Gå til innhold

Dere som har mye sollys inn i stue/andre rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dere ikke gal av alt støvet som synes så godt i sollyset?? Altså støvpartiklene i lufta? Eller er det bare her der er så mye støv :P

Jeg støvsuger daglig, tørker støv av møblene minst annenhver dag, men det er så mye støv i lufta som synes så godt når sola står inn!!

Anonym poster: d9772d410d94fac8badb1db471b20bde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he ja det er slik her og

Anonym poster: aa40f5ae6c726fc97354c0d4bc28f8f5

Skrevet

Prøver så godt jeg kan å ikke bli gal.

Skrevet

Nei, jeg bryr meg fint lite egentlig. Støvsuger 1-2 dager i uken, og vasker av bordet ca annenhver dag. Litt støv skader da ikke, og det blir ikke akkurat hybelkaniner heller på noen dager. Skjønner ikke hvordan du orker å støvsuge hver dag...!?

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg mangler nok husmorgenet for det bryr meg ikke så lenge jeg vet at det egentlig er rent.

Men mannen må gå ut før sola kommer på de store vinduene ellers kommer han seg ikke ut i det hele for da må han vaske :o rare gubben min ❤

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Det er verre å se på vinduene når solen kommer. Glass, sollys og barnefingre er en dårlig kombinasjon :)

Skrevet

Nei, jeg bryr meg fint lite egentlig. Støvsuger 1-2 dager i uken, og vasker av bordet ca annenhver dag. Litt støv skader da ikke, og det blir ikke akkurat hybelkaniner heller på noen dager. Skjønner ikke hvordan du orker å støvsuge hver dag...!?

Det er ikke hybelkaniner som er problemet, de ligger nå bare der i det skjulte. Det er alle støvpartiklene som virvler rundt i luften, jeg blir SPRØ.

Og så er det ikke alle som bor i 300 m2 store hus altså, å støvsuge over vår 90 m2 en gang om dagen er gjort på fem minutter :)

Skrevet

Jeg mangler nok husmorgenet for det bryr meg ikke så lenge jeg vet at det egentlig er rent.

Men mannen må gå ut før sola kommer på de store vinduene ellers kommer han seg ikke ut i det hele for da må han vaske :o rare gubben min ❤

En sånn en vil jeg også ha! Det er sånn jeg har det med støvet, om jeg er hjemme når sola har kommet til stuevinduene, ja da kommer jeg meg ikke it før jeg har støvsugd. Det blir en støøøvsugende permisjon, det her :P

Hadde aldri husmorgenet jeg heller, før vi flyttet fra byens skyggedal og støvet tok over.

Skrevet

Det er verre å se på vinduene når solen kommer. Glass, sollys og barnefingre er en dårlig kombinasjon :)

Vinduer kan i hvertfall vaskes, hvirvelstøvet er det jo bare ikke mulig å bli kvitt, uansett hva man gjør!

Skrevet

Det er verre å se på vinduene når solen kommer. Glass, sollys og barnefingre er en dårlig kombinasjon smile.png

Vinduer kan i hvertfall vaskes, hvirvelstøvet er det jo bare ikke mulig å bli kvitt, uansett hva man gjør!

Du kan ha 5 støvsugere som står og går hele tiden. I tillegg kan du la være å slippe folk inn i rommet, og gå helt helt rolig selv. Ikke sitte i møblene. Det vil nok hjelpe en del.

Skrevet

Det er verre å se på vinduene når solen kommer. Glass, sollys og barnefingre er en dårlig kombinasjon smile.png

Du kan ha 5 støvsugere som står og går hele tiden. I tillegg kan du la være å slippe folk inn i rommet, og gå helt helt rolig selv. Ikke sitte i møblene. Det vil nok hjelpe en del.

har allerede innført forbud mot å løfte på tepper eller kle på seg i nærheten av lysstrålene ja :P

Skrevet

Det er ikke hybelkaniner som er problemet, de ligger nå bare der i det skjulte. Det er alle støvpartiklene som virvler rundt i luften, jeg blir SPRØ.

Og så er det ikke alle som bor i 300 m2 store hus altså, å støvsuge over vår 90 m2 en gang om dagen er gjort på fem minutter smile.png

Hehe... Der traff du nok spikeren på hode ja. Vi har stort hus. Bare stue og kjøkken alene er ca på 75 kvadrat :P

Skrevet

Bruk våtmopp. Svevestøv blir det mer av når du støvsuger.

Anonym poster: 02bed72b4795f5ea77fa30bbda3041e5

Skrevet

Lite støvpartikler her faktisk, sentralstøvsuger og valansert ventilasjon er tingen :-)

Skrevet

Skaff deg vannstøvsuger! Da går alt støvet ned i vannet og man slipper å kjøpe nye poser hele tiden ;) Anbefalt for allergikere/astmatikere pga de blåser ikke ut støv i lufta mens man holder på.

Vi har støvsuger fra Rainbow nå. Gammelt drog på over 15 år, men tusler og går fremdels. Koster flesk, men jeg syns det er verdt det.

Anonym poster: f7e212ea54b88901a8f91e9fbf95c2df

Skrevet

Jo, blir gal og litt matt. følte at jeg Tørket støv hele tiden.. Jeg lufter sjeldent på vinteren pga at jeg er frysepinne og vi har et anlegg som skal få frisk luft inn i huset, men etter at jeg lufter 2-3min 2-3ganger i løpet av dagen har det blitt mye bedre og mindre støv.

Anonym poster: 8f19a532c4e94db34d962d8c8b59b112

Skrevet

Jeg drar ned persiennene jeg! Problem løst :D

Gjest sug lut
Skrevet

Nei, jeg lever veldig godt med støv bare jeg får lys, og mengder av det.

Skrevet

Sånn er det!

Anonym poster: febc9325d5fc7917c7253de72403d54f

Skrevet

Testing testing, multisitatfunskjon..

Skaff deg vannstøvsuger! Da går alt støvet ned i vannet og man slipper å kjøpe nye poser hele tiden ;) Anbefalt for allergikere/astmatikere pga de blåser ikke ut støv i lufta mens man holder på.

Vi har støvsuger fra Rainbow nå. Gammelt drog på over 15 år, men tusler og går fremdels. Koster flesk, men jeg syns det er verdt det.

Anonym poster: f7e212ea54b88901a8f91e9fbf95c2df

Takk for tips, det skal jeg sjekke ut - aldri hørt om. Har både astma og allergi i hus, så det kan jo være kjekt for oss på både den ene og den andre måten :)

Jo, blir gal og litt matt. følte at jeg Tørket støv hele tiden.. Jeg lufter sjeldent på vinteren pga at jeg er frysepinne og vi har et anlegg som skal få frisk luft inn i huset, men etter at jeg lufter 2-3min 2-3ganger i løpet av dagen har det blitt mye bedre og mindre støv.

Anonym poster: 8f19a532c4e94db34d962d8c8b59b112

Takk, skal prøve å lufte mer også, er absolutt ikke flink til det. Kan ha noe med at det har vært bikkjekaldt siden vi flyttet inn ja :)

Jeg drar ned persiennene jeg! Problem løst biggrin.png

Men om jeg drar ned persiennene (som jeg ikke har), så er det jo fordi jeg allerede har observert støvet og vil skjhule det. Har jeg rukket å observere det, så klarer jeg ikke legge det fra meg, jeg VET det er der og føler jeg innhalerer støv så lungene tilstoppes :P

Det er så det nærmer seg tvangstanker, og vi er ikke engang i april :P

Skrevet

Vi har mye sol i stua selv om jeg støvsuger annenhver dag. Tørker støv og vaske gulver ganske så ofte også. Får litt noia fordi vi puster det inn? Sikkert ikke noe farlig, men litt ekkelt å tenke på alt støvet vi puster inn :P

Skrevet

Men om jeg drar ned persiennene (som jeg ikke har), så er det jo fordi jeg allerede har observert støvet og vil skjhule det. Har jeg rukket å observere det, så klarer jeg ikke legge det fra meg, jeg VET det er der og føler jeg innhalerer støv så lungene tilstoppes :P

Da er du kanskje ved sakens kjerne. Problemet er ikke støvet. Det er hodet ditt som lager trøbbel ;). Det finnes ikke den støvsuger eller det ventilasjonsannlegg i verden som gjør det støvfritt i lufta. Det støvet er heller ikke noe problem, for du har så fine flimmerhår i nese og hals som fanger opp dette på veien ned. Stol på kroppen din. Den håndterer støvet bedre enn hodet ditt :)

Skrevet

Da er du kanskje ved sakens kjerne. Problemet er ikke støvet. Det er hodet ditt som lager trøbbel ;). Det finnes ikke den støvsuger eller det ventilasjonsannlegg i verden som gjør det støvfritt i lufta. Det støvet er heller ikke noe problem, for du har så fine flimmerhår i nese og hals som fanger opp dette på veien ned. Stol på kroppen din. Den håndterer støvet bedre enn hodet ditt :)

Eller bare selge den nye leiligheten og flytte tilbake til skyggenes dal - jeg er visst ikke skapt for å leve i lyset ;)

Skrevet

Hihi, velkommen i klubben.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...