HH80 Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Hadde en sa/ma søndag for 22 dager siden. Var i uke 9, men fosteret hadde torlig stoppet rundt uke 5. stoppet å blø torsdag for 11 dager siden. Syns plutselig jeg merket i helgen brystvortene mine var litt såre og tok nå en cb digitalsom viser gravid.... jeg er helt forvirra!!! Kan dette være rester etter HCG?? eller kan jeg allerede være gravid igjen?? vil jo tro at HCG ikke var skyhøyt når jeg begynte å blø den søndagen siden fosteret hadde vært dødt noen uker og jeg hadde minimalt med symptomer....og nå etter drøye 3 uker viser testen Gravid!! Blir det kanskje desember baby på oss eller blir jeg lurt her??
kaksy Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 Aner ikke om hvor lenge hcg er i kroppen etter en ma/sa. Har du mulighet til å få tatt blodprøve for å måle hcg? Da ser du om den går opp eller er ganske lav. Jeg følte meg gravid lenge etter ma, tok to blodprøver for å måle hcg, ene var ti dager etter jeg tok abortpilen, andre var senere. Jeg hadde vondt i puppene, klart gravidtegn i min kropp. Har aldri den følelsen ellers. Den følelsen varte lenge for meg. Fikk ikke tallene på hcg, men fikk beskjed om at den hadde sunket tilfredstillende. Så virket som det var hcg lenge i kroppen min. Jeg var og i uke 9+5 da vi oppdaget at fosterets hjerte ikke lenger banket. Men har jo hørt om andre som har blitt gravid rett etter en ma/sa, så du kan jo være heldig.
HH80 Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2013 Jeg følte meg aldri veldig gravid bortsett fra store og ømme pupper. De ble normale igjen den etter en drøy uke etter aborten. Nå de siste dagene har de blitt noer større... og brystvortene er bittelitt såre. Jeg tok egentlig testen og var sikker på det skulle stå Ikke gravid, og så står det gravid. Tror egentlig kanskje det bare er rester av HCG, men jeg kan jo oppsøke lege og få tatt en blodprøve ja.... : ) litt for spennende det her!
kaksy Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Hmm. høres jo spennende ut det her ja :-) Håper det har skjedd et lite påskemirakel og du faktisk har blitt gravid igjen. Skriv hvordan det går!
HH80 Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2013 Ja det her var i overkant spennende : ) jeg skal holde dere opppdatert, men prøver å innstille meg på at det er rester av HCG...tenker jeg tar en test igjen torsdag eller fredag. jeg fikk tilbake mens veldig tidlig etter fødsel også. hadde første mens før gutta var 2 mnd på tross av at jeg fullammet. dvs El 5-6 uker etter fødsel. Takk for svar : ))
kaksy Skrevet 25. mars 2013 #6 Skrevet 25. mars 2013 Oi, ja da fikk du mens utrulig tidlig tilbake. Wow!
Nordine Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Hadde en ma i januar. 2-3 uker hadde fosteret da vært dødt. Hadde positiv graviditetstest helt til 4 uker etterpå..... og 1 uke etter der kom mensen..
HH80 Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2013 Oki ... Får bare regne med det er rest hcg da .. Fosteret hos meg hadde vært dødt i 4 uker ..., Dvs det nå er 7 uker siden det døde .
Nordine Skrevet 25. mars 2013 #9 Skrevet 25. mars 2013 Man vet jo aldri, så du bør absolutt teste deg på nytt om en liten stund. Men det hørtes litt tidlig ut Lykke til!
HH80 Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2013 Var mest det at ømheten i puppene ble borte fort og nå er på vei tilbake . Men kan jo være innbilning
Glajenta ♥ Skrevet 25. mars 2013 #11 Skrevet 25. mars 2013 Så spennende! Jeg målte aldri HCG etter min MA/dødfødsel, men etter exu tok det ca 1, 5 mnd før hcg var ute av kroppen. Vet ikke om det tar litt lenger tid ved exu. Uansett veldig individuelt vil jeg tro. Blir spennende å se:-)
HH80 Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 25. mars 2013 Ja dette ble spennende : ) vet ikke hva jeg skal tro... på en måte føler jeg litt at det er noe på gang pga puppene som er ømmere og brystvortene sårere. På en annen måte er jeg jo fullstendig klar over at dette kan være HCG som henger igjen etter aborten. Syns bare at det er rart at det skal henge igjen såpass lenge i og med at fosteret stoppa å utvikle seg i uke 5 og at jeg hele tiden hadde lite symptomer. Kvalmen i mine to andre svangerskap som endte bra kom i uke 6.Min teori er at den kommer fordi HCG nivået når et visst nivå, men at HCG aldri kom til det nivået gangen det endte dårlig.... derfor tror jeg aldri HCG var veldig høyt denne gangen og at det stigningen har stoppet rundt uke 5..dvs for 7 uker siden Tar en test igjen på lørdag jeg tror jeg.. er bedt bort lørdag kveld og hvis testen fortsatt er positiv så dropper jeg rødvin
mammag22 Skrevet 26. mars 2013 #13 Skrevet 26. mars 2013 Veit ikke hvor lenge det kan vise, men er det ikke normalt å ta en hcg test etter på ? Jeg skal hvertfall inn å ta prøve om fire uker, og dette står også i informasjonsskjemaet jeg fikk utdelt.
HH80 Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #14 Skrevet 26. mars 2013 Jeg skal på etterkontroll fredag 5 april. det er da 5 uker etter aborten . regner med de tar UL da, men vet ikke noe om blodprøver. Er testen fortsatt positiv til lørdag så ber jeg fastlegen ta en prøve tirsdag etter påske... så kan de eventiuelt ta en ny fredag jeg skal på kontroll...
med nr 3 i magen Skrevet 26. mars 2013 #15 Skrevet 26. mars 2013 Testa faktisk negativt samme dag jeg mista.
HH80 Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #18 Skrevet 26. mars 2013 Oki ... Hos meg stoppa det jo på den tiden, men blødningen kom ikke før uke 9 .. Er så spent jeg nå, men jeg kan jo ikke gjøre annet enn å vente : )
♡♡Vimsus♡♡ Skrevet 26. mars 2013 #19 Skrevet 26. mars 2013 Jeg var bare 6 uker når jeg mista... Mista symptomene veldig kjapt, men under 2 uker etter jeg hadde blødd ferdig, var det ømme bryster igjen! trodde bare kroppen spilte meg ett puss, men tok test 3 uker etter at jeg blødde siat, den var positiv! Tok hcg når jeg mistet, og siste gang var den på 40.. Lykke til
HH80 Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #21 Skrevet 26. mars 2013 Her er det bare 11 dager siden jeg slutta å blø da ... Hvis jeg fortsetter med 26 dagers syklus som jeg hadde før så skal jeg ha mens torsdag .. Dvs jeg var 4 dager før ikm når jeg testet positivt Igår .. Dersom jeg hadde el dagen jeg sluttet å blø så er det jo mulig å være gravid nå. Hadde ikke trodd jeg var gravid nå i det hele tatt egentlig , men så var det disse ømme puppene da
Møøø Skrevet 27. mars 2013 #22 Skrevet 27. mars 2013 Hadde en sa/ma søndag for 22 dager siden. Var i uke 9, men fosteret hadde torlig stoppet rundt uke 5. stoppet å blø torsdag for 11 dager siden. Syns plutselig jeg merket i helgen brystvortene mine var litt såre og tok nå en cb digitalsom viser gravid.... jeg er helt forvirra!!! Kan dette være rester etter HCG?? eller kan jeg allerede være gravid igjen?? vil jo tro at HCG ikke var skyhøyt når jeg begynte å blø den søndagen siden fosteret hadde vært dødt noen uker og jeg hadde minimalt med symptomer....og nå etter drøye 3 uker viser testen Gravid!! Blir det kanskje desember baby på oss eller blir jeg lurt her?? Jeg vet dessverre ikke hvor lenge man har HCG i kroppen etter SA, men vil bare ønske deg lykke til Håper det er en liten julespire på vei
HH80 Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #23 Skrevet 27. mars 2013 Takk møøø ; ) håper jeg også , men prøver å innstille meg på at jeg ikke er gravid! Vanskelig når testen sier noe annet men .. Kanskje jeg tar en ny test imorgen allerede : ))
Møøø Skrevet 27. mars 2013 #24 Skrevet 27. mars 2013 Hvor sterk var testen da? Svak strek eller sterk? Er d digital kan du jo demontere den og se? Sikkert lurt å prøve å innbille seg at man ikke er gravid, men ikke lett nei... Var jo en grunn til at du testa også...
HH80 Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #25 Skrevet 27. mars 2013 Den var digital .. Visste ikke at det gikk å demontere de jeg : ) har kjøpt vanlig tester nå så jeg går vel på en smell og tester imorgen tidlig kjenner jeg meg selv rett : ) tok en vanlig test en uke etter digital test når jeg var gravid og streken ble da ikke like sterk som kontroll streken . Stussa litt på det siden det var en uke etter ikm. Kan jo se om streken er sterkere nå : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå