Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:-)

Det kommer helt an på om du skal ha fryseforsøk i naturlig syklus eller i stimulert syklus. Jeg har kun erfaring fra naturlig syklus, og det foregår sånn her (på St.Olav iallfall):

Ca på dag 9-10 i syklus skal du på UL for å se om det nærmer seg eggløsning og for å sjekke om livmorsslimhinnen. Du får enten beskjed om å komme tilbake på ny UL eller så får du beskjed om å begynne med el-tester. Ved positiv el-test ringer du og gir beskjed og du får time til innsett tre dager etterpå. Dagen før innsett starter du med progesteron-tilskudd av en eller anna sort. Når du skal sette inn egg er det eneste du trenger å tenke på er å møte med full blære. Veldig grei og kjapt gjort.

Styrt syklus foregår cirka slik: På syklusdag 2 starter du med Progynova tabletter for å bygge opp slimhinnen, samt forhindre utvikling av follikler og eggløsning. Rundt syklusdag 8-9 blir det UL for å sjekke at ingen follikler har blitt store og om slimhinnen er tykk nok. Det hender ofte man må øke dosen medisiner og komme til ny UL, det kommer ann på hvor godt kroppen reagerer på medisinene. Når slimhinnen er tykk nok ( helst 7 mm eller mer) starter du på progesterontabletter i tillegg og kommer til klinikken 2-3 dager senere for innsetting. Utrolig mer behagelig med fryseforsøk enn ferskforsøk :) Noen får bivirkninger av medisinene, men som regel ingenting mot det man går igjennom i et ferskforsøk. Masse lykke til! :)

Jeg skal snart i gang med frys og har fått samme opplegget som Splenda. Bortsett fra at ul skal være mellom syklusdag 10-12. Starter med Lutinus to- tre dager før tining. Innsett tror jeg er en plass mellom dag 14-19, alt ettersom tykkelsen på endometriet. Innsettet er samme prosedyre som fersk :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...