Gå til innhold

Vondt i brystvortene - erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 15+4 og har i det siste fått plutselig veldig vondt i den ene brystvorten. Den blir hardt og brenner/kjennes ut som om den blir "revet av". I natt våknet jeg av dette og det er så vondt mens det står på.. Noen med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt ut som d jeg har hatt i begge svangerskapene mine. Kan hjelpe å sove med bh og eventuelt ullinnlegg. Jeg smører brystvortene når de blir sånn, hender det hjelper, eller jeg må håndmelke (regner ikke med at du er helt der enda?) Ellers sover jeg ofte med varmeflaske, da slipper jeg d på natta. Håper noe av d kan hjelpe deg, d er ikke godt

Er nok pga hormoner, vekst og kommende melkeproduksjon:-)

Skrevet

Tusen takk for svar! Melkeproduksjonen er nok ikke i gang ennå nei;) men varmeflaske skal jeg prøve! Har kjøp ull/silkeammeinnlegg jeg bruker om dagen og sov m ulltrøye i natt - og det hjalp heldigvis :) god bedring til deg også!

Skrevet

Så bra:-) godt å høre:-)

Skrevet

Jeg begynte med melkeproduksjon rundt den tiden i mitt første svangerskap. Grusomt irriterende og vondt. Nå er jeg 22 uker og har ikke merka noe. Men tydeligvis kan deg skje tidlig!

Skrevet

Oi - takk for info! Vil det si at du pumpet så tidlig?

Skrevet

Blir den hvit? Det har jeg hatt - helt ekstrem intens smerte, jeg ble helt kvalm. Ca 17 uker på vei og det hadde ingenting med melk å gjøre. Det var på en kald dag til tross for ullinnlegg. Google raynauds fenomen. Tror ikke jeg har det siden jeg kun fikk det en gang, men verdt å merke seg.

Skrevet

Ah - det var rimelig gjenkjennelig og temmelig nyttig - tusen takk!

Skrevet

Jeg pumpa ikke, det bare rant. Og helst da jeg lå nede! Måtte bruke amme innlegg! Det ble heller ikke særlig hvitt, mest rådmelk med spor av melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...