Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet dattra mi på eget rom i går. hun er 4 mnd og 1 uke

tenkte at hun kanskje sover bedre da. Men det føles ikke bra for mamma hjertet. føler veldig savn:-( flytte henne tilbake ? dere som har flyttet deres på eget rom...følte dere det slik?

Skrevet

Jeg flytta mini på eget rom når han var 5 mnd, men på grunn av at jeg ble lei av å måtte gå inn på rommet hans flere ganger om natten, pga smokken og mat, flytta jeg han tilbake til oss:) sikkert ikke etter boka, men føltes helt riktig:) skal tida nok få sove på eget rom:)

Skrevet

Synes det er litt tidlig ved 4 mnd. Er vel anbefalt å ha dem på samme rom hele første året... Vi flyttet de to eldste når de var ca 9 mnd. Da var nattammingen over og jeg følte de var "store" nok:) Plus at de sov mye bedre:)

Skrevet

Hva med å legge deg på hennes rom i en egen seng? Det gjør vi, men hun sover i stua og jeg på soffan ved siden av. Har så liten leilighet ;)

Gjest yrild
Skrevet

4 mnd er alt for tidlig spør du meg... Men hør på magefølelsen din :-)

Skrevet

Flytta henne tilbake :-)

Skrevet

Det merker en selv... Her har min på 4 mnd flyttet på eget rom. Vi flyttet til nytt rom som er mer som en stue, og dermed ble det litt mer forstyrrelser for baby. Så her har hun det best på eget rom.

Men så sover hun fra kl 19/20-04/05. Så jeg må aldri fly mye. Også har hun rom rett ved søstrene. Hun får mye besøk på morgenen for å si det sånn :)

Men du kjenner det selv når det er ok. Her føles det helt ok. God og lun seng og mørkt rom :) Hun koser seg. :)

Gjest AnneS
Skrevet

Sover hun bedre da? Hvis hun gjør det så er det jo bedre for henne å ha eget rom :)

Skrevet

Jeg tenker at du får gjøre det som føles mest riktig, men ikke om det går utover nattesøvn og rutiner.

Jeg ser flere her inne som sier det er enklest og best å ha de på samme rom gjerne hele første året - og da lurer jeg på om våre unger er helt annerledes enn alle andres. Våre har først falt til ro med nattesøvn når de kom på eget rom (alle fem ble flyttet ut rundt 3 måneder +/-´). På samme rom våknet de gjennom hele natten, og jeg lå på "nåler" og følte vel mest at jeg døste mellom oppvåkningene. Vi satte en ammestol på babyværelset, så tuslet jeg over og nattammet en-to ganger per natt. Fra grøtspising ble introdusert har de sovet hele natten. Veslemor på 7 måneder sover nå 13 timer hver natt. Kose gjør vi hele dagen i stedet:-) Kan trygt si jeg ikke følte savn om natten, kun lettelse hehe.

Jeg kjenner ingen barn som har blitt redde, engstelige eller uten tilknytning fordi de har flyttet ut av foreldrerommet tidlig- men jeg kjenner barn som har styrt hus og samliv mellom foreldrene fordi de ikke ville flytte ut av foreldrerommet. Argumentet om at man i gamledager hadde samsoving til "tenårene" er liksom ikke overførbart til dagens samfunn der vi skal på jobb og ikke styrer tida vår selv.

Sove på eget eller felles rom er vel strengt tatt ett fett så lenge det fungerer for familien :-)

Skrevet

Jeg merket ikke noe forskjell på søvnen då det bare var en natt. Rommet ligger vegg i vegg med våres og vi har babycall. Hun sover ikke hele natta ennda våkner 2-3 ganger å får melk. Og at jeg må opp og inn til henne for å amme gjør ingenting...for selv når hun sover inne hos oss ammer jeg ikke i senga.

Men bare det å ikke ha henne i samme rom var rart...føler at hun er så liten ennda...

Skrevet

Jeg merket ikke noe forskjell på søvnen då det bare var en natt. Rommet ligger vegg i vegg med våres og vi har babycall. Hun sover ikke hele natta ennda våkner 2-3 ganger å får melk. Og at jeg må opp og inn til henne for å amme gjør ingenting...for selv når hun sover inne hos oss ammer jeg ikke i senga.

Men bare det å ikke ha henne i samme rom var rart...føler at hun er så liten ennda...

He he, skjønner følelsen :-) Ta tida dere trenger - og kos deg med nurket. De blir så fort store! Min første skal straks komfirmeres, og jeg synes nettopp jeg snuste han i babynakken.
Skrevet

tenkte at hun kanskje sover bedre da. Men det føles ikke bra for mamma hjertet. føler veldig savn:-( flytte henne tilbake ? dere som har flyttet deres på eget rom...følte dere det slik?

Syntes 4mnd var veldig tidlig. Hvorfor?

Skrevet

Hvorfor hva?

Syntes 4mnd var veldig tidlig. Hvorfor?

Skrevet

ååå, skulle ønske vi hadde flere soverom i leiligheten våres jeg. vi er nødt til å ha jenta våres på rommet vårt.

jeg er lite fan av at ungen sover på samme rom som foreldra, så hadde jeg hatt mulighet hadde hun fått eget rom fra dag 1.

Skrevet

Her har storebror blitt flyttet inn på eget rom når han var 13 uker. Han sov natten igjennom fra 10 uker eller noe om jeg husker riktig.

Lillebror på 5,5 mnd har sovet på eget rom siden han var 10 uker gammel. Han sover også natten igjennom bortsett fra når han er syk. Da våkner han litt for mat i ny og ne med småspising..

Jeg syns man bør høre på magefølelsen sin angående dette. For noen er det greit fra dag en, og andre venter gjerne til dem er fylt året. Alt ettersom hva man selv ønsker.

Vi har rom ved siden av lillebror ( dør i mellom rommene våres) og storebror har rom rett uti gangen. Så vi er ikke langt ifra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...