♥Madam Mim♥ Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Synes de kunne holdt seg unna litt til altså!! Synes det er litt vel tidlig i uke 31 å begynne med dette "tullet". Ikke det at det skjer her og nå, men med min uflaks skulle det søren ikke forundre meg og fødselen starter om ikke så lenge. Bare det som mangler på lista over komplikasjoner som er lang som et vondt år! Lillegutt, hvis du hører meg; vær så snill å være huleboer i en stund til, selv om jeg vet at rugekassen din ikke er noe å skryte av, iallefall frem til legene sier det er greit :-D
Hannepålandet Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 Uff. Man vil jo gjerne bli ferdig med denne ruginga, men de må jo få heve ferdig.
♥Madam Mim♥ Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2013 Ferdig blir han nok ikke.... Men legene har som mål å få meg til uke 34 så da kan han holde seg inne til da!! Er nok egenltig ikke noen fare heller, men siden jeg vet at alt ikke er som det skal så kjenner jeg ekstra mye etter for alle vondter og nye ting hele tiden! Fryktelig slitsomt igrunn :-)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Huff.. Føler med deg, for har fulgt med på hva du går igjennom. Men om det kan være til noen trøst så hadde jeg også slike modningstegn i uke 32, og jm sendte meg på ultralyd for å sjekke at ikke noe var på gang, for hun syns også at hodet var nesten festet, og at sf-målet hadde sunket. Hadde kraftige kynnere med en halvtimes mellomrom den kvelden før ul. Hadde både utvendig og innvendig ul og alt så bra ut og ingen tegn til fødsel enda. :-)
Blomstogbier Skrevet 25. mars 2013 #5 Skrevet 25. mars 2013 Føler med deg! Er selv i uke 31 nå, det er litt for tidlig det altså.. Håper han holder seg inne i 3-4-5-6 uker til!
Hannepålandet Skrevet 25. mars 2013 #6 Skrevet 25. mars 2013 Ferdig blir han nok ikke.... Men legene har som mål å få meg til uke 34 så da kan han holde seg inne til da!! Er nok egenltig ikke noen fare heller, men siden jeg vet at alt ikke er som det skal så kjenner jeg ekstra mye etter for alle vondter og nye ting hele tiden! Fryktelig slitsomt igrunn :-) Alle disse bekymringene! Blæ! Av og til får jeg litt panikken og tenker at jeg vil ha han ut NÅ så kan er trygg. Har ikke hatt det sånn tidligere. Og jeg har en frisk og rask unge inni der. Nei misunner deg ikke. Bra legene har kontroll på deg og ungen.
Tulipan:) Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Huff får håpe det ikke er noe på gang. Desverre har blindtarmbetennelsen min tatt seg opp så urderer hel tiden nåom jeg skal ringe akutten. Mn de hået at jeg skulle komme meg over i uke 32 og er nå 31+3. Krysser bare fingrene på at ting roer seg igjen. Hvis ikke kan jeg være tobarns mamma i løpet av påsken. De regnet med det ble keisersnitt samtidig sden de ikke vet hvor blindtarmn ligger:(
DotM Skrevet 25. mars 2013 #8 Skrevet 25. mars 2013 Du får sende litt av fødestøvet over til meg, så kan gutten min komme ut, og din få heve litt til
♥Madam Mim♥ Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2013 Sender støv i fleng til deg jeg :-D Helt utrolig å forskjellige svangerskap er altså!, sist merket jeg omtrent ikke at jeg var gravid og denne gangen er det et mareritt!! Hehe Tror innerst inne ikke det er noe fødsel som starter av seg selv hos meg, men det hadde liksom bare vært toppen av kransekaka!! Håper ikke han kommer før, men i uke 34 håper jeg faktisk at legene vil ha han ut. Er også dette jeg har fått indikasjoner på at de kommer til å gjøre. Kjenner at det bare stresser meg at jeg ikke vet hvordan tilstanden er der inne. Jeg merker jo ikke noe som helst! Ultralyd igjen i morgen så får vi se hvordan den går. Har funnet ut at begrepet "mange kokker, mye søl" stemmer. Har hatt ulike ul- leger hver gang så målingene henger jo ikke på greip i det hele tatt. Om torsdag skulle han liksom veie 1600g! Betyr at han skulle vokst 400g på en uke det!!! Stemmer jo ikke i det hele tatt... Jadda... Heleigvis den samme legen som skal følge med på de neste så da får jeg bare tenke differanse istedet for selve vekten :-)
♥Madam Mim♥ Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2013 Huff får håpe det ikke er noe på gang. Desverre har blindtarmbetennelsen min tatt seg opp så urderer hel tiden nåom jeg skal ringe akutten. Mn de hået at jeg skulle komme meg over i uke 32 og er nå 31+3. Krysser bare fingrene på at ting roer seg igjen. Hvis ikke kan jeg være tobarns mamma i løpet av påsken. De regnet med det ble keisersnitt samtidig sden de ikke vet hvor blindtarmn ligger:( Huff krysser fingrene for deg.. Det er ikke noen god følelse å vite at man trolig vil få en prematurbaby. Vi har jo kommet så langt at det ikke er noen fare, men likevel blir det jo litt ekstra tid på sykehuset og gjerne fler utfordringer den første tiden...
Tulipan:) Skrevet 25. mars 2013 #11 Skrevet 25. mars 2013 Huff får håpe det ikke er noe på gang. Desverre har blindtarmbetennelsen min tatt seg opp så urderer hel tiden nåom jeg skal ringe akutten. Mn de hået at jeg skulle komme meg over i uke 32 og er nå 31+3. Krysser bare fingrene på at ting roer seg igjen. Hvis ikke kan jeg være tobarns mamma i løpet av påsken. De regnet med det ble keisersnitt samtidig sden de ikke vet hvor blindtarmn ligger:( Huff krysser fingrene for deg.. Det er ikke noen god følelse å vite at man trolig vil få en prematurbaby. Vi har jo kommet så langt at det ikke er noen fare, men likevel blir det jo litt ekstra tid på sykehuset og gjerne fler utfordringer den første tiden... Ikke artig anke ei, sertan har hvert rimelig stabil i dag så sattse på at det trekke seg te bake. Utrulig kjedelig å hver evt på sykehus i påska:(
*Ninnin* Skrevet 25. mars 2013 #12 Skrevet 25. mars 2013 Jeg gikk slik i mange uker, men fødte tre dager før termin. Det positive er iallefall for meg så hadde jeg alt åpnet meg 5 cm uten å kjenne det, så fra jeg fikk rier og hadde baby der gikk det kjempe fort. Livmoren er også godt trent da:) jeg var første gangs men fødte på 8timer ca:) fra jeg merket noe til jeg hadde baby der;) veldig fint å, for sykehus er kjedelig
røderoser Skrevet 27. mars 2013 #13 Skrevet 27. mars 2013 Jeg er 30 uker i dag, og har kjent på vonde kynnere i flere uker. Magen blir steinhard, får sykt vondt i ryggen og det føles ut som om noe er på vei ut bak. Det er vondt uansett hva jeg gjør, står, sitter eller ligger... Jordmor har sagt jeg får legge meg ned og slappe av, men det er ikke alltid like enkelt med ei lita til i hus De kommer vel ca et par ganger i uken, så fikk beskjed at det ikke var så veldig å bekymre seg over så lenge de ikke kom hver dag Jeg har ikke peiling på hvordan det er å føde normalt, kom aldri så langt forrige gang...men mener det er nedpress, og det sa jordmor når jeg forklarte hvordan det kjentes ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå