Gå til innhold

Hva må til for å få planlagt KS?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sterkt plaget av Hemoroider, og skjønner ikke hvordan jeg skal klare en fødsel..... Jeg er 3 gangs fødende og har født vanlig de to andre gangene. Jeg har vært plaget etter fødsel med hemoroider, men ikke slik som nå! I dag har jeg vært på sykehuset hvor jeg fikk lokalbedøvelse og de presset dem inn igjen i håp om de skal trekke seg litt tilbake! Jeg har sååå vont, og det presser veldig på baken, så er redd de kommer ut ved neste dobesøk....:-(

Jeg er forresten 36 uker!

Håper noen har erfaringer fra dette og kan svare, jeg er fortvilet!

Anonym poster: 0a1cb30504f75c3647905a20ba539c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 uker...da burde du kanskje ha søkt for en stund siden. Hør med legen din.

Anonym poster: eac12af4a9a8866f6460e0bcd76ddf16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg hadde "de verste hemorrhoidene jeg noengang har sett", iflg fastlegen hennes. :( Hun ble henvist til sykehuset, men på kirurgen sa de at operasjon var utelukket før hun hadde født. Ks tror jeg aldri var aktuelt. Fødselen var tøff, men ikke pga hemorrhoidene. Jeg vet ikke om keisersnitt er en særlig "enkel"/god løsning når det gjelder hemorrhoider... Min erfaring etter ks er at inaktivitet og sterke smertestillende fører til trøbbel med fordøyelsen, jeg hadde MYE smerter etter det første keisersnittet relatert til det ( tillegg til smertene var selve såret, og ikke minst smertene jeg hadde relatert til komplikasjonene jeg fikk etter keisersnittet!). Hvis jeg hadde hatt hemorrhoider i tillegg, da vet jeg sannelig ikke hvordan det hadde gått...

Jeg ville bedt om henvisning til sykehuset for å diskutere hva de kan gjøre for å hjelpe deg mtp hemorrhoidene, uten at det nødvendigvis vil si at keisersnitt er løsningen. Er det f.eks. mulig med en god epidural? Sikkert mye annet som går også, jeg vil tro dette er en ganske vanlig problemstilling for dem, hemorrhoider er jo veldig vanlig hos gravide.

Anonym poster: 95545f204788fb288289cb058906220c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...