Gå til innhold

Når fødte du som førstegangsfødende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma har fire barn og har født både før og etter termin.

Jeg har fire barn og har født alle sammen før termin, førstemann kom 13 dager før termin.

Anonym poster: e804db7d08a47694da79c4cda9f87216

Skrevet

Jeg fødte 14 dager før termin. Selv er jeg født på termindagen (førstefødt). Også min yngre søster er født til trrmin cirka, men yngste søsken ble født noen uker for tidlig pga noe galt med morkaken.

Skrevet

Min mor 9 dager før med første. Jeg to dager etter termin.

Skrevet

Jeg spurte jordmor. Hun svarte at det er ikke noe som er dokumentert, men at man kan se en tendens til at dersom man har lik kroppstype og likt svangerskap føder man også ganske likt. Jeg gikk over termin med 10 dager (som min mor), men selve fødselen gikk raskt (2,5 time, samme som mamma).

Anonym poster: 62dcd915fa5776d840d89dec8d313618

Skrevet

Fødte 5 dager over termin og mamma fødte et par uker over termin. Nå skal det sies at vi i disse dager har mye mer nøyaktig termin enn våre mødre. Min mor hadde ikke UL ved noen av hennes barn og UL er blir uendelig mye bedre enn for bare 15 år siden så i mange tilfeller er det ikke så enkelt å sammenligne.

Anonym poster: 7bd819b8b524d50b1da4edbe73d3a973

Skrevet

Jeg fødte 10 dager før termin, og min mor fødte 10 dager over termin :)

Skrevet

Moren min fødte en mnd før termin, men jeg er tvilling så det kan kanskje ikke sammenlignes, broren min ble født 2 uker etter termin og moren min brukte 50 timer på å føde. Jeg selv fikk min 1uke før termin og brukte 2 timer og 50 min fra vannet gikk til ungen var ute.

Skrevet

Moren min gikk 2 uker over med første, 10 dager(tror jeg) over med andremann. Med meg ble hun satt i gang før pga svangerskapsforgiftning.

Jeg fødte en uke over som førstegangsfødene :)

Anonym poster: bdc827c8140ee1c306a38e3150eb3fd4

Skrevet

Min mor fødte meg fem dager før termin og jeg fødte ni dager over termin.

Skrevet

mamma fødte 5 dager over termin jeg 1 dag over

Anonym poster: e67f1d89736c3e3cbbd4d6211a9ddd95

Skrevet

Jeg: 14 dager før.

Mamma: 15 dager før.

Skrevet

Mamma gikk over en mnd over terminen med meg, det ble skikkelig kritisk og jeg ble født død men de klarte heldigvis å få liv i meg. De to andre ble født 10 og 8 uker premature.

Jeg gikk 14 dager over med nr 1 og 2 dager over med nr 2. Jeg ble strippe til termin med nr to, hvis ikke hadde jeg nok gått lengre over.

Skrevet

2 dager over termin her. Mamma har 4 og noen kom etter, men som regel ikke langt unna termin:) MEn alt annet i svangerskapet stemte ikke med mamma da...

Anonym poster: f76687fa56397fa42801d7d18474e4ad

Skrevet

Mamma fødte 2 uker før med førstemann.

Hun var i fødsel ca. 1 1/2 mnd. før termin med andremann, men de stoppet det. Så andremann kom 1 dag før termin.

Tredjemann kom midt i mellom to terminer, men hun var innlagt 3 uker før, for de trodde ungen kom da.

Jeg fødte 9 dager etter termin, så ikke så likt til nå ;-)

Skrevet

Jeg fødte 11 dager før termin og er selv født 7 dager før termin.

Skrevet

Jeg er født 3 dager før termin.

Selv fødte jeg 16 dager på overtid......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...