Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #1 Del Skrevet 23. mars 2013 Jeg må bare spørre.. De fleste kommer vel til å skrive at jeg bør ta en test for å være sikker, men har jo gjort det tidligere og det koster også litt penger.. Jeg hadde IKM for nesten tre uker siden.. To dager før testet jeg svakt positivt på grav.test, men på IKM dagen så begynte jeg å spotte. Siden jeg bruker tampong (beklager detaljer) så setter jeg den bare i noen timer etter spottingen har begynt, skifter etter tre-fire timer og etter noen dager når jeg kjenner det begynner bli vondt sette inn tampong så regnes min mens som over, dersom jeg spotter litt da så er det såpass lite at jeg ikke trenger truseinnlegg engang. Fem dager før IKM hadde jeg kjempevondt ned mot bekkenet som kom å gikk noen timer, tenkte at nå sitter spiren.. Tok også en test to dager etter jeg begynte å spotte og den var negativ da.. MEN, det jeg nå har begynt å tenke på er hvordan kroppen min har oppført seg i ettertid. -Jeg har vært trøtt hele tiden, allerede en uke før IKM. (men er student og er litt stress der om dagen så jeg tenker at det trolig er derfor) -Jeg føler jeg blir lettere irritert -Huden min er normalt grei, litt før IKM blir den mer uren som jo er normalt, men det ble den ikke denne gangen. Derimot så er den ille nå. -Skulle hatt EL på tirsdag eller onsdag, syklusen min har vært på 29 dager så lenge jeg kan huske, og EL-test blir positiv på dag 13 i syklusen (hvertfall det siste året etter å ha tatt test hver måned). Denne uka begynte jeg å teste på søndag og til i dag, enda ikke fått positiv test (!) -De siste fire dagene har jeg gått et par ganger på do om dagen og avføringen er forholdsvis løs -I går kveld ble jeg akutt kvalm og så var det borte etter noen timer -I dag murrer det i underlivet, litt vondt når jeg bøyer meg forover, akkurat som mens skal komme når som helst.. Håper det er noen som gidder å svare meg Anonym poster: 7a532eefd18d6beb5061cefd77241323 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144031605-trenger-litt-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #2 Del Skrevet 23. mars 2013 EL-tester bruker å slå ut som positiv når du er gravid, så derfor tror jeg at stresset i forbindelse med skolen kan gjøre at endten at syklusen din er uregelmessig denne gangen, kanskje til og med hopper over eggløsning(det er normalt at du kan få sykluser uten eggløsning). For mange av disse symptomene du nevner, er også typisk ved stress og PMS - dessverre! Så har du ikke fått mens når du skal så ville jeg ha investert i en graviditetstest og testet 1-2 uker ETTER IKM siden du ikke vil bruke unødvendige penger på det. Anonym poster: 7f8e41a7de2ef9f0df9f7ae0f430e152 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144031605-trenger-litt-hjelp/#findComment-145181371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #3 Del Skrevet 23. mars 2013 Ikke sant, det er jo litt det jeg tenker også.. At jeg rett og slett stresser litt mye, men når jeg skriver stress nå om dagen så mener jeg igrunn siden jeg er student.. Der har det vært en del å gjøre siden senhøsten, så innbiller meg at det ikke er mer enn vanlig Sju ganger det siste året har jeg hatt innvendig UL når EL-test har vært positiv for å se at det er egg der, og det har det vært.. Henger meg kanskje litt opp i det her, men jeg har aldri opplevd å ha så mange symptomer før mens, verken noen dager i forveien og hvertfall ikke uker i forveien slik som evt nå siden IKM skal være ca onsdag etter påske.. Bare aldri opplevd noe sånt noe, skal jo også sies at vi har to barn da og at begge svangerskapene der foregikk uten vondter, kvalme og symptomer. Men skal ringe legen på mandag tror jeg, se når jeg kan få komme inn å ta blodprøver, for om det er noe (uansett hva) så er det vel greit å få sjekket dette.. Anonym poster: 7a532eefd18d6beb5061cefd77241323 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144031605-trenger-litt-hjelp/#findComment-145181396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå