Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg holder på å bli kjent med min 2 uker gamle sønn :)

Han er veldig flink til å ta brystet. Vi har pleid å amme ca 10 min, så rape litt og så amme 10 min og rape igjen. Da pleier han å være fornøyd og mett i 2-3 timer.

I det siste har han hatt veldig sugebehov, noe som gjør at jeg synes det er vanskelig å vite når han er sulten og når han bare vil suge..

Noen ganger når vi ammer og jeg tar han opp for å rape så gulper han opp litt melk igjen. Betyr dette at han er mett?

Han gir gjerne utrykk for å ville suge mer, så jeg har lagt han til brystet igjen, men er redd for at han da spiser for mye. Han spiser sjelden noe mye når jeg legger han til brystet igjen, og han har hatt mer vondt i magen virker det som..

Det jeg egentlig lurer på er vel: Hvorfor gulper babyer? Er det fordi det er fullt??

Skrevet

hos oss tror jeg gulpingen kommer av at det "sitter fast" luft mellom melken.

når hun får opp det med en rap, drikker hun gjerne mer.

så her betyr ikke gulping at hun er mett.

Skrevet

Det er ikke noe som heter for mye når de får mm :) da kan de spise og legge på seg så mye de vil - det er hvis de får mme man skal være litt oppmerksom på hvor mye de spiser og legger på seg! Så det trenger du ikke å bekymre deg for :) da jeg veide frøkna var ho tre uker og hadde gått opp 500g på 10 dager - hs sa bare at siden det var på mm så kunne ho legge på seg så mye hun bare ville ;)

Frøkna her ligger også mye på puppen og innimellom så gulper hun litt. Fordelen med at de ligger endel på puppen et at det stimulerer produksjonen :)

Skrevet

Det er ikke noe som heter for mye når de får mm :) da kan de spise og legge på seg så mye de vil - det er hvis de får mme man skal være litt oppmerksom på hvor mye de spiser og legger på seg! Så det trenger du ikke å bekymre deg for :) da jeg veide frøkna var ho tre uker og hadde gått opp 500g på 10 dager - hs sa bare at siden det var på mm så kunne ho legge på seg så mye hun bare ville ;)

Frøkna her ligger også mye på puppen og innimellom så gulper hun litt. Fordelen med at de ligger endel på puppen et at det stimulerer produksjonen :)

takk for svar! er i grunn ikke redd for at han skal legge på seg for mye, men at han skal få vondt i magen!

men det er godt mulig det bare er luft som gjør både at han har begynt å gulpe og at han er litt mer sutrete

Skrevet

Samme her. Hun gulper vanvittig mye. Og vil alltid ha mer. Når det er luft i magen før hun ikke tak i puppen, bare virrer.

Om hun da får rapt og vil ha mer får hun det. Om hun fortsatt bare virrer prøver vi smokk og soving.

Jeg synes også det er vanskelig å vite når det er nok da hun ofte overspiser og får vondt i magen (men fortsatt tror hun er sulten...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...