Gå til innhold

Hva er det dere ikke får tid til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk en drop in time mens frøkna sov i vogna si for 1 mnd siden. fikk bare stussa håret. rekker ikke å farge håret :-(

rekker ikke å brette klær har den haugen.

Får ikke alene eller kjærestetid. men koser meg for det :-)

Jeg rekker husvask, klesvask, bretting, rydding, leking, turer, matlaging og alt det som forventes av meg. Til og med noen kanner kaffe i løpet av en dag.. Men rekker ikke det jeg absolutt BØR... Å sette meg ned og SLAPPE AV og senke skuldrene litt. Så det skal jeg øve meg på :)

Her rekker jeg det meste.. blir ikke rolige frokoster og lunsj da, men blir ihvertfall mat.

Husarbeid og kjedelige ting gjør jeg sammen med bærta.. 5 minutter bretting og 5 minutter underholdning..and so on :P

Når hun først sover setter jeg meg i sofaen, tar meg et glass cola og ser litt på Friends ... selv om det sikkert alltid er noe å gjøre da. Hihi:)

Fikk ei venninne til å trille tur mens jeg hadde 2 1/2 time hos frisøren. Det trengtes... ;) Ellers er lillegutt blitt mer og mer tolmodige og får gjort det meste.. han følger meg med blikket når jeg går over gulvene... og koser seg i vippestolen når jeg dusjer (ler når jeg synger høyt)

Lese bøker, politisk engasjement (hodet mitt henger ikke helt med pga oppstykka søvn og amming), skulle gjerne hatt mer tid til å sy og annen kunstnerisk virksomhet. Alt annet er prioriteringer for min del, men nå er min blitt 8 mnd da.

Annonse

får tid til det meste, bare jeg planlegger godt nok ;)

Er i stallen nesten hver dag 1-3 timer, planlegger det slik at jeg drar når hun skal ha dupp.. er ofte med og ;)

Klær, vasking, besøk osv, får jeg også tid til.. handler bare om å lære seg å planlegge har jeg funnet ut :P

(har også vært til frisøren 2 ganger OG farget hår, jenta har vært med begge gangene, ene gangen satt hun i fanget og ble underholt mens jeg ble klippet og farget ;))

får tid til det meste, bare jeg planlegger godt nok ;)

Er i stallen nesten hver dag 1-3 timer, planlegger det slik at jeg drar når hun skal ha dupp.. er ofte med og ;)

Klær, vasking, besøk osv, får jeg også tid til.. handler bare om å lære seg å planlegge har jeg funnet ut :P

(har også vært til frisøren 2 ganger OG farget hår, jenta har vært med begge gangene, ene gangen satt hun i fanget og ble underholt mens jeg ble klippet og farget ;))

ja planlegging har mye å si ;) jeg har ammet hver time og noen ganger mer enn det også, så nå når hun snart er 5 måneder begynner jeg endelig å se en mulighet til å få gjort andre ting også ;) det hjelper at de blir større. Puh.....

Føler jeg får tid til alt egentlig. Men syntes det er litt stress å handle

For når han våkner varer han i 2 timer før han skal sove igjen. Og så skal han ha mat, ny bleie osv. Og vips så er det sovetid igjen

Jeg rekker husvask, klesvask, bretting, rydding, leking, turer, matlaging og alt det som forventes av meg. Til og med noen kanner kaffe i løpet av en dag.. Men rekker ikke det jeg absolutt BØR... Å sette meg ned og SLAPPE AV og senke skuldrene litt. Så det skal jeg øve meg på :)

Oj! Hos deg går det jo virkelig unna! ;) hvordan rekker du alt? Har du et barn som sover godt på dagen kanskje?

Oj! Hos deg går det jo virkelig unna! ;) hvordan rekker du alt? Har du et barn som sover godt på dagen kanskje?

Nei men han er med meg :) Han sover faktisk ikke mer enn en times tid i slengen hele døgnet.. Vippestol på kjøkkenet, lekematter i stua, bilstol på badet, bæresele.. Det meste blir jo oppstykket for han krever jo kos og lek innimellom(selvfølgelig får han alt han vil av det!), men når dagen er over er alt gjort. Unntatt å slappe av da. en det kan jeg gjøre når jeg blir pensjonist :P

Annonse

Rekker det meste egentlig, støvsuging, husvask, klesvask, matlaging, støvtørking, bretting av klær, levering av storbror i bhg, trilletur hver dag, og leking med småen. Alt går med litt planlegging, men jeg skal innrømme jeg ikke er en av den som liker og sitte i ro for lenge :-P Nå er min blitt 7,5 mnd og alt er mye lettere nå, småen er med på det meste og han er veldig glad i å leke på gulvet, han åler seg overalt etter meg :-)

Her er alt halvveis. Halvryddig, ok middager, litt kos m storebror, litt m lillebror, litt med mannen min, er halvsminka og halvfrech, prøver å holde vennskap "varme", sover halve natta. Alt jeg gjør er halvveis. Ingenting gjøres skikkelig, men det funker. ;-)

Rekker husvask, klesvask, bretting, rydding, leking, turer, matlaging, noen arbeidsdager i måneden og avslappning på kvelden. Alt det jeg gjorde før jeg fødte. Har en utrolig rolig unge, hadde ikke klart det hvis han ikke var det ;)

min er 3 mnd, vet ikke om det har noe å si men mitt liv har blitt snudd opp/ned. :P føler jeg ikke får tid til noe jeg.

setter på en vask når jeg skal bytte bleier og putter dem i tørketrommel neste gang jeg bytter bleier. frokosten kan ligge på bordet i 1 en time før jeg rekker å spise og 1 time til før jeg rekker å rydde det bort. rydding, støvsuging, gulvvask må vente til sambo kommer hjem.

sosialliv? hva er det? blir gal snart.

han begynner så smått å underholde segselv i vippestolen sin så jeg krysser fingre for at jeg gradvis kan få tid til ting uten å bli svimmel fordi jeg må gjøre det fort eller gjøre 2 ting samtidig

Gjest AnneS

Noen ganger får jeg til det jeg vil og må. Da sitter han i newborn setet i tripp trappen eller ligger på pledd. Andre ganger må jeg ha han i bæresjal for å få noe gjort, mens andre ganger må jeg kun konsentrere meg om baby, hvis han har magevondt eller økedøgn f.eks. :) Men å dusje er ikke noe problem, for da ligger han på baderomsgulvet uten bleie og spreller, og det virker som lyden av rennende vann roer han ned :)

Utrolig hvor mye mer jeg kan gjøre om jeg vil nå med tredjemann i forhold til første. Og det er nok kun innstilling og erfaring, for første var også en rolig og bedagelig gutt som mini er :) Men je nedprioriterer husarbeid litt nå, vil heller sitte å kose med babyen min! Føler jeg har mer ro nå som nesten 30 år i motsetning til da jeg var 21.

Får ikke tid til noe som helst. Ungen hyler eller spiser. Er hun i bæresjalet må jeg holde smokken inne med en hånd. Sover hun, har hun en pupp i munnen så da får jeg jo ikke gjort noe.

Regner med livet blir en dans på roser når hun blir 3 måneder og magevondten gir seg.

Det jeg FÅR gjort fordi jeg må er å legge toåringen og lese nattabok, og vaske hundrevis av gilpekluter og smekker hver uke...

Alenetid.. har ikke vært noe sted uten minstegutt enda, han er 3 mnd. Skulle også hatt litt mer tid til klesvask og bretting av klær.. Blir ikke prioritert så veldig heller da.. Tar noen skippertak innimellom, men det hender at gubben må gå en kveld uten truser til jeg har fått tromla sammen noen til han :-)

Må smile litt her... kjenner meg godt igjen da!

Har egentlig følt at jeg har fått tid til mer for hver unge jeg da... Overgangen er jo størst fra 0 til 1, alt blir snudd opp ned. Jeg har nok blitt mer strukturert, samt at jeg har lært å takle lite søvn bedre etter hvert som ungene har komt på rad og rekke. Var nok mest sliten med nr 1...

Med sistemann (nr3) så var det jeg og hun med nr 4 i barselgruppa som hadde tid til å treffes, gå turer, kafebesøk, babysang osv... Fikk også puttet inn pakking av et flyttelass, klargjøring til visning, flytting og utpakking inn i barseltiden samt alt det dagligdagse husarbeidet som følger med tre barn under 6 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...