Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Med termin i midten av august, og to skolegutter er det ikke så lett å bestemme seg for når man skal ha sommerferie.

Noen som har tenkt gjennom hva som er praktisk gjennomførbart, og gøy for hele familien?

Vi vurderer Dyreparken i juli, med Sabeltann-show.

Regner med mor kan vagge rundt i parken i slow motion...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144032144-sommerferie-2013/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin i juli. Drar til Sørlandet 3 uker før termin og skal være der i to uker. Tenker badeland, dyrepark o.l. Hvis jeg ikke orker alt får de dra uten meg....vi skal bo hos familie.

Vi bor i Oslo. Hvis fødselen starter mens vi er der er planen å kjøre hjem så jeg får føde der jeg har planlagt.

Vi drar til Sørlandet og Danmark første ukene i juli.

Slet endel med bekkenet sist, og denne gangen virker ikke som det blir noe bedre. Ønsker derfor ikke å satse på lange bilturer siste mnd av svangerskapet.

Har for øvrig ikke termin før i slutten av august :)

Vi vurderer dyreparken og tur på hytta i juni. Problemet er bare at jeg får bare lov å ta to feriedager i perioden januar til juni. Så det blir en kort tur. I begynnelsen av juli starter permisjonen min og da blir det ikke særlig farting selv om første kom etter å ha blitt satt igang en uke på overtid.

Hvordan vi løser det med ferie i år aner jeg ikke. 2 åringen fortjener å ha ferie og finne på noe henne også. Men jeg tviler på at jeg orker så mye i juli.

Vi tar rett og slett biltur til Tyskland vi! Hehe... Mulig jeg kommer til å angre, men det er en ferie som passer hele familien godt, og vi satser bare på at det går bra. Mulig mor trenger fler pauser enn tre- og seksåringen, men tidligere så er det ikke sitting som har vært hovedproblemet selv om jeg har bekkenløsning. Så har jeg også termin i midten av september. Er ikke heeelt høygravid i slutten av juli ;-) (og vi bor på østlandet. Stor forskjell fra nord-Troms! Hehe)

Annonse

Vi drar også til Sørlandet i juni, termin i aug. (3t å kjøre). Eldste tar fri fra Bhg 3 uker i juni, så da må vi nesten ta ferien i løpet av den perioden. Kommer til å ta det litt på sparket og se ant formen. Senere på sommeren ser jeg for meg det er uaktuelt å dra noen steder. Jeg pleier å bli sliten på slutten!

Vi hadde tenkt oss en tur i Mikkelparken, men nå får vi se om vi rekker det. Mannen begynner i ny jobb, så vet ikke når han får ferie. Jeg har termin i slutten av juli, og vil ikke være for langt vekke fra sykehuset når det nærmer seg ;)

Ellers blir det en tur til svigers, og treåringen skal få reise på tur med mormor i starten av august, så litt ferie blir det på oss alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...