Gå til innhold

Begynner og bli sliten jeg...

Anbefalte innlegg

26 uker imorgen og her sitter jeg, lørdag kveld, klokken er litt over 21 og jeg vurderer å legge meg. Trøtt og sliten i kroppen...! Minnes ikke denne perioden startet så tidlig forrige gang. Har til og med sovet på dagen idag, og i tillegg har jeg en mann som underholder 5 -åringen store deler av dagen, slik at jeg kan ta ting i mitt tempo. Hører med til historien at jeg er veldig redd for å miste etter en senabort tidligere...det er jo en påkjenning. Men allikevel? Flere som er slitne på kvelden og i løpet av dagen?? ...også må jeg tisse hele tiden, he he....!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144031737-begynner-og-bli-sliten-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, er også 26 uker i morgen, sitter her ferdig stelt og tenker at jeg må være våken til minst 21.30 ;) har også sovet en time på dagen... Unnskylder det med at jeg bar oppe før 6 med 1,5åringen ;) men ja, vi er i alle fall to trøtte gravide..! ;)

Det er ikke noe bedre, nei.. Tenker vi kan kaste inn håndkleet med god samvittighet, jeg! Det lages faktisk babyer her..,! Krever mye energi ;) hurra for 15 uker til! Men det kan jo være 12! ( eller 16, men lenge leve optimismen!) god natt trøtte mammaer. Lørdag eller ikke :)

I starten av svangerskapet var jeg konstant trøtt, i uke 14-5

15 gikk det over til følelsen av å være utslitt/utmattet, og nå i uke 24, er jeg skikkelig sliten! Legger meg rundt klokka 21 hver kveld...

Mulig det er bekkenløsninga som sliter meg så enormt ut, gjør jo at jeg alltid har vondt og våkner x antall ganger om natta :(

Stakkars deg, ja, bekkenløsning er nok ikke noe å kimse av! Hold ut! Nå ligger jeg under dyna, kl 2155 og bok engang lettet over at en dag til er forbi uten at det har "skjedd noe"... God bedring til bekkenløsningen din!

Annonse

Og her sitter jeg på nattevakt, trøtt som en DUPP! ;) Legger meg som regel i 22-23 tiden når jeg har fri, men da har jeg vanligvis sovet en time på sofan når samboeren vekker meg og drar meg med inn i senga. He he. Veldig trøtt om kvelden, men har heldigvis fått tilbake litt av energien på dagtid som jeg ikke hadde i første trimester. Og tissinga begynner jeg virkelig å kjenne til, ikke vært plagsomt før nå (uke 19), men nå er det konstant!!! :P

Jeg er i uke 26, og har vært ekstremt trøtt i hele svangerskapet. Kunne sovet døgnet rundt tror jeg ;) Når mannen er borte (turnusarbeid) bør jeg helst være i seng rundt kl 21 for å klare og henge med jenta vår på 3 dagen etter.. Og hun våkner ikke før rundt 8.. Og når jeg har mannen hjemme sover jeg gjerne litt på sofaen på dagtid, pluss at jeg da også får sove lengre på morgenen. Sover sikkert for mye, derfor jeg er konstant trøtt ;)

Kjenner jeg blir litt misunnelig på dere. Jeg sover nesten ingenting jeg :-( Legger meg rundt 23-24, men ligger våken og vrir meg til kl 1....

Så våkner jeg i 5 tiden igjen og får ikke sove mer. Jeg er helt utslitt og kunne så gjerne ønske at jeg fikk sove en hel natt....

Annonse

Jeg har hatt det i alle svangerskap utenom med 1.mann for da hadde jeg muligheten til å slappe av her hjemme i mitt eget tempo og kunne sove mer når man ville. de andre svangerskapene har man jo ikke fått muligheten til det, siden man må følge opp de andre barna, så er heldig nå hvis jeg klarer å holde meg våken til ni kvelden. Men er oppe cirka 7 hver dag på fridager og 6 ellers på jobbdager. Har bare måtte innsett for at jeg skal klare å henge med her hjemme og på jobb så er man nødt å ha de timene med søvn :)

Jeg har det også slik. Er i uke 25+3 nå. Har vært ute i svangerskapspenger siden uke 23+0 nå(tvillingsgravid) så det hjelper litt på. Men sover mye og minst 1-2 timer midt på dagen.

Hadde en lang periode hvor jeg ikke fikk sove i det hele tatt, trodde jeg skulle gå på veggenen. Nå sovner jeg heldigvis på kvelden og våkner i 6-7 tiden. Umulig og sove lenge, men det gjør ikke noe når jeg kan sove på dagen.

Men er ikke enkelt, de to jentene inni her ELSKER å holde mammaen våken med slag og spark hele dagen lang, men det er jo deilig også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...