen er borte, har ikke fått det igjen heller, og han er 7, mnd nå. Nå smører jeg han ved behov. Har også brukt den på meg selv og på eldstegutten, den er super god! :-)

Skrevet

Takk for gode tips!! :-)

Gjest Nina10
Skrevet

Gutten min har ikke vært veldig tørr, men når han er det i ansiktet så søler jeg litt ekstra med morsmelken. Ellers så er det kun stumpen som kan bli litt tørr og da blander jeg barriere krem fra Tena og body lotion fra seba med, holder som regel med kun en smørning. Ellers bruker jeg sjeldent olje i badevannet, og hvis jeg bruker, så bruker jeg den den fra Dr. Greve, men det er egentlig mest for litt godlukt, den er ikke så oljete:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...